דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
24.4°תל אביב
  • 22.7°ירושלים
  • 24.4°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 35.1°אילת
  • 28.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 25.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הטרדה מינית

דרמה בבית המשפט: השחקן ביל קוסבי שהורשע בהטרדה מינית זוכה וישוחרר מהכלא

קוסבי בן ה-83 נמצא אשם בשנת 2015 בסימום ועבירות מין באשה ונגזרו עליו 10 שנות מאסר | בית המשפט העליון בפנסילבניה החליט לזכות אותו, לאחר שכבר ריצה שנתיים מעונשו

ביל קוסבי (צילום: AP Photo/Matt Rourke)
ביל קוסבי (צילום: AP Photo/Matt Rourke)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בית המשפט העליון של פנסילבניה הפך היום (רביעי) את ההחלטה בעניינו של השחקן ביל קוסבי, והחליט לבטל את האישומים בדבר עבירה מינית נגדו ולשחררו מהכלא. קוסבי בן ה-83, שהיה ידוע כ"אבא של אמריקה" ושיחק בסדרות טלוויזיה רבות, הורשע בסימום והטרדה מינית של עובדת אוניברסיטת ״טמפל״ באחוזתו.

בית המשפט הסביר כי התובע המחוזי בפנסילבניה הפר את הבטחת קודמו להימנע מהעמדתו לדין של קוסבי על סמך דברים שאמר במהלך עדות מפלילה שנתן במסגרת אחרת – זו של משפטו האזרחי. לפי הדיווחים, התובע הקודם קיווה כי הדברים של קוסבי יוכלו לשמש את התביעה במסגרת התיק האזרחי שניהלה נגדו המתלוננת אנדריאה קונסטנד. עם זאת, ככל הנראה ההסכם בין התובע הקודם לבין קוסבי לא תועד באופן רשמי, ובסופו של דבר אותה עדות מדוברת, שקוסבי חשב כאמור שאינה יכולה להרשיע אותו, קיבלה מקום מרכזי בהרשעתו.
ההליך המשפטי נגד הקומיקאי, שמוכר בעיקר בזכות הסדרה "משפחת קוסבי" בכיכובו, נמשך שנים ולמרות הסיפורים הרבים שנחשפו עליו – התובעת היחידה שתלונתה הגיעה לבית המשפט הייתה קונסטנד. קוסבי, שחשף כי התעוור לחלוטין, נמנע במהלך הדיונים מלעלות לדוכן העדים. משפטו הקודם נפסל בעבר לאחר שחבר המושבעים נקלע למבוי סתום בתום דיונים של שישה ימים ולא הגיע להכרעה.

הוא הואשם במעשה בסוף 2015, כאשר נעצר ימים לפני שחלפה תקופת ההתיישנות בת 12 השנים לעבירות המיוחסות לו. קוסבי הספיק לרצות עונש של למעלה משנתיים מתוך עונש של שלוש עד 10 שנים שנגזרו עליו.

בעקבות ההחלטה המפתיעה של בית המשפט היום, ויקטוריה ולנטינו, שהאשימה בעבר את קוסבי בהטרדה, צוטטה ברשת ABC: "הבטן שלי מתהפכת ואני במצוקה עמוקה. הוא סוציופת, הוא אנס סדרתי". מתלוננת נוספת נגד קוסבי, ג'ניס בייקר קיני, אמרה: "זה קצת פוצץ לי את הבועה לגבי כל הדברים שהקבוצה שלנו השיגה בשביל נשים אחרות".

יור נעמת, חגית פאר, פרסמה גם היא תאת תגובתה בעקבות שחרורו הצפוי מהכלא של קוסבי: ״שחרורו של ביל קוסבי מהכלא הוא מכה אנושה לכל אותן נשים אמיצות שאזרו אומץ לחשוף את האמת הקשה. הגיע הזמן שבעולם ובישראל המבחן יהיה לא רק זה הפלילי אלא גם זה הנורמטיבי והערכי. לא משנה כמה מוכר ועשיר התוקף- אני מקווה שנשים אמיצות תמשכנה לספר את הסיפור ואת האמת שלהן ושהחברה תוקיע מתוכה גברים שמתנהגים כך לנשים. אם ביל קוסבי יחזור לככב על מסכי הטלויזיה זו תהיה מכה קשה למאבק בתופעות שכאלו- כולי תקווה שלפחות זה- לא יקרה״.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!