דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
14.9°תל אביב
  • 11.3°ירושלים
  • 14.9°תל אביב
  • 16.5°חיפה
  • 14.6°אשדוד
  • 12.9°באר שבע
  • 18.2°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 11.7°צפת
  • 13.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

יורו 2020: מייסון מאונט ודקלן רייס משחקים יחד מגיל 7 ומובילים את נבחרת אנגליה

שחקני הקישור בני ה-22 גדלו יחד בקבוצת הילדים של צ'לסי עד שבגיל 14 רייס שוחרר מהקבוצה ועבר לווסטהאם | הטורניר המוצלח של אנגליה עשוי להסתיים בהנפת הגביע באצטדיון וומבלי, אבל בדרך מחכה להם מחר (ד') דנמרק החזקה בחצי הגמר

החברים הטובים, מייסון מאונט ודקלן רייס, מכבבים יחד בנבחרת אנגליה (צילום: AP Photo/Justin Tallis, Pool)
החברים הטובים, מייסון מאונט ודקלן רייס, מכבבים יחד בנבחרת אנגליה (צילום: AP Photo/Justin Tallis, Pool)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הגעתה של נבחרת אנגליה לחצי גמר היורו מרגשת מאוד את "מולדת הכדורגל", אבל עבור שני שחקני הקישור, מייסון מאונט ודקלן רייס, היא מיוחד במינה. במשחק הפתיחה של הנבחרת האנגלית מול קרואטיה, עלו שני השחקנים בני ה-22 בהרכב נבחרת שלושת האריות למשחק הראשון של כל אחד מהם בטורניר גדול.

מאונט ודקלן נפגשו בצ'לסי. מאונט הצטרף למועדון בגיל שש, דקלן היה בן שבע כשהצטרף כעבור שנה. בראיון ל'גרדיאן' סיפר מאונט על המפגש ביניהם: "כשמישהו חדש מגיע, אתה רוצה לתת לו תחושה של ברוך הבא וזה מה שעשיתי איתו. החיבור בינינו היה מיידי". רייס הוסיף: "החיבור היה אוטומטי, היינו מגיעים 20 דקות לפני תחילת האימון ומתחילים להחליף מסירות רק בינינו". שני הילדים הפכו לבני בית אחד אצל השני והתאמנו לקראת היום בו יככבו במדי הקבוצה הבוגרת של צ'לסי.

כשהיו בני 14 הגיעה ההודעה הדרמטית ששינתה את הכל. הנהלת המועדון החליטה שרייס לא מספיק טוב להמשיך במדי מחלקת הנוער ושחררה אותו. המשבר היה קשה לשתי המשפחות, שהפכו לקרובות מאוד. טוני מאונט, אביו של מייסון סיפר בראיון ל'סאן': "כשדקלן שוחרר כולנו היינו הרוסים. דבי בכתה ומייסון היה שבור נפשית. רגע אחד אתה נוסע ברחבי אירופה עם דקלן מגיל 7 ופתאום הוא נעלם".

רייס לא נשבר ולא בזבז זמן. עם שחרורו מצ'לסי התקבל לאקדמיה של ווסטהאם, שם הוכיח שמקומו ברמות הגבוהות ביותר. שנה מאוחר יותר, בגיל 15 הוא חתם על החוזה המקצועני הראשון שלו ובגיל 18 הופיע לראשונה במדי הקבוצה הבוגרת במשחק סיום העונה כשעלה כמחליף מול ברנלי.

במקביל, מאונט המוכשר המשיך לפלס את דרכו לקבוצה הבוגרת של צ'לסי. למרות שאביו הזהיר אותו שיום אחד גם הוא יכול לקבל את השחרור מהקבוצה כמו חברו הטוב, מאונט המשיך לזכות בקרדיט בזכות עבודה קשה. לפני שנתיים, תחת המאמן פרנק לאמפרד, מאונט זכה לקבל קרדיט רחב במדי צ'לסי ומאז הוא בורג מרכזי בקבוצה שזכתה העונה בליגת האלופות.

השניים המשיכו להיות החברים הכי טובים, הם נפגשו מחדש באותה הקבוצה רק כשרייס החליף את מדי נבחרת אירלנד במדי אנגליה. כעת, השנים מככבים ביחד בקישור העוצמתי של נבחרת אנגליה שמקווה ב-11 ביולי להניף את תואר אליפות אירופה באצטדיון וומבלי. לפני זה, הם יצטרכו לעבור את נבחרת דנמרק מחר (רביעי) בחצי הגמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!