דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

הוט צפויה להיקנס ב-6 מיליון שקלים על הפרעה למתחרות

משרד התקשורת הטיל על הוט עיצום כספי בטענה שהפרה את הוראות רפורמת השוק הסיטונאי: "נטיל קנסות כבדים על מי שיפגע בתחרות" | מהחברה נמסר: "קיימנו את הוראות הרפורמה. הסכום דרקוני ולא מידתי, וללא תשתית עובדתית ראויה"

שר התקשורת יועז הנדל (צילום: גילי יערי/פלאש90)
שר התקשורת יועז הנדל (צילום: גילי יערי/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

משרד התקשורת הודיע היום (שני) שיטיל עיצום כספי בסך כ-6 מיליון שקלים על חברת הוט טלקום בגין הערמת קשיים על חברות תקשורת מתחרות שרצו לשכור את הרשת שלה. המשרד הודה שעיכב את ההליך כשקבע מחיר מפוקח רק בשנת 2017, בעקבות החלטה משנת 2014.

לפי הודעת המשרד, החברה לא קיימה כנדרש את הוראות רפורמת השוק הסיטונאי, והערימה קשיים על ספקי אינטרנט ללא תשתית בחכירת מקטעי תשתית ושיווקם לצרכנים. 

על פי החלטת שר התקשורת מנובמבר 2014 בנושא אסדרת השירותים הסיטונאיים, היה על הוט טלקום להתחיל לאפשר את פעילות השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה החל ממאי 2015. בפועל, גם לאחר שמשרד התקשורת קבע תעריפים מפוקחים לשירותים במהלך שנת 2017, הוט החלה באספקת השירות במהלך שנת 2018. גם אז המשרד מצא שהתגלו קשיים שלא אפשרו לספקיות השירות לספק שירותים באורח תקין לצרכנים. 

במסגרת הליך הפיקוח, מצא המשרד שהתנהלות החברה לא אפשרה פעילות שוק סיטונאי תקינה על גבי הרשת שלה, באופן שהביא הלכה למעשה להדרת המתחרות מהרשת שלה ולמניעת התפתחות התחרות. הפגיעה התחרותית אינה מסתכמת בחסמים למעבר מנויים לשוק סיטונאי, אלא בפגיעה לטווח ארוך שיש לה השלכות על פיתוח רשתות מתקדמות של המתחרים, שהתועלת שלהן למשק ולציבור בישראל רבה ומגוונת. 

רק חברת פרטנר מציעה שירות אינטרנט בסיטונאות על גבי רשת הוט. היא גובה 130 שקלים לחודש עבור מהירות 200 מגה, ו-100 שקלים למהירות 30 מגה. המחירים לא כוללים נתב. מדובר במחיר גבוה יחסית, שרלוונטי בעיקר ללקוחות שתשתית בזק באזור מגוריהם פגומה, או שאין להם נגישות לאינטרנט בסיבים אופטיים.

הסדר השוק הסיטונאי נועד לאפשר אינטרנט מוזל לעומת בעלת התשתית, אך החברה הבת של הוט, הוט נט, מציעה שירות מוזל יותר: גלישה ב-200 מגה ב-101.5 שקלים לחודש, כולל מודם, שהוא גם נתב (מחיר ללקוח חדש, שמשקלל תשתית, ספק ומודם נתב, לא כולל התקנה ב-49 שקלים).

פרטנר לא מציעה גלישה במהירות 500 מגה, מה שמעיד שהמחיר המפוקח שקבע משרד התקשורת לא משתלם לה עסקית. לפי הערכות בשוק, לחברה יש עשרות אלפי לקוחות על רשת הוט, ואילו הסדר מקביל על רשת בזק משרת כיום כחצי מיליון לקוחות אינטרנט.

"בהתאם למדיניות המשרד, נמשיך להפחית רגולציה, לעודד פריסת תשתיות ולהטיל קנסות כבדים על מי שיפגע בתחרות", אמר שר התקשורת, יועז הנדל. "אסור שהפרות החוק ישתלמו. חברות התקשורת מבינות היטב שתחרות הוגנת היא הבסיס לשוק הסיטונאי שנועד לאפשר נגישות גבוהה ומחירים נמוכים. תפקידי כשר התקשורת ותפקיד הדרג המקצועי לחבר את ישראל ולאפשר לאזרחי ישראל שירות הוגן ונוח. אמשיך לדחוף לאכיפה נחושה בכל פעם שתתגלה הפרה, ואמשיך לעודד את החברות להיות מנוע צמיחה בתחום תשתיות התקשורת". 

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, אמרה: "משרד התקשורת ימשיך לפעול בנחישות להבטחת התחרות בשוק התקשורת, ולא נהסס להטיל עיצומים נוספים על חברות שיפגעו בה. השוק הסיטונאי הינו אבן יסוד בתחרות בשוק התקשורת, וביכולת של ספקיות האינטרנט להתחרות כשחקנים שווים. חברות שיפרו את הוראות הרפורמה ויערימו קשיים על ספקיות האינטרנט, צריכות לצפות לפעילות נחושה של המשרד". 

מהוט נמסר בתגובה: "הוט קיימה ומקיימת את הוראות רפורמת השוק הסיטונאי באופן מלא, ומופתעת מהחלטת המשרד להטיל עליה עיצום כספי בסכום דרקוני ולא מידתי, וללא תשתית עובדתית ראויה". 

הודעת משרד התקשורת שלפיה יטיל עיצום כספי, אין פירושה שהוט תיאלץ לשלם את הסכום. הטלת עיצום מצריכה דו"ח פיקוח, שבו מפורט מי מטיל את העיצום, מתוקף איזו סמכות חוקית ופירוט של ההפרות לכאורה שביצע החברה.

בנוסף, הטלת עיצום כספי מחייבת פרסום פרוטוקול של מועצה מייעצת, שדנה בהצדקת העיצום כשלעצמו ובמידתיות שבו. בינתיים, משרד התקשורת הוציא הודעה לתקשורת ללא כל מסמך רשמי. גם לאחר הליכים אלו, החברה רשאית לערער על ההחלטה בבית משפט.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!