דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

יו״ר ההסתדרות: ״נושא הקפאת השכר על השולחן מבחינתי, אבל חייב לכלול את כולם״

בכנס אלי הורביץ לכלכלה שנערך היום (שלישי) דיברו בכירי המשק על היציאה מהמשבר הכלכלי | שר האוצר ליברמן: ״לא נשתולל עם הלחצים הפוליטיים. אנחנו לא ארה״ב, אין לנו מכונה שמדפיסה דולרים״ | נשיא התאחדות התעשיינים: ״בשביל לצמצם את החוב, צריך לעודד צמיחה ולהגדיל את התוצר של ישראל״

שר האוצר ליברמן ויו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
שר האוצר ליברמן ויו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יונתן קירשנבאום

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד התייחס היום (שלישי) בכנס אלי הורביץ לכלכלה, לעסקת החבילה במשק, אמר שעובדים בענפים שעדיין נמצאים בקשיים צריכים להמשיך לזכות בתשלומי חל"ת, וקרא שוב להעלות את שכר המינימום ל-6,000 שקלים.

"אנחנו יודעים שאנשים ברמות שכר נמוכות לא רוצים לחזור לעבודה. ב-5,300 שקלים לא מעניין אותם לחזור לעבוד, הם מחפשים פתרונות אחרים", אמר בר-דוד. "אם רוצים ליצור עולם עבודה מתקדם צריך להעלות את שכר המינימום ל-6,000 שקל. זה לא יקשה על מעסיקים, ראינו בהעלאת קודמות, אז זה דירבן את העובדים, נתן להם יותר מוטיבציה".

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

בר-דוד אמר שמתקיימים דיונים במסגרת עסקת החבילה לאמץ אפשרות ליום עבודה מהבית בשבוע לעובדים בעסקים שבהם זה מתאפשר. בר-דוד גם אמר שהוא מוכן לקבל הקפאת שכר זמנית כחלק מההסכם, בתנאי שהוא יחול על כל עובדי המגזר הציבורי, ולא רק על עובדים המאוגדים בהסתדרות.

"נושא הקפאת השכר הוא על השולחן מבחינתי, ויש לנו הסכמי עבודה פתוחים״, אמר בר-דוד, ״עם זאת, המחירים בארץ עולים, רמת המחייה עולה, ואם אני אדבר על הקפאת שכר, יש לי רק תנאי אחד: זה חייב לכלול את כולם. את המורים, את הרופאים, את כל המגזרים במשק. לייצר מצב שמיישרים קו וכולנו מבינים שצריך להצמיח את המשק, ולכן העסקה צריכה להיות כוללת״.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הזכיר בכנס את תכנית ההשקעות המתוכננת בתשתיות: "אנחנו חייבים כמו כולם, בייחוד כמו ארה"ב, ולהשקיע בתשתיות. אנחנו נמצאים מתחת לכל ביקורת". עם זאת, שר האוצר הבהיר שההשקעות ימומנו על ידי המוסדיים ולא על ידי הממשלה, בפרוייקטי PPP.

 

"ההשקעה בתשתיות זה מאות מיליארדים שאנחנו מתכוונים להוציא לשוק הפרטי״, אמר ליברמן, ״ננהל מדיניות אחראית, ממלכתית, בלי גזירות ובלי מיסים, לא נשתולל עם כל הלחצים הפוליטיים. אנחנו לא ארה״ב, אין לנו מכונה שמדפיסה דולרים.

״אנחנו רוצים לשתף פעולה עם ההסתדרות ולהגיע לעסקת חבילה במשק וממשיכים לעבוד עליה״, אמר שר האוצר והתייחס גם לסוגיית החל"ת שמתסיים מחר באופן גורף, "דיברתי עם ארנון, יש סקטורים וקבוצות שחייבים לעזור להם, קודם כל לענף התיירות והתעופה".

יו"ר התאחדות התעשיינים, רון תומר, התייחס גם הוא לעסקת החבילה במשק וקרא להגדיל את הרכש הממשלתי באופן זמני, ובזמן הזה לגבש רפורמות להורדת עלות הייצור בישראל, כולל הפחתת עלויות העבודה.

תומר גם התייחס לשאלת הקיצוצים, ואמר שיש לשאוף לעידוד הצמיחה ולא לקיצוץ תקציבים בשביל להפחית את יחס החוב תוצר: "כדי להוריד את יחס החוב תוצר, צריך לא לקצץ הוצאות אלא להעלות את התוצר. תנו לנו כלים לעשות את הנעשה את זה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!