דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

משרדי הבריאות והאוצר במו"מ למניעת ביטול 600 תקני רופאים

התקנים הזמניים שהוקצו להתמודדות עם הקורונה במערכת הבריאות מסתיימים היום (חמישי), ובתי החולים ייאלצו לעכב גיוס מתמחים או לפטר רופאים | שר הבריאות ניצן הורוביץ: "לא אאפשר את ביטול התקנים"

הפגנת רופאים שובתים במרכז הרפואי העמק בעפולה (צילום: ההסתדרות הרפואית)
הפגנת רופאים שובתים במרכז הרפואי העמק בעפולה (צילום: ההסתדרות הרפואית)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

משרד הבריאות, משרד האוצר וההסתדרות הרפואית מתכנסים לדיונים על מניעת ביטולם של 600 תקני רופאים זמניים שמסתיימים היום (חמישי), שנכנסו למערכת הבריאות בשנה שעברה עקב משבר הקורונה, והפיכתם לתקנים קבועים. מבחינה רשמית, תוקף התקנים מסתיים היום, ומאלץ את בתי החולים להימנע מקליטת רופאים מתמחים חדשים, או לפטר מתמחים שנקלטו רק לפני שנה.

מנהלי בתי החולים וההסתדרות הרפואית נאבקים על המשך הקצאת התקנים, וההסתדרות הרפואית ערכה שביתת אזהרה בת יום אחד במאי, בדרישה שהתקנים לא יבוטלו. שר הבריאות, ניצן הורוביץ, התחייב לפעול לקיבוע התקנים והודיע אתמול (רביעי): "הודיע אתמול כי "לא אאפשר בשום אופן את ביטול מאות תקני הרופאים וצוותי הרפואה שהתווספו בתקופת הקורונה".

גם בקווי היסוד של הממשלה, עליהם חתמו כלל מפלגות הקואליציה, הוסכם כי "יקובעו התקנים שניתנו בתקופת הקורונה כתקנים קבועים של רופאים, אחיות ומקצועות פרא רפואיים בבסיס התקציב".

התקנים הוקצו במאי שעבר ומיועדים למחלקות שהתמודדו באופן ישיר עם הקורונה – מחלקות פנימיות, רופאי ריאות ומחלקות זיהומיות, עד סוף יוני 2021. מאחר שבשנת 2020 לא היה תקציב מדינה, מימון התקנים התאפשר מ'קופסאות הקורונה' – תוספות תקציב של מיליארדי שקלים שאושרו בכנסת לצורך הטיפול בקורונה. מאחר שגם ב-2021 אין עדיין תקציב מדינה מאושר, ולא הוקצו קופסאות קורונה חדשות, הקצאת התקנים תסתיים כל עוד אין החלטה אחרת. הבעיה: תקציב המדינה ל-2021 יאושר על פי החלטת הממשלה רק בספטמבר, ועד אז נדרשים משרדי הממשלה למצוא פתרון להמשך התקנים.

לביטול התקנים השלכות קשות על תפקוד בתי החולים, שמתמודדים עם עומסים רבים שאינם קשורים לקורונה. מעבר לכך, יש לו השלכות קשות גם על עתיד הרפואה בישראל, עקב חסימת האפשרות של בתי החולים לקלוט מתמחים חדשים, בעיקר בתחומים שאינם קשורים לקורונה. עלות המשך קיום התקנים לחצי שנה נוספת בלבד עומדת על כחצי מיליארד שקלים.

יו"ר ארגון רופאי המדינה בהסתדרות הרפואית, ד"ר זאב פלדמן, אמר בשישי האחרון: "שוב האוצר ממשיך בחוסר של הבנת המצב ומקפיא החל משבוע הבא את התקנים של 600 רופאים ורופאות שגוייסו בקורונה. זה הרגע שבו ראש הממשלה צריך להתערב ולבטל עוד היום את הטירוף של האוצר". יו"ר הר"י פרופ' ציון חגי אמר בנושא במאי: "לא יעלה על הדעת שיפטרו עכשיו 600 רופאים בזמן שחסרים לנו 4,500 תקנים רק בשביל להגיע לממוצע של המדינות המפותחות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!