דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נגיף ללא גבולות: רוסיה מתמודדת עם גל תחלואה שלישי, כשבעולם נהנים מהחיסון שלה

ראש העיר מוסקבה הכריז על שבוע חופש מהעבודה כדי לעצור את התפשטות המגפה | שיעור המחוסנים ברוסיה עומד על 14% בלבד | כ-600 מתים וכ-20 אלף חולים מתגלים בה מדי יום

עובד מערכת הבריאות הרוסית מחסן אדם עם חיסון הקורונה ספוטניק 5. התושבים לא סומכים על הרשויות ולא ממהרים להתחסן (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko Jr, FIie)
עובד מערכת הבריאות הרוסית מחסן אדם עם חיסון הקורונה ספוטניק 5. התושבים לא סומכים על הרשויות ולא ממהרים להתחסן (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko Jr, FIie)
אוריאל לוי

גל שלישי של מגפת הקורונה משתק את רוסיה, שכשלה מלחסן את אזרחיה, עשרה חודשים לאחר שהשיקה את החיסון הראשון בעולם שאושר לשימוש, ספוטניק 5.

שיעור ההדבקה ברוסיה הוא בין הגבוהים בעולם, וגם שיעור התמותה. שיעור המחוסנים בה נמוך מאוד בהשוואה למדינות אחרות. רק 14% מאוכלוסייתה של רוסיה, שמונה כ-146 מיליון בני אדם, זכו לקבל מנת חיסון אחת או יותר.

ההתפשטות המהירה של המגפה ומאות המתים שנוספים ברוסיה מדי יום הביאו את סרגיי סוביאנין, ראש העיר מוסקבה, להכריז על שבוע חופש מעבודה במטרה להאט את קצב ההדבקה. בימים האחרונים מאובחנים ברוסיה כ-20 אלף חולים חדשים מדי יום, שיעור ההדבקה הגבוה ביותר מאז ינואר.

התמותה עומדת כעת על יותר מ-600 מתים ביום. כמחצית מהמאובחנים החדשים במוסקבה. על פי רשויות הבריאות ברוסיה, כ-90% מהמקרים החדשים נגרמו מזן 'דלתא' שמקורו בהודו.

סוביאנין הודיע על השבתת העבודה בשבת, שלא תכלול מקומות עבודה שמתחזקים תשתיות חיוניות, עובדי צבא ועובדי משק לשעת חירום.

ברוסיה מצוין היום (שני) חג הפרטיזנים, חג ממלכתי שחוקק ב-2009 לזכרם של לוחמי המחתרת שלחמו נגד הנאצים. ראש העיר ביקש מהתושבים לא להגיע לעבודה גם בשאר ימות השבוע. "כדי לעצור את עליית ההדבקה ולהציל חיים, חתמתי על צו הפסקת עבודה. בימים אלה ישולם שכר לעובדים", אמר סוביאנין. הוא גם הורה לסגור את כל הברים, המסעדות ומקומות הבילוי בעיר לשבוע הקרוב.

סגנית ראש העיר, אנסטסיה רקובה, אמרה שהשבוע נרשמו 70% יותר חולים מאומתים בעיר מאשר בשבוע שעבר. מספר המאושפזים בבתי החולים עלה ב-30%, כך דיווחה סוכנות הידיעות אינטרפקס.

רקובה אמרה שכ-78% מתוך 14 אלף מיטות האשפוז הזמינות לחולי קורונה במוסקבה כבר תפוסות. ראש העיר סוביאנין דחק בתושבים קשישים להישאר בביתם, והפציר בתושבי העיר להתחסן בהקדם. לדבריו, במוסקבה יגבירו את האכיפה של הכללים המחייבים אנשים לעטות מסכות וכפפות במרחבים ציבוריים סגורים.

אף על פי שרוסיה מייצרת חיסונים שנמכרים ברחבי העולם, רק מעטים מבין הרוסים זכו להתחסן. הרוסים שמבקשים להתחסן רשאים לעשות זאת עם אחד משלושת החיסונים שאושרו על ידי רשויות הבריאות הרוסיות כבטוחים לשימוש.

החיסון הנפוץ ביותר הוא ספוטניק 5, שיעילותו לפי המדענים עומדת על 91%, וגם הנשיא ולדימיר פוטין ובתו התחסנו בו. הקרמלין טוען שמיעוט המחוסנים נגרם מקשיים טכניים לספק את החיסונים לציבור, אבל פרשנים רוסים טוענים שהציבור לא סומך על אמינותם של החיסונים הרוסיים.

מאז פרוץ המגפה אובחנו ברוסיה 5.45 מיליון חולי קורונה, בהם כחצי מיליון חולים פעילים. לפחות 133,282 רוסים מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!