דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

דו"ח מינהל הבטיחות בעבודה: 23 עובדים נהרגו ב-6 חודשים

לפי נתוני 'דבר', מספר העובדים שנהרגו עומד על 27. בניגוד לשנים קודמות, לדו"ח המינהל לא מצורף פירוט התאונות | "דניה סיבוס" היא החברה שקיבלה את כמות הדו"חות הגבוהה ביותר על ליקויי בטיחות באתרי בנייה

פקח באתר בנייה. 23 הרוגים במחצית הראשונה של 2021 (צילום: Shutterstock)
פקח באתר בנייה. 23 הרוגים במחצית הראשונה של 2021 (צילום: Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מינהל הבטיחות בעבודה ביצע במחצית הראשונה של 2021 כ-9,047 ביקורי פיקוח במקומות עבודה ברחבי הארץ, והטיל 2,888 צווים בגין ליקויי בטיחות. כך פורסם הבוקר (שישי) בדו"ח החצי שנתי שפרסם משרד העבודה והרווחה. בדו"ח צויין שבשנה האחרונה הוגשו שלושה כתבי אישום בלבד בגין מוות או פציעה קשה במקומות העבודה.

בדו"ח המינהל צויין שמתחילת השנה נהרגו 23 עובדים, אך בניגוד לשנים קודמות, לא צורפה רשימה של תאונות. לפי נתוני 'דבר', מספר העובדים שנהרגו מתחילת השנה, עומד על 27. אי ההתאמה נובע, ככל הנראה, בגלל שמינהל הבטיחות לא סופר תאונה קטלנית שארעה במרץ, במישור אדומים, שנמצאת מחוץ לקו הירוק, וכן המינהל לא סופר שלוש תאונות נוספות בהן מעורבים כלי רכב. במינהל ציינו שישנם אירועים שנמצאים עדיין בחקירות משטרה וייתכן שבעקבות החקירה ישתנה סיווגן.

דניה דיבוס מובילה את הרשימה המפוקפקת

מינהל הבטיחות פרסם גם את רשימת חברות הבנייה שקיבלו את מספר צווי הבטיחות הגבוה ביותר מאז תחילת השנה. בראש הרשימה עומדת חברת דניה סיבוס שקיבלה 12 דו"חות. אחריה ניצבות חברות מחאמיד תופיק ואפיקים הנדסה, שקיבלו 11 צווי בטיחות כל אחת. אלקטרה תשתיות וגלעד מאי חברה להשקעות בנייה ופיתוח, קיבלו 10 צווי בטיחות באתריהן.

ארכיון: זירת תאונת עבודה באור עקיבא (צילום: דוברות איחוד הצלה)
ארכיון: זירת תאונת עבודה באור עקיבא (צילום: דוברות איחוד הצלה)

6,053 ביקורי פיקוח בוצעו בכלל אתרי הבנייה והתשתיות בארץ בחצי השנה האחרונה, בהם הוטלו 2,210 צווי בטיחות מתוכם 1,018 צווי סגירה של אתרי בנייה עד לתיקון הליקויים. בענף התעשייה בוצעו 3,088 ביקורי פיקוח בהם הוטלו 652 צווי בטיחות, ועוד 1,111 צווים לשיפור בטיחות. בענף החקלאות בוצעו 266 ביקורי פיקוח במשקים חקלאיים, בהם הוטלו 26 צווי בטיחות ו-51 צווים לשיפור בטיחות.

במהלך מחצית השנה האחרונה חילק גם כ-490 כוונות להטלת עיצומים כספיים בגין הפרות בטיחות לקבלנים, שגובהם כ-35-20 אלף שקלים לעיצום.

מנהל הבטיחות צפוי להיפרד מזרוע העבודה

אתמול (חמישי) פורסם על כוונת הממשלה להפריד בין מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית ליתר זרוע העבודה. בעוד הזרוע אמורה לעבור למשרד הכלכלה בראשות השרה אורנה ברביבאי (יש עתיד), מנהל הבטיחות מסתמן צפוי להישאר במשרד העבודה בראשות השר מאיר כהן (יש עתיד). לצד זאת מסתמן כי המוסד לבטיחות ולגהות שנמצא כיום תחת אחריות משרד הכלכלה, יועבר אף הוא לאחריות משרד הרווחה.

שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי; שר העבודה והרווחה, מאיר כהן (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי; שר העבודה והרווחה, מאיר כהן (צילום: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)

מחברת דניה סיבוס נמסר: ״חברת דניה היא חברת הבנייה והתשתיות הגדולה בישראל. החברה מבצעת עבודות בהיקפים של מיליארדים בשנה ובכלל כך מנהלת כמאה אתרים שעוברים מאות ביקורות בשנה, וטוב שכך. מאחר שכמות הביקורות באתרי הקבוצה גדול לעין שיעור מחברות אחרות, המדד אינו מייצג. חוסר נירמול הנתונים לכמות האתרים, הקפי הביצוע כמות הביקורת וחומרת הצווים מעוות את איכות הנתונים שהוצגו. קבוצת דניה היא מקבוצות הבנייה המובילות בתחום הבטיחות בישראל, המשתפת פעולה עם מנהל הבטיחות באופן שוטף ותמשיך לעשות כן. דניה תמשיך לעשות הכל לטובת בטיחות עובדיה ותמשיך בגאווה לבנות את הארץ״.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!