דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טכנולוגיה

המהפכה הבאה של פייסבוק: להפוך את ווטסאפ לקניון הגדול בעולם 

חברת פייסבוק מתכננת את המהפכה הפיננסית הבאה: חנויות אלקטרוניות בתוך אפליקציית ווטסאפ | השירות החדש, שכבר צובר פופולריות בהודו, מגיע כעת לארצות הברית, ובהמשך מתכוונת פייסבוק להפוך אותו לכלל-עולמי

מנכ"ל מטא מארק צוקרברג (AP Photo/Mark Lennihan)
מנכ"ל מטא מארק צוקרברג (AP Photo/Mark Lennihan)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חברת פייסבוק מקדמת מהפכה שיווקית בפלטפורמות ווטסאפ ואינסטגרם, תוך הטמעה בתוכן של שתי פונקציות מסחר אלקטרוני: קטלוג מוצרים וסליקת תשלומים. מסחר אלקטרוני מחייב כיום רכישת תשתית למטרות אלו ומצריכה הוצאה משמעותית, או התאמה לכללי הסחר הנוקשים של זירות מסחר כמו אמזון. 

לעומת זאת, הצגת קטלוג מוצרים באפליקציה מפשט ומוזיל את היכולת להקים את החנות, ובשילוב עם היכולת לסלוק תשלומים באופן מאובטח, מדובר באופציה שתקרוץ לעסקים רבים.  

פיילוטים של חנויות באפליקציות של פייסבוק כבר קיימים זמן מה, כולל הזירה פייסבוק מרקטפלייס, שמתחרה בלוחות המודעות מסוג יד 2, אבל לא כוללת קטלוג מסודר ולא שירותי סליקה.

חנויות באינסטגרם הופיעו כבר לפני שנה. רק כעת, פייסבוק מרחיבה את הפיצ'ר הזה לאפליקציית המסרים בעלת התפוצה הגדולה בעולם, עם כמיליארד משתמשים. השינוי החדש יכול להפוך את האפשרות הזו לאטרקטיבית הרבה יותר.  

פייסבוק הכריזה שהוסיפה אפשרות לשים מודעות של מוצרים בחנות הווטסאפ בתוך מגוון המוצרים של פייסבוק כערוץ שיווקי, ופתיחת האפשרות להקמה פשוטה של חנויות מיקרו כאלו ברחבי העולם.  

הקפיצה מזירת הרשת החברתית של העברת מסרים לפלטפורמת קניות וסליקה כוללת בתוכה גם דילמות חדשות. בנוסף לזרם המידע העצום שכבר יש בידי פייסבוק, הפיצ'ר החדש יכול לספק לה נתונים נוספים להצלבה בעלי ערך כלכלי גבוה יותר: נתוני רכישות בפועל, ולא רק לייקים.  

הצעת הערך ללא תשלום בצירוף המידע הרב יכול להעניק לפייסבוק שליטה גדולה עוד יותר על חיינו, בשונה ממודלים מסחריים קודמים שבהם נדרש לשלם כסף כדי לקבל שירות. פייסבוק תוכל גם להרוויח כסף רב מהשירות, בהיותה סוכנות הפרסום הגדולה בעולם. אין לה כל קושי לספק את התשתית הטכנולוגית למכירה וסליקה בחינם, על מנת להעצים את מעמדה בתחום השיווק. 

בהודו כבר התלהבו מהאפשרות החדשה 

נעמי כרמי, מנכל"ית חברת HiveMind שעוסקת בשיווק דיגיטלי, כתבה בטוויטר שהפיצ'ר החדש צבר פופולריות עצומה בהודו בתוך חודשיים בלבד, ומשך עסקים קטנים רבים, שלא היו מצליחים להקים לעצמם אתר, ואולי כלל לא בעלי מחשב, אבל משתמשים בווטסאפ לתקשורת יומיומית.

השילוב בין הפשטות הטכנולוגית לבין הגבלות הקורונה הוא בין הגורמים המשמעותיים לצמיחת השימוש בטכנולוגיה הזו בהודו. כעת, האפשרות הזו נפתחת לשימוש גם בארצות הברית, ובכוונת פייסבוק להפוך אותה לכלל-עולמית. 

במדינות מתפתחות, ניתן להריץ את אפליקציית ווטסאפ גם בטלפונים פשוטים ולא יקרים  כמו מכשירי אנדרואיד או IOS, אלא בעלי יכולות מוגבלות בלבד, ומבוססים על מערכת הפעלה למכשירים עם חומרה בסיסית מאוד, דוגמת KAI OS

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!