דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הממונה על השכר: "לצמצם את סכסוכי העבודה", יו"ר הסתדרות המעו"ף: "אל תכפו בחקיקה"

קובי בר נתן הציג בכנס אלי הורביץ חלק מדרישות האוצר לקראת המשא ומתן על הסכם חבילה | עו"ד גיל בר-טל: "היעדר גמישות היא לא רק בעיה של ההסתדרות, גם לממונה על השכר יש קושי לזוז"

יו"ר הסתדרות המעוף גיל בר-טל(מימין) והממונה על השכר קובי בר נתן. (צילום: ניצן צבי כהן)
יו"ר הסתדרות המעוף גיל בר-טל(מימין) והממונה על השכר קובי בר נתן. (צילום: ניצן צבי כהן)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

"נבקש ליישם חלק מהמלצות ה-OECD בהסכמי החבילה: לצמצם את סכסוכי העבודה, ליצור גמישויות ניהוליות ולאפשר את הרפורמות שיקודמו בתקציב ובחוק ההסדרים", כך אמר היום (רביעי) הממונה על השכר באוצר, קובי בר נתן, בכנס אלי הורביץ.

בר נתן הציג כמה מהדרישות שיציג האוצר במשא ומתן עם ההסתדרות והמעסיקים. בין היתר, קידום מנגנוני שכר תלויי ביצועים, צמצום תוספות שכר תלויות ותק, וצמצום היקף סכסוכי העבודה.

"צריך לזכור שזו תקופה קשה גם לקופת המדינה והמעסיקים. זה לא הזמן למתנים משמעותיים. התאפקתם קצת אולי צריך להתאפק עוד קצת", טען.

בר נתן ציין כי בתקופת משבר הקורונה הושג שיתוף פעולה משמעותי בין ההסתדרות והממונה על השכר, שאפשר לקדם תהליכים משמעותיים, בהם ניוד עובדים, דיגיטציה ואוטומציה. לטענתו, פריון העבודה במגזר הציבורי עלה בתקופת הקורונה.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, אמר כי "בנושא התאמת שכר וכישורים, אני תמים דעות עם הממונה על השכר שיש להתאים בין שכר לכישורים". עם זאת הוסיף שעל פי ניסיונו, דווקא הממונה על השכר הוא הגורם המעכב קידום הסכמים התומכים בגישה זו.

"יש לנו קשרים טובים עם המעסיקים ואנחנו מגיעים להסכמות, אבל אז מגיע הממונה על השכר ומתערב, כי הוא יודע הכל", טען, "היעדר גמישות היא לא רק בעיה של ההסתדרות, גם לממונה על השכר יש קושי לזוז ממקומו".

על הדרישה לצמצום היקף סכסוכי העבודה, הבהיר בר-טל: "מבחינתנו סכסוכי עבודה הם לא מטרה אלא אמצעי. תדברו יותר, תתגמשו יותר אבל אל תכפו בכוח באמצעות רגולציה וחקיקה".

"אני תומך גדול בשיתוף פעולה והדרך הטובה להוביל תהליכים בתקופת משבר זה דרך הבנת הצרכים של כל הצדדים", אמר בתגובה בר נתן, "התפקיד שלנו כמשרד אוצר הוא כפול, גם כמעסיק שאחראי על מדיניות התעסוקה של כל המגזר הציבורי, כ-20% מהעובדים בישראל. וגם כמו שאמון על הצמיחה במשק".

"אנחנו רואים שמה שהתאים בעבר כבר פחות מתאים", הוסיף, "צריך להתאים את חקיקת העבודה למאה ה-21 ולראות שזה יוצר כלי צמיחה אפקטיביים, וצריך לראות גם שזה מתאים למדיניות הפיסקלית".

בתגובה לדברי בר-טל על סכסוכי העבודה, אמר בר נתן: "אנחנו לא רוצים לנהל את הגופים. אנחנו בעד ביזור סמכויות. אנחנו שמחים לשמוע שההסתדרות מעדיפה לדבר על פני צעדים ארגוניים. ככל שנדבר יותר האזרח ירוויח".

לדבריו, הממונה על השכר מעוניין לקדם את חיזוק דרגי הניהול במגזר הציבורי וביזור הסמכויות, גם זאת בהתאם להמלצות דו"ח ה-OECD.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!