דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אבל בכדורגל הישראלי: ויקי פרץ הלך לעולמו בגיל 68

אחד מכוכבי מכבי תל אביב ונבחרת ישראל בעבר הובהל לבית החולים במצב קשה לאחר שניסה לשים קץ לחייו | בנו עומר פרץ: "הזיכרונות ממך יישארו לנצח"

ויקי פרץ (צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90)
ויקי פרץ (צילום: גדעון מרקוביץ', פלאש 90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כדורגלן העבר, יצחק (ויקי) פרץ, הלך לעולמו בגיל 68 בנסיבות טרגיות. פרץ פונה אתמול (שני) מביתו במצב קשה לבית חולים תל השומר לאחר שניסה לשים קץ לחייו.

ויקי פרץ במדי מכבי תל אביב בשנת 1986 (צילום: משה שי, פלאש 90)
ויקי פרץ במדי מכבי תל אביב בשנת 1986 (צילום: משה שי, פלאש 90)

"אבא יקר, החלוץ האימתני בעל הרעמה. שמך הלך לפניך וזה תמיד היה ככה. שמך חקוק בהיסטוריה. מאות אלפים גדלו עליך, העריצו אותך ורצו להיות כמוך", ספד לו בנו עומר פרץ, "הזיכרונות ממך יישארו לנצח. אני זוכר איך נסענו ליורו בלי כרטיסים בכלל, אמרתי לי שלא אדאג, שמאמן נבחרת צרפת רוז'ה לאמר ידאג לנו, וכך היה. קיבלת מהנבחרת כבוד של מלכים. התיישבנו בלובי על כוס קפה, כל זה יום לפני רבע הגמר מול נבחרת ספרד הגדולה".

פרץ הנהיג את התקפת מכבי תל אביב בשנות ה-70 וזכה עימה בדאבל בשנת 1977 ובאליפות נוספת בשנת 1979. בעונת הדאבל סיים כמלך השערים, עם 17 כיבושים. בשנת 1980 עזב פרץ את ישראל ועבר לקבוצת הכדורגל של העיר שטרסבורג שבצרפת. שנתיים לאחר מכן עבר לשחק בסטאד רן, בליגה השנייה בצרפת, וסייע לה לעלות לליגה הראשונה.

בשנת 1983 חזר למכבי תל אביב, עם רזומה מרשים של 45 שערים בשלוש עונות בצרפת. שנה לאחר מכן עבר לשמשון תל אביב, שבה שיחק עונה אחת לפני שפרש ממשחק. לפרץ 80 שערים בישראל, שמתוכם כבש 67 במדי מכבי תל אביב.

משחקו הראשון של פרץ בנבחרת ישראל נערך ב-13 בנובמבר 1973 באצטדיון בלומפילד, נגד נבחרת ארצות הברית. כבר במשחק זה כבש את שערו הראשון לזכות הנבחרת בדקה התשיעית. במשחק הגומלין שנערך יומיים מאוחר יותר בבאר שבע כבש שנית בדקה ה-15. משחקו הטוב ביותר בנבחרת היה ב-14 בפברואר 1979, שבמהלכו כבש שלושער לרשת נבחרת יוון בניצחונה של נבחרת ישראל 1:4. פרץ פרש מנבחרת ישראל בשנת 1983, כאשר נרשמו לזכותו 14 שערים ב-40 הופעות במדיה.

לאחר פרישתו ממשחק פעיל אימון את נבחרת הנערים של ישראל ושימש כעוזר מאמן הפועל תל אביב בסוף שנות ה-90. החל מעונת 2006/2007 שימש פרץ כעוזרו של אלי כהן במכבי תל אביב, עד לעזיבתו של אלי כהן את הקבוצה, אז סיים גם כן את תפקידו במועדון כעוזר מאמן.

"ויקי פרץ היה מהאנשים המיוחדים בספורט הישראלי. שחקן מוכשר שאף הגיע לנבחרת ישראל. ויקי גם נודע בתור מי שתמיד נכון לעזור ולהירתם למען אחרים", ספד שר התרבות והספורט, חילי טרופר. "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו ולחבריו הרבים. יהי זכרו ברוך".

ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל: "אנו מרכינים ראש על מותו של שחקן העבר ויקי פרץ. ויקי ז״ל היה שחקן למופת עם קריירה מפוארת בארץ ובחו״ל, שהשאיר אחריו מורשת גדולה. אנו מחזקים את בנו עומר ושאר בני המשפחה ומשתתפים בצערם".

אורן חסון, יו״ר ההתאחדות לכדורגל, ספד: "ויקי פרץ, אחד הסמלים הגדולים בכדורגל שלנו, שחקן מחונן, מאמן ואדם נדיר, איננו אתנו עוד. ויקי היה דמות מופת שדורות רבים של אוהדים, שחקנים ואוהבי המשחק העריצו וציינו כמודל לחיקוי. ויקי תמיד התגייס לטובת מיזמים שונים שהובילה ההתאחדות, ראה גאווה עצומה בזכות ללבוש את מדי הייצוג כשחקן וכמאמן והחיוך הנצחי שלו יחסר לכולנו. זהו יום עצוב מאוד ותזכורת לכולנו כי לעתים רב הנסתר על הגלוי. יהי זכרו ברוך".

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות: "מנהלת הליגות, הקבוצות, הצוותים המקצועים, והשחקנים מרכינים את ראשם עם לכתו של ויקי פרץ ז"ל ומחזקים את המשפחה בשעות קשות אלה. ויקי פרץ ז"ל היה סמל למקצעונות, התמדה, כישרון ונחישות כאשר ייצג את הכדורגל הישראלי בארץ ובחו"ל. יהיה זכרו ברוך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!