דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגיף הקורונה

בנט: ״אם לא יהיה שיתוף פעולה מצד האזרחים, נשקול להחזיר חלק מהגבלות התו הירוק״

בפתח ישיבת הממשלה התייחס רה״מ למצב התחלואה הנוכחי והתפשטות נגיף הקורונה בישראל | חוקרי אוניברסיטה המליצו למל״ל להחזיר את מגבלות התו הירוק בהקדם | פרופ׳ חזי לוי: ״בוחנים מתן מנת חיסון שלישית באוקטובר״

ראש הממשלה נפתלי בנט (במרכז) בישיבת קבינט הקורונה (צילום מסך)
ראש הממשלה נפתלי בנט (במרכז) בישיבת קבינט הקורונה (צילום מסך)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למצב התחלואה הנוכחי בישראל בנגיף הקורונה: "יש עלייה בשבוע האחרון בקצב הנדבקים בקורונה". לדבריו, אם לא יהיה שיתוף פעולה בקרב האזרחים למנוע את התפשטות הנגיף, הממשלה תשקול להחזיר חלק ממגבלות התו הירוק. עוד הוסיף כי זן הדלתא הוא אחד מגורמי ההדבקה העיקריים ברחבי העולם. בנט ציין כי בעקבות הקריאה לבני נוער לצאת ולהתחסן, כ-100 אלף התחסנו.

״בשבוע האחרון יש עלייה בקצב הנדבקים בקורונה. כחלק מלקחי העבר, אנחנו לא ממתינים כדי להגן על בריאותם של אזרחי ישראל. צריך להבין – ברחבי העולם זן הדלתא משתולל, בקצב הפצה גבוה לאין ערוך מכל הזנים הקודמים, ואנחנו מתכוונים לשמור על אזרחי מדינת ישראל. לכן, היעד שלנו הוא: מקסימום שמירה על אזרחי ישראל, מינימום פגיעה בחיים הרגילים של אזרחי ישראל.

בשביל להמשיך בזה, אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה שלכם, אזרחי ישראל. בשבוע שעבר אנחנו קראנו לנוער בגילאי 12-16 להגיע להתחסן ואני שמח לבשר שכבר 100,000 בני נוער בגילאים אלה התחסנו בזריקה הראשונה״.

רה״מ התייחס לתוקפם של החיסונים וקרא להמשיך ולהאיץ את התחסנות בקרב ילדים: ״הקצב היומי של בני הנוער זינק פי 6 תוך שבוע, פה צריך להודות לשר הבריאות בעניין. אבל, זה לא מספיק. שעון החול הולך ואוזל – כל מי שעוד לא התחסן מתבקש לקבוע כבר היום תור. החיסונים עובדים. החיסון השני הוא קריטי נגד הזן החדש, זן הדלתא – וזה עובד. יש 5 ימים שנותרו לקבלת הזריקה הראשונה כדי שנוכל לנצל את המנות הקיימות שפג תוקפן״.

״בעניין נתב"ג – צמצמנו את המעברים, דבר שלא קרה במשך שנה וחצי בהן כל ישראלי יכול היה לטוס במטוס היישר למדינה אדומה בלי שום התראה. זה כבר לא קורה״. בנט הוסיף: ״לטוס למדינה אדומה אפשר רק באישור ואני מעדכן שאנשים שניסו לחמוק גם הורדו ממטוסים. אנחנו לא מתחכמים עם הנגיף, כי אי אפשר לעבוד עליו״.

״במהלך השבוע גם מינינו את האלוף במיל' רוני נומה לממונה על המעברים, במיוחד על נתב"ג. יש שיפור משמעותי בזמני הבדיקות בנתב"ג ובניהול האירוע. מתחם הבדיקות מוקם ברגעים אלו ממש ע"י משרד הביטחון, בשיתוף משרד התחבורה והבריאות. אנחנו מטפלים בתקלות העבר״, סיכם רה״מ.

פרופ׳ חזי לוי: ״בוחנים מגמה של הקדמת המנה השלישית לסביבות אוקטובר״

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, פרופ' חזי לוי, אמר הבוקר בראיון לאולפן ynet שההגבלות הנוספות עליהן דנים במשרד הבריאות "יכולות לכלול חזרה לתו ירוק באירועים עם ילדים, נמשיך להתדיין בזה היום ומחר", אך אין החלטה בנושא. לדבריו, "יש התפרצות, יש עלייה במספרים ולכן החזרנו מסכות. עכשיו אנחנו דנים האם צריך לנקוט בצעדים נוספים, על פי מספר המאומתים והתייעצות עם מומחים. יש כלים על השולחן וננקוט בהם לפי הצורך וזה בדיוק הרגע לדון האם קיים הצורך או שעדיין אפשר להכיל את ההתפרצות. כשנצטרך לנקוט בצעדים האלה לא נהסס".

לוי ציין כי במשרד בודקים גם אפשרות של הקדמת מנת החיסון השלישית לאוקטובר, בין היתר כדי לאפשר חיסונים המותאמים לווריאנטים חדשים. "מסתבר שבעולם בוחנים מגמה של הקדמת המנה השלישית לסביבות אוקטובר, או משהו כזה, לכן אמרתי שאנחנו נלמד מהעולם וייתכן שגם אנחנו ננקוט בדרך כזאת, לפחות האוכלוסייה המבוגרת יותר שנמצאת בסיכון. מדובר בדברים דינמיים שנמדדים כל הזמן גם בעולם ואנחנו קשובים לשיח בעולם. לכן אמרתי בכל הזהירות המתבקשת שיכול להיות שנתחיל לחסן מנה נוספת לפני סוף השנה, באוקטובר".

הבוקר עדכן משרד הבריאות על 185 ישראלים שאובחנו בשבת כחיוביים לקורונה. כ-37 אלף בדיקות התבצעו ושיעור החיוביים עומד על 0.5%. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר החולים שמצבם קשה עלה ל-35, מתוכם 16 מחוברים למכונות הנשמה.

בניתוח עדכני שהועבר במוצ״ש למועצה לביטחון לאומי הזהירו חוקרי האוניברסיטה העברית ש"המתנה ללא שינוי בשלב זה תחייב נקיטת צעדים יותר קשים בהמשך להשגת אפקט דומה". בנוסף הם מציינים שהשפעת החזרת חובת המסכות במקומות סגורים לפני שבוע "לא ניכרת כרגע".

החוקרים המליצו על החזרת התו הירוק באופן 'מרוכך', ועל הגברת ההגנה על אוכלוסיות פגיעות, כדי למנוע את העלייה במספר הנדבקים. חוקרי הצוות הבין-תחומי של האוניברסיטה צופים שללא שינוי בהתנהגות התחלואה תמשיך לעלות "בסבירות גבוהה" ולהגיע ל-1,000 מאומתים חדשים ביום בתוך כשבועיים, אך מדגישים כי בשלב זה לא ברור האם העלייה בהידבקות תוביל גם לעלייה בתחלואה הקשה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!