דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

77% מילדי הגנים נרשמו: בתי הספר של החופש הגדול החלו לפעול

ילדים מגיל 7 מחויבים לעטות מסכה | תכנית הקייטנות המסובסדות כוללת פעילויות לימודיות וחווייתיות | רק 15% ממורות היסודי ילמדו בתכנית

כיתה ביום הראשון ללימודים (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
כיתה ביום הראשון ללימודים (צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מסגרות "בתי הספר והגנים של הקיץ" לתלמידי בתי הספר היסודיים וגני הילדים החלו לפעול היום (חמישי), בהשתתפות 60% מתלמידי היסודיים ו-77% מילדי הגנים.

תכנית הקייטנות המשותפת למשרד החינוך ולרשויות המקומיות תפעל במשך שלושה שבועות – עד ה-21 ביולי, בכל שכבות הגיל. היא תופעל על ידי מורים וגננות שיבחרו בכך, ועובדי חינוך נוספים מטעם הרשויות המקומיות, ותתמקד בהשלמת פערים לימודיים, פעילות חווייתית והעשרה. התשלום לתכנית מסובסד על פי המצב הכלכלי-חברתי ביישוב.

הלימודים במסגרת הקיץ מתמקדים במקצועות הליבה (שפה, מתמטיקה, אנגלית, מדעים) והם כוללים גם מגוון פעילויות העשרה וחוויה: פעילויות חברתיות, מסע בעקבות ספרים, פעילויות יצירה, פעילויות ספורט, משחק, תנועה, תיאטרון בובות ועוד. כל רשות מקומית בנתה את התכנית שלה בעצמה בהתאם לצרכי התלמידים ויכולות הצוותים שלה.

הפעילויות לגנים ולבתי הספר מתחילות ב-7:30 ו-8:00 בבוקר בהתאמה, ומסתיימות בשעה 13:00. ברשויות מקומיות רבות מוצעת פעילות צהרון, בתשלום נוסף, עד שעות אחר הצהריים. השנה פועלת התכנית לראשונה גם לתלמידי ה'-ו', חטיבות הביניים והחטיבה העליונה. פעילויות אלו החלו רשמית ב-21 ביוני, אולם חלק מהרשויות מתחילות אותן מאוחר יותר.

נהלי הקורונה: חובת מסכות מגיל 7

משרד החינוך פרסם את נהלי הקורונה לפעילות, הכוללים עטיית מסכות, היתר כניסת הורים למסגרות ובדיקות קורונה במקרה של התפרצות תחלואה. נכון לאתמול (רביעי) 24 בתי ספר ו-3 גני ילדים היו סגורים עקב התפרצויות קורונה.

עטיית מסיכה: הפעילויות החינוכיות תתקיימנה כרגיל, ללא הגבלות, למעט חובת עטיית מסיכה בחלל סגור. הנחיה זו תחול על כלל התלמידים ווצוותי החינוך. הנחיה זו לא תחול על תלמידים מתחת לגיל 7.

כניסת הורים למסגרות וקיום אירועים: כניסת ההורים למסגרות בתי הספר וגני הילדים תתאפשר בהתאם להנחיות הכניסה השגרתיות, תוך הקפדה על עטיית מסיכות בחללים סגורים. כמו כן, מסיבות סיום יתקיימו כרגיל וללא הגבלות, למעט הקפדה על עטיית מסיכות בחללים ובמבנים סגורים.

התפרצות תחלואה במסגרות החופש הגדול: במקרים של התפרצות תחלואה, יבוצע דיגום לתלמידים ולצוותי החינוך ע"פ החלטת משרד הבריאות (בהסכמת ההורים בלבד). ההחלטה על המשך הפעלת המסגרת או סגירתה תתקבל ע"י הרשות המקומית בתיאום עם משרד הבריאות ומשרד החינוך.

42% מהגננות ילמדו בתכנית, 15% ממורי היסודי

מנתוני משרד החינוך עולה כי כ- 60% מקרב כלל ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר בכיתות א'-יא' נרשמו למסגרת – למעלה מ-1.2 מיליון תלמידים ותלמידות. כ-77% מילדי גנים הילדים נרשמו לתכנית, כ-61% מתלמידי בתי הספר היסודיים (בכיתות א': 77% מהתלמידים), וכ-42% מתלמידי חטיבות הביניים והחטיבה העליונה.

בגני הילדים 42% מהגננות בחרו ללמד בתכנית ולהמשיך את הרצף החינוכי, תמורת תשלום נוסף. בבתי הספר היסודיים 15% מהמורים ישתתפו בתכנית, ובחטיבות הביניים ובחטיבה העליונה 11% מהמורים.

בתכנית ישתתפו גם עובדי חינוך של הרשות המקומית כמו סייעות, מזכירות, אבות בית וקב"טים. הסתדרות המעו"ף ניהלה מאבק על תנאי העסקתם ודרשה שהיא תהיה וולונטרית ושהם יקבלו תגמול נוסף על העבודה בבית הספר של החופש הגדול, ואף איימה בשביתה. בית הדין לעבודה אסר על הסייעות לשבות, והשבוע סוכם כי עובדי הרשות המקומית יקבלו תשלום נוסף, חופשת הקיץ שלהם תוארך, ושכפייה על סייעות גנים לעבוד בתכנית תתקיים רק כאשר מוצו האפשרויות להעסקת סייעות אחרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!