דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
19.3°תל אביב
  • 12.6°ירושלים
  • 19.3°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.3°אשדוד
  • 17.0°באר שבע
  • 25.6°אילת
  • 19.3°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו 2020: שוויץ הדיחה את אלופת העולם, ספרד ניצחה את קרואטיה 3:5 בהארכה

90 דקות כמעט זהות בשני המשחקים | קרואטיה הצליחה להשוות ל-3:3 בתוספת הזמן מול ספרד, אבל נכנעה בתום 120 דקות | צרפת הובילה 1:3 עד לדקה ה-81, שוויץ חזרה ל-3:3 וניצחה 4:5 בפנדלים, לאחר החמצה של אמבפה

  • 90 דקות כמעט זהות בשני המשחקים | קרואטיה הצליחה להשוות ל-3:3 בתוספת הזמן מול ספרד, אבל נכנעה בתום 120 דקות | צרפת הובילה 1:3 עד לדקה ה-81, שוויץ חזרה ל-3:3 וניצחה 4:5 בפנדלים, לאחר החמצה של אמבפה
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרות ספרד ושוויץ עלו הערב (שני) לרבע גמר טורניר היורו וייפגשו ביניהן ביום שישי. הספרדים ניצחו את קרואטיה לאחר אחד המשחקים המרשימים שהיו עד כה בטורניר היורו, שהסתיים ב-3:5 בהארכה.

המשחק השני של היום היה כמעט שחזור של המשחק המוקדם. שוויץ פיגרה 3:1 עד לדקה ה-81 והצליחה לחזור ל-3:3 בדקה ה-90. בתום דו-קרב פנלים שוויץ ניצחה 4:5 לאחר החמצה של אמבפה והדיחה את אלופת אלופת העולם כבר בשמינית הגמר.

שלבי ההכרעה יורו 2020 (גרפיקה: אידאה)
שלבי ההכרעה יורו 2020 (גרפיקה: אידאה)

ספרד 5 – קרואטיה 3 (בהארכה)
המשחק החל עם שער עצמי מעורר רחמים לזכות הקרואטים. בדקה ה-19, פדרי שלח מסירה לאחור אל עבר השוער אונאי סימון, אלא שהשוער הספרדי לא היה מרוכז והכדור חדר לרשת.

בדקה ה-38, חוסה גאיה בעט חזק ונבלם פעמיים על ידי לוקה מודריץ' ובהמשך על ידי השוער. על הריבאונד עט פבלו סראביה שבעט חזק מתוך הרחבה והכניע את השוער. המהפך הספרדי הושלם בדקה ה-57, פראן טורס הרים מרגל שמאל וססאר אספיליקווטה המגן הגיע מאחור ונגח לרשת. בדקה ה-77 פראן טורס קיבל כדור ארוך מצוין מפאו טורס, התגבר על שחקן ההגנה וסיים ברשתם 1:3 לספרדים.

ספרד אלבארו מוראטה חוגג לאחר שכבש את השער הרביעי של ספרד מול קרואטיה בשמינית גמר יורו 2020 (Wolfgang Rattay, Pool via AP)
ספרד אלבארו מוראטה חוגג לאחר שכבש את השער הרביעי של ספרד מול קרואטיה בשמינית גמר יורו 2020 (Wolfgang Rattay, Pool via AP)

קרואטיה לא אמרה נואש. בדקה 85 מודריץ' ביצע פעולה נהדרת ובסיום ההתקפה המחליף מיסלאב אורשיץ' דחק לרשת. שתי דקות בתוך תוספת הזמן מריו פאשליץ' המחליף נגח לרשת והדהים את אצטדיון "פארקן" בקופנהגן. המשחק הלך להארכה.

בדקה ה-100 אלברו מוראטה עצר את הכדור על החזה בצורה נהדרת ובעט לרשת מכל הלב. כעבור 4 דקות ספרד התקרבה עוד יותר לרבע הגמר, דני אולמו סיפק עוד בישול נהדר עם כדור רוחב נפלא למיקל אויארסבאל המחליף, שקבע 3:5 מדהים.

צרפת 3 – שוויץ 3 (5:4 בפנדלים)
שווייץ עלתה ליתרון מפתיע בדקה ה-15, סטיבן צובר שלח הרמה מצד שמאל, האריס ספרוביץ' נגח נפלא והכניע את הוגו לוריס. צרפת שלטה במשחק וסיכנה את השער השוויצרי פעם אחר פעם. בדקה ה-53 בנג'מין פבאר הכשיל את סטיבן צובר. לאחר בדיקה ב-VAR פסק השופט על הנקודה הלבנה. שוער צרפת, הוגו לוריס, הדף את הכדור החלש של ריקרדו רודריגס.

בדקה ה-57 אמבפה מסר לבנזמה שהתגבר על שחקן הגנה וכבש בסטייל. כעבור שתי דקות בלבד צרפת השלימה מהפך עם השני של בנזמה. המשחק היה נראה כבר גמור בדקה ה-75, כאשר בנזמה נבלם, פוגבה המתין מאחור, סידר לעצמו את הזווית וירה לחיבורים של זומר את ה-1:3.

קארים בנזמה כובש מול נבחרת שוויץ בשמינית גמר יורו 2020 (Marko Djurica/Pool Photo via AP)
קארים בנזמה כובש מול נבחרת שוויץ בשמינית גמר יורו 2020 (Marko Djurica/Pool Photo via AP)

שוויץ לא ויתרה וצימקה ל-3:2 בדקה ה-81. המחליף קווין מבאבו הרים כדור מצוין מצד ימין וספרוביץ' נגח נהדר לרשת והשלים צמד. בדקה ה-90, המחליף מריו גברנוביץ' בעט שטוח לפינה של לוריס והשווה ל-3:3 ששלח גם את המשחק השני להארכה. ההארכה הסתיימה ללא הכרעה והמשחק הלך לדו-קרב פנדלים. לאחר 9 בעיטות מדויקות, קיליאן אמבפה לא עמד בלחץ והחמיץ את הפנדל ששלח את שוויץ לרבע הגמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!