דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
24.5°תל אביב
  • 24.3°ירושלים
  • 24.5°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 23.7°אשדוד
  • 29.4°באר שבע
  • 32.5°אילת
  • 29.3°טבריה
  • 21.7°צפת
  • 25.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צה"ל

מח"ט הנחל, אל"מ שרון אסמן, התמוטט ומת במהלך אימון; משפחתו הסכימה לתרום את איבריו

אסמן התמוטט במהלך אימון כושר קרבי בבית ליד | רה"מ בנט: "אל"מ אסמן היה מטובי בנינו. הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל"

שרון אסמן (צילום: דובר צה"ל)
שרון אסמן (צילום: דובר צה"ל)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אל"מ שרון אסמן ז"ל, מפקד חטיבת הנח"ל, היה חתום על כרטיס אדי לתרומת איברים ומשפחתו הסכימה לתרום את איבריו. במרכז הלאומי להשתלות הודיעו הבוקר (שישי) כי קרניות עיניו של אסמן יושתלו בחולים שזקוקים להן.

אל"מ אסמן (43), שנכנס ביום שני לתפקידו, נפטר אתמול (חמישי) באימון כושר קרבי בבית ליד. קודמו בתפקיד אל"מ ישראל שומר קיבל את הפיקוד על החטיבה.

אסמן נכנס לתפקידו כמפקד הנח"ל רק ביום שני האחרון. בטקס החילופים באנדרטת הנח"ל שבפרדס חנה אמר: "אני מקבל לידי מתוך שליחות ומחויבות אדירה את הפיקוד על החטיבה – כור מחצבתי ודרך חיי. זו חטיבה בה לחמתי ולצערי בה איבדתי חברים, מפקדים ופקודים. אנו מוכנים ונכונים לכל משימה – נתייצב ראשונים בחזית למול כל אתגר, תוך מחויבות לעמידה במשימה וניצחון. נציב רף עליון ונקפיד לדחוף אותו מעלה ולהיות רלוונטיים".

אסמן שירת בצה"ל כ-25 שנה, בתפקידי שדה, פיקוד, מטה והדרכה. השתתף בלחימה ברצועת הביטחון בלבנון, פיקד על גדוד שחם בחטיבת הנח"ל במבצע צוק איתן, שבמהלכו נפצע, וביום פציעתו חזר לפקד על חייליו, ושירת כמח"ט עציון ובנימין וכקצין האג"ם של פיקוד הצפון.

שרון אסמן מקבל את דרגות האל"מ השבוע (צילום: דובר צה"ל)
שרון אסמן מקבל את דרגות האל"מ השבוע (צילום: דובר צה"ל)

אסמן הותיר אחריו אישה, שתי בנות, שני הורים ואחות. המשטרה הצבאית חוקרת את נסיבות המקרה. פרטי ההלוויה יפורסמו בהמשך.

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר: "בשם אזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחת אסמן על מותו של אל"מ שרון אסמן, מפקד חטיבת הנח"ל שהלך הבוקר לעולמו. אל"מ אסמן היה מטובי בנינו. הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. לכתו בטרם עת היא אירוע מצער וכואב. לבנו עם המשפחה היקרה. יהי זכרו ברוך".

שרון אסמן (צילום: בי"ס שדה כפר עציון)
שרון אסמן (צילום: בי"ס שדה כפר עציון)
שר הביטחון בני גנץ אמר: "הלב נשבר עם מותו בטרם עת של מח"ט הנח"ל אל"מ שרון אסמן. שרון הוביל לוחמים בכל הגזרות, חי"רניק ייחודי, שצמח בחטיבת הנח"ל לאורך כל שרשרת הפיקוד. אני זוכר אותו היטב כמג"ד בצוק איתן מוביל לוחמים לתוך הרצועה בגזרת בית חאנון.
"חד וממוקד במשימה, מוביל את חייליו בגבורה ובשקט פנימי שכל כך אפיינו אותו. בטקס החילופים שלו לפני שבוע אמר שרון: 'בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב'. כך נזכור אותו: גיבור, יוזם, ואיש צנוע ועניו שתרם רבות לביטחון ישראל. תנחומיי למשפחתו".
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד גם הוא לאסמן: "משפחת אסמן, לבנו נשבר מול האסון הנורא. מותו של מח"ט הנח"ל, אל"מ שרון אסמן, בלתי נתפס ושובר לב. גיבור חיל ומצביא. איש מעשה עם לב רחב ואוהב לפקודיו ולכל הסובבים אותו. אני שולח אליכם חיבוק של נחמה ובוכה את לכתו אתכם".

הרמטכ"ל כוכבי ספד לאסמן: "שרון היה לוחם שהצטיין לאורך כל תפקידיו, משימתי ואוהב אדם. ממנו תראו וכך תעשו. אנו כואבים את לכתו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!