דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
21.7°תל אביב
  • 18.4°ירושלים
  • 21.7°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 23.4°אילת
  • 19.1°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צה"ל

"קר רוח ואמיץ מחשבה ומעשה": אל"מ שרון אסמן ז"ל הובא למנוחות

הרמטכ"ל אביב כוכבי ספד לאסמן, מח"ט הנחל שמת בשבוע שעבר במהלך אימון כושר: "מנהיג אינו מונע על ידי דרגותיו וכזה היה שרון"

  • הרמטכ"ל אביב כוכבי ספד לאסמן, מח"ט הנחל שמת בשבוע שעבר במהלך אימון כושר: "מנהיג אינו מונע על ידי דרגותיו וכזה היה שרון"
דבר
צרו קשר עם המערכת:

אל"מ שרון אסמן ז"ל, פקד חטיבת הנח"ל הובא היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין הצבאי שבקרית שאול. אסמן התמוטט ביום חמישי האחרון במהלך אימון בחדר הכושר ובהמשך נקבע מותו. משפחתו, חבריו, מפקדיו, פקודיו ורבים נוספים הגיעו להלווייתו.

הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי: "שרון היקרה, אלכס ואמה שלא פה, אבל נספר להם מה אמרנו על שרון. הורים ובני המשפחה המורחבת כולם.  שרון היה אשר רוח בו, מפקד שדמותו היא מערך שיעור בפני עצמו, קר רוח ואמיץ מחשבה ומעשה".

"שרון גילם את הגדרת הקצין", הוסיף כוכבי, "מדברים עליו מפקדיו ופקודיו, מעיד עליו המבחן העליון בחומת מגן ובצוק איתן. קצינים כמו שרון אלה הקצינים שאנו רוצים וצריכים. לא די לנו בקצינים אמיצים ונועזים, די לנו שיהיו בעלי שיקול דעות, אנושיים והגונים".

"מנהיג חייב לדעת גם וגם, שילובים נכונים והתאמה בהתאם לנסיבות, מנהיג אינו מונע על ידי דרגותיו וכזה היה שרון. לכן, חשבנו למנות אותו למפקד חטיבה סדירה חטיבת הנח"ל, קור מחצבתו שבו גדל", אמר הרמטכ"ל, "ליבך הפסיק לפעום ולב העם החסיר פעימה, האזרחים ראו בך מגן הארץ ומגנם. אינני יודע, אלא לחבק ולחזק אתכם. דמות לחיקוי עבור רבים, כך יזכרו אותו בחטיבת הנח"ל ובצה"ל כולו".

אלמנתו שרון: "תודה על שנים נפלאות של אהבה, תמיכה וחברות. תודה על שבחרת בי להיות בת זוגתך בשנים יפות ומורכבות. נתת לי זכות ענקית. תודה על שתי בנות מהממות, אמה ואלכס. לא יכולתי לבקש יותר. תודה על השיחות, החוכמה, התבונה וקור הרוח. בשקט, במשפטים קצרים ובצניעות אמרת תמיד את הדברים הנכונים ופתחת לי זווית ראייה חדשה. כשהתחתנו החלטתי לשמור את שם המשפחה שלי, כי היה לי ברור ששרון אסמן יש רק אחד, וזה אתה".

אסמן נכנס לתפקידו כמפקד הנח"ל רק שלושה ימים לפני מותו. בטקס החילופים באנדרטת הנח"ל שבפרדס חנה אמר: "אני מקבל לידי מתוך שליחות ומחויבות אדירה את הפיקוד על החטיבה – כור מחצבתי ודרך חיי. זו חטיבה בה לחמתי ולצערי בה איבדתי חברים, מפקדים ופקודים. אנו מוכנים ונכונים לכל משימה – נתייצב ראשונים בחזית למול כל אתגר, תוך מחויבות לעמידה במשימה וניצחון. נציב רף עליון ונקפיד לדחוף אותו מעלה ולהיות רלוונטיים".

אסמן שירת בצה"ל כ-25 שנה, בתפקידי שדה, פיקוד, מטה והדרכה. השתתף בלחימה ברצועת הביטחון בלבנון, פיקד על גדוד שחם בחטיבת הנח"ל במבצע צוק איתן, שבמהלכו נפצע, וביום פציעתו חזר לפקד על חייליו, ושירת כמח"ט עציון ובנימין וכקצין האג"ם של פיקוד הצפון.

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!