דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

סוף לאפליה: משרד החינוך יתקצב סייעות לצהרונים ל-850 ילדים עם סוכרת נעורים

המשרד קיבל את עמדת האגודה לסוכרת נעורים בעקבות עתירה לבג"ץ | אם לילד עם סוכרת: "ההחלטה תאפשר להורים ובעיקר לאימהות לחזור למעגל התעסוקה ולהפסיק לממן סייעות באלפי שקלים מכיסן"

צהרון ציל"ה בירושלים (צילום באדיבות ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים).
צהרון ציל"ה בירושלים (צילום באדיבות ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים).
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

משרד החינוך הודיע היום (חמישי) על אישור תקציב למימון סייעות לילדים חולי סוכרת (סוג 1) שיאפשרו את השתתפותם בצהרונים של משרד החינוך והרשויות המקומיות – צהרוני ניצנים ותכנית מיל"ת החל משנת הלימודים הבאה. עד היום נאלצו ההורים לממן סייעות אלו מכספם. המשמעות: 850 ילדים המאובחנים עם סוכרת נעורים מגיל 3-10 שזכאים לסייעת לשעות בית הספר, יוכלו לקבל אותה גם בצהרון על חשבון המדינה.

החלטת המשרד התקבלה בעקבות עתירה לבג"ץ שהוגשה על ידי האגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) ועותרים נוספים, בה דרשו שתינתן הזדמנות שווה לילדים עם סוכרת נעורים להשתתף בצהרונים שבפיקוח משרד החינוך, באמצעות מתווה ומימון סייעות אישיות גם בשעות פעילות הצהרונים. השופטים עוזי פוגלמן, דוד מינץ ועופר גרוסקופף דחו את העתירה, עקב הודעת משרד החינוך על הקמת צוות בין משרדי לבחינת הסוגיה.

השבוע הודיע משרד החינוך לעותרים שהצוות הבין משרדי קיבל את עמדתם והמשרד יממן סייעות צהרונים לילדים שזכאים לליווי של סייעת בבית הספר בצהרוני תכנית ניצנים ומיל"ת.

עתירת האגודה הוגשה עקב אפליה שנוצרה כלפי ילדים עם סוכרת נעורים ומשפחותיהם, שנמנעה מהם האפשרות השווה להשתתף בפעילות הצהרונים, כיוון שלא אושר מימון לתשלום לסייעות שילוו את הילדים במסגרת הצהרון, נוכחות הכרחית שיכולה למנוע מצבים מסכני חיים.

לדברי האגודה, "בשל היעדר נוכחות של סייעת, נמנעה כאמור האפשרות של ילדי סוכרת נעורים ליטול חלק בפעילות הצהרונים ובכך הם ומשפחותיהם נפגעו והופלו כלכלית, חינוכית וחברתית. היום, בעקבות העתירה שהוגשה, התקבלה כאמור החלטה לאשר את הסייעות גם במסגרת הצהרונים, ומדובר בבשורה של ממש לילדי סוכרת הנעורים אשר אף מביעים את הערכה ותודה על הודעת משרד החינוך לפעול מיידית כאמור."

עוד הוסיפו באגודה ש"זהו הישג משמעותי ומרגש לאחר שנים בהם לא יכלו הילדים לקחת חלק בצהרונים . מדובר בערים בהן מופעלים הצהרונים של משרד החינוך והחשיבות הינה לילדים ולהורים שנאלצו ברובם לעזוב את מקום העבודה. אנו בטוחים שהמענה יתרחב לכלל הצהרונים בארץ ובהם גם הצהרונים המופעלים על ידי חברת המתנסים וגופים פרטיים אחרים" כך לדברי אפרת טיש- מנכ״לית האגודה לסוכרת נעורים.

טל מקובר, אמו של דור בן ה-5 וחצי שאובחן כסוכרתי בגיל שנה. אמרה עם אישור התקציב: "אחרי שנים של מאבק, בהם ילדינו לא לקחו חלק בפעילות הצהרונים, הגיעה העת לתיקון ולשוויון הזדמנויות. אנו שמחים ומודים על ההחלטה, שתאפשר להורים רבים ובעיקר לאמהות לחזור למעגל התעסוקה ולהפסיק לממן סייעות באלפי שקלים מכיסן".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!