דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
23.8°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 23.8°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 27.2°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 27.9°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

"הייתי רוצה שציור יהיה העיסוק המרכזי שלי"

השלמת הכנסה: לורינה מרדכי (35) עובדת לפרנסתה בתפקיד משרדי באתר "וואלה", ומנסה לשפר את מצב חשבון הבנק בציור דיוקנאות של חיות מחמד על פי הזמנה. מחירי הציורים שלה נעים בין-500 ל-800 שקלים. "אלו לא מחירים גבוהים לעבודה של שבוע. אנשים לא יודעים כמה השקעה יש בעבודה על ציור אחד"

דיוקן של הכלבה ננה (מימין), ודיוקן של הכלב אבוש (ציור: לורינה מרדכי)
דיוקן של הכלבה ננה (מימין), ודיוקן של הכלב אבוש (ציור: לורינה מרדכי)
אורן דגן

הדיוקן הראשון שהיא ציירה היה של הכלב אבוש, כלבו של ידיד; אחריו ציירה דיוקן של הכלבה ננה, ובימים אלה היא מציירת את החתול פלוסה, בעקבות פנייה שקיבלה מבעליו. "האידאל בשבילי יהיה לצייר במשרה מלאה", אומרת לורינה מרדכי (35), בוגרת אוניברסיטה (מדעי החברה) ולימודי אמנות בבית הספר "מנשר". לפרנסתה היא עובדת בתפקיד משרדי באתר "וואלה".

בציור דיוקנאות של חיות מחמד החלה לפני כמה חודשים, די במקרה. "חשבנו על רעיון למתנה לידיד", היא מספרת, "איך לעשות משהו מעניין ומשעשע, והחלטנו שאצייר דיוקן של אבוש, הכלב שלו". אחרי שפרסמה את הציור בפייסבוק ובאינסטגרם, היו אליה "המון פניות, אבל מעט מאוד הזמנות. הרבה מהפונים שמעו, בררו את המחיר ואמרו שיחזרו אליי. בשביל להצליח ולהתפרנס מזה", היא מודה, "צריך לדעת לשווק את עצמך, ואת זה אני לומדת לעשות".

לוריאנה מרדכי: "אני רוצה שזה יהיה העיסוק המרכזי שלי ושאנשים יעריכו את ההשקעה שיש בכל ציור" (צילום: אלבום פרטי)
לוריאנה מרדכי, מציירת על קנבס בצבעי ארקיליק: "לצייר דיוקן לוקח שבוע, אנשים לא יודעים כמה השקעה יש בציור אחד" (צילום: אלבום פרטי)

היא נולדה בבאקו, בירת אזרבייז'ן, וכשהייתה בת חמש עלתה עם הוריה לארץ, לשכונת ג'סי כהן בחולון. כיום היא מתגוררת בדירה קטנה, כ-20 מטרים רבועים, בשכונת פלורנטין בתל אביב. "אני מציירת בדירה שלי, לא רוצה לעבוד בסטודיו, טוב לי לצייר בבית שלי, בבועה שלי".

את דיוקנאות בעלי החיים היא מציירת מתמונות שמעבירים אליה בעליהם. ציור של דיוקן נמשך כשבוע: "זה לוקח זמן, אני בונה רעיונות בראש, ואז מציירת את מה שדמיינתי, זה פחות ספונטני. את מדמיינת בראש משהו אחד וזה לא תמיד יוצא בדיוק איך שרצית. אבל זה תמיד יוצא מעניין, גם אם שונה מהפנטזיה".

היא מציירת על קנבס, "באקריליק, צבע שמתייבש יחסית מהר, אבל אני אוהבת לעבוד גם בצבעי שמן, עטים ועפרונות". למה דווקא דיוקן? "הפנים, הפרטים, האף והעיניים, זה הדבר הראשון שנתפש לי בעין". מחירי הציורים נעים מ-500 שקלים לציור קטן (40 על 50) ל-800 שקלים לציור גדול (50 על 70), כולל המסגרת. "אני די בהתחלה של העסק הזה, אז אני גובה פחות", היא  מנמקת, "אלו לא מחירים גבוהים לעבודה של שבוע. אנשים לא יודעים כמה השקעה יש בעבודה על ציור אחד. הייתי רוצה שאנשים יעריכו יותר את הזמן וההשקעה".

עבודות מוקדמות של מרדכי. "יש לי עוד המון רעיונות בראש שלא יצאו לפועל" (ציור: לורינה מרדכי)
עבודות מוקדמות של מרדכי. "יש לי עוד המון רעיונות בראש שלא יצאו לפועל" (ציור: לורינה מרדכי)

בעבר ציירה גם דיוקנאות של אנשים ונופים, "ויש לי הרבה רעיונות שעדיין לא יצאו לפועל. הייתי רוצה שציור יהיה העיסוק המרכזי שלי", היא אומרת, והיא לא צריכה הרבה בשביל שזה יקרה: "אני צריכה שיהיה לי ציור אחד בשבוע. אי אפשר לצייר יותר מזה, כי זה די אינטנסיבי".

ב"וואלה" היא עובדת ארבעה ימים בשבוע ("כי אני צריכה גם זמן לעצמי וליצירה שלי"). היא אוהבת גם לכתוב ופרסמה באתר כמה כתבות בערוץ היחסים. "לא אגיד שאני לא מרוצה מהשכר, אבל הייתי רוצה להשתכר יותר".

בעבר הציגה ציורים בכל מיני מקומות, ומדי יום שישי היא מוכרת הדפסים של הציורים שלה, בהפנינג במתחם "רביעיית פלורנטין". "אני בעיקר רוצה להגיע לכמה שיותר אנשים", אומרת מרדכי, "ועכשיו אני רוצה גם להתחיל לעשות קורס מקעקעים".

הכלב אבוש (משמאל) וידיד. "חשבנו לעשות משהו מעניין ומשעשע, והחלטנו שאצייר דיוקן של אבוש" (צילום: לורינה מרדכי)
הכלב אבוש (משמאל) וידיד. "חשבנו לעשות משהו מעניין ומשעשע, והחלטנו שאצייר דיוקן של אבוש" (צילום: לורינה מרדכי)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!