דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

הנוסעים ישלמו: אושר המתווה להקמת מתחם בדיקות קורונה בנתב"ג

משרד הבריאות יפרסם מכרז להקמה ולהפעלה של מתחם בדיקות, שיפעל כל עוד יידרשו הן יידרשו בנתב"ג | התשלום על הבדיקות יהיה על חשבון הנוסעים | הממשלה הקצתה 25 מיליון שקלים לרשת בטחון למכרז ו-8 תקני כוח אדם להפעלתו

נוסעת בנתב"ג, למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
נוסעת בנתב"ג, למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את מתווה המכרז להקמת מתחם בדיקות בנתב"ג, במסגרתו יוטל על משרד הבריאות לקדם את פרסומו של המכרז בהתאם.

במסגרת המתווה, יפרסם משרד הבריאות מכרז להקמה ולהפעלה של מתחם בדיקות הקורונה אשר יפעל למשך כל תקופת הזמן בה ידרשו הבדיקות.

המכרז יעבוד בשיטת "רשת ביטחון". הממשלה הקצתה 25 מיליון שקלים לרשת ביטחון למפעילים. התשלום יהיה על חשבון הנוסע. כמו כן, למשרד הבריאות יוקצו 8 תקני עובדים לבקרה על אופן תפעול המתחם, בסך 1.8 מיליון שקלים בשנה. עד להשלמת המכרז יורחבו מספר עמדות הבדיקה במתחם הקיים או בסמוך לו.

המתווה הובא לאישור הממשלה ע״י משרד ראש הממשלה שהוביל את הנושא בשיתוף עם משרדי הבריאות, האוצר והתחבורה.

מדברי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח ישיבת הממשלה: "כבר שנה וחצי יש נקודת תורפה לאומית ענקית, וזה נתב"ג. דרך נתב"ג היה את המחדל הגדול, שהביא לפגיעה וגם למותם של אלפי ישראלים, ואנחנו מבינים זאת. לכן, בתיאום עם שרת התחבורה, עם שר הבריאות ועם שרת הפנים, החלטנו למנות מנהל מיוחד לטיפול במעברים ולמניעת הכניסה של הנגיף הזה ושל וריאנטים ונגיפים עתידיים מהעולם לתוך ישראל.

"האחריות תהיה טיפול עכשיו אבל גם בהסתכלות כלפי העתיד. לא תמיד החיסון יעבוד. יכולים להיות וריאנטים גם עוד חודש, עוד שנה, או עוד ארבע שנים, שאין להם חיסון. אין סבה שלא נוכל להגן על עצמנו גם אם לא יהיה חיסון".

 שר הבריאות, ניצן הורוביץ: "כדי לשמור על שגרת החיים בישראל, עלינו לפקח על הכניסות לישראל באופן הדוק. משרד הבריאות תיגבר בצורה משמעותית את מערך הבדיקות בנתב"ג וכעת אין תורים משמעותיים בשטח. כהיערכות לעומס הטיסות הצפוי בחודשי הקיץ, אנו מקימים מתחם בדיקות קבוע, זאת בנוסף למתחם הזמני שמוקם בשיתוף משרד הביטחון. בשיתוף פעולה עם כל משרדי הממשלה, נשמור על בריאות הציבור בישראל, במינימום הגבלות על הציבור".

 

שרת התחבורה, מרב מיכאלי: "בעקבות עבודת מטה מעמיקה שנעשתה במשרד התחבורה, הצלחנו לספק את השטח הנדרש עבור מתחם בדיקות נפרד שיאפשר בדיקות רבות בזמן קצר יותר תוך הפרדה של הנוסעות והנוסעים באופן שישמור על בריאותם. מתחם זה מתווסף למתחם נוסף שהעמדנו לצורך העניין. משרד התחבורה ואני עומדים לרשות משרד הבריאות וראש הממשלה לכל דבר שידרש על מנת למגר את התחלואה ולשמור על אזרחיות ואזרחי ישראל. אנחנו מחויבות ומחויבים לשמירה על הציבור ונמשיך לפעול לשם כך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!