דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
18.0°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 18.0°תל אביב
  • 18.0°חיפה
  • 17.5°אשדוד
  • 15.4°באר שבע
  • 18.9°אילת
  • 16.9°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 16.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

הסכמה על עבודת הסייעות בבית הספר של החופש: יזכו לתגמול נוסף ולהארכת החופשה

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, על ההסכמות עם השלטון המקומי: "נמשיך לפעול לשיפור זכויות עובדות ועובדי מערך החינוך"

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בוועידת הסתדרות המעו"ף, 27 במאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בוועידת הסתדרות המעו"ף, 27 במאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל הודיע אתמול (שלישי) על הסכם עם מרכז השלטון המקומי והממונה על השכר באוצר שמסדיר את תנאי העבודה של הסייעות בתוכנית של משרד החינוך "בתי הספר והגנים של החופש הגדול". במסגרת ההסכם נקבעה הגדלת החופשה לסייעות ומודל העסקה שיצמצם ככל האפשר את העסקתן של סייעות גנים וסייעות ותיקות בתכנית. ההסכמות אושרו על ידי נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת ורדה וירט-ליבנה, וקיבלו תוקף של פסק דין.

ההסכם נחתם לאחר מאבק שניהלה הסתדרות המעו"ף, המייצגת את הסייעות, במעורבות יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, במסגרתו הן התנגדו לכפייה על סייעות לעבוד בתכנית, בניגוד לגננות ולמורות, ודרשו לתגמל אותן על כך בדומה לתגמול הנוסף לגננות. ההסתדרות איימה להשבית את פעילות הסייעות, אך בית הדין הארצי לעבודה נתן צו מניעה לשביתה.

בר-טל אומר ל'דבר' בעקבות ההסכם: "לאור עמדת השלטון המקומי, החלטת בית הדין לעבודה וצוק העיתים, השיגה הסתדרות המעוף הישגים לסייעות אשר נדרשות לשאת על כתפיהן את בית הספר של החופש הגדול וגם למזכירות, אבות הבית והקב"טים. נמשיך לפעול לשיפור זכויות עובדות ועובדי מערך החינוך."

במסגרת ההסכם הסייעות שיעבדו ב"גנים של החופש הגדול" יקבלו תוספת לשכרן הקבוע בסך 75 שקלים ליום, וסייעות שיועסקו בתפקיד גננות יקבלו תוספת של 100 שקלים ליום.

עוד הוחלט כי הסייעות יקבלו חופשה החל מה-22 ביולי עד ה-28 באוגוסט, והן ישובו לעבוד ב-29 באוגוסט בימי ההיערכות של הגנים. בשנת 2022 יתווסף למכסת ההשתלמות שלהן יום השתלמות נוסף.

בנוסף הוסכם כי מודל ההעסקה של הסייעות יצמצם את העסקתן של סייעות גנים וסייעות ותיקות שלא יבחרו בכך: תחילה ישובצו הסייעות שעובדות החל מאוגוסט 2016 לאחר מכן סייעות סבב, לאחר מכן סייעות רפואיות ולבסוף סייעות צמודות לילד זאת במידה והילד עליו הן אחראיות לא משתתף באחת מתוכניות הקיץ של החופש הגדול. מודל זה הוצע על ידי נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, ורדה וירט-ליבנה, במהלך הדיונים בסכסוך העבודה.

ההסכמות כוללות גם תוספת תשלום בסך 1,000 שקלים למזכירות בתי ספר, אבות בית וקב"טים שיועסקו במסגרת התכנית. אם עובדים אלו יועסקו רק בחלק מימי התכנית הם יהיו זכאים לתוספת בסך 100 שקלים ליום (עד סכום מרבי של 1,000 שקלים).

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, כתב אתמול (שלישי) במכתב לסייעות: "כביתם של העובדות והעובדים ההסתדרות גאה בכם ומתחייבת להגן על זכויותכן. הבטחת תגמול הולם על עבודותיכן היא הכרה בסיסית בחשיבות התפקיד שאתן ממלאות ובאחריות שמוטלת על כתפיכן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!