דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הודו

הודו / גל שביתות בהודו כנגד מדיניות הממשלה

פדרציית האחיות הממשלתיות הכלל-הודית הכריזה אתמול על שביתה כללית לא מוגבלת בזמן במחאה על התעלמות הממשלה מדרישותיהן. שביתת האחיות הוכרזה אחרי שביום שישי האחרון השתתפו מיליוני עובדים בשביתה כללית של המגזר הציבורי.

שביתה כללית בהודו (צילום: CITU)
שביתה כללית בהודו (צילום: CITU)

פדרציית האחיות הממשלתיות הכלל-הודית (AIGNF), האיגוד המקצועי של אחיות בתי החולים הממשלתיים במדינה, הכריזה אתמול (שבת) על שביתה כללית בלתי מוגבלת בזמן, במחאה על חוסר ההתייחסות של הממשלה ההודית, בראשות נרנדרה מודי, לדרישותיהן הכספיות. שביתה זו באה כיממה לאחר שביתה כללית היסטורית בת יום אחד, בה השתתפו מיליוני עובדים במגזר הציבורי.

שתי אחיות נעצרו הבוקר בדלהי בשל השתתפותן בשביתה, כך דיווח הבוקר אתר החדשות ההודי The Indian Express. על אף שה-AIGNF החלה לנהל מגעים עם הממשלה על מנת להביא לפתרון המשבר, הודיעה הממשלה המקומית בניו דלהי כי השביתה אינה חוקית וכי על כל עובדי בתי החולים להתייצב לעבודתם כרגיל.

דוברת ה-AIGNF, לילידהאר ראחמאנאדי, אמרה כי "אנחנו לא מתכוונים לוותר עד שדרישותינו ייענו, השיחות לא נראות חיוביות כרגע אבל נחכה ונראה".

שביתת האחיות בהודו (צילום: CITU)
שביתת האחיות בהודו (צילום: CITU)

שביתה כללית, שהוגדרה כ"היסטורית", התקיימה כאמור, ביום שישי האחרון. מיליוני עובדים במגזר הציבורי השתתפו בשביתה במחאה כנגד רפורמות כלכליות, הכוללות קיצוץ בהוצאה הממשלתית בשירותים הציבוריים. עוד מחו השובתים על העלאת שכר המינימום לעובדים לא מיומנים.

הממשלה ההודית טוענת כי הרפורמות, ובכללן פתיחת מספר ענפים למשקיעים פרטיים וזרים, הכרחית לעידוד הצמיחה של הכלכלה המקומית.

כתריסר איגודים מקצועיים במדינה אמרו כי על הממשלה להבטיח ביטחון סוציאלי ושירותי בריאות לכל, וכי שכר המינימום צריך להיות כפול מזה שהציעה הממשלה כדי לעמוד בקצב האינפלציה. בחלק מן המדינות בהודו, בכללן קרלה ודלהי, נהוג כבר תעריף שכר מינימום גבוה מהשכר הפדרלי החדש העומד על 13,598-9,100 רופי (כ-767-513 ש"ח).

על אף שבבירה ניו דלהי, כמו גם במרכז הפיננסי במומבאי, הייתה לשביתה החד-יומית השפעה מועטה, במקומות אחרים במדינה שובשו חיי היומיום באופן ניכר, כמו בקרלה, בה גיבתה הממשלה המקומית בהנהגת המפלגה הקומוניסטית, את השובתים. באזורים רבים של הודו משרדי ממשלה ושירותי התחבורה הציבורית הפסיקו את פעילותם כליל.

לדברי האיגודים המקצועיים כ-180 מיליון עובדים – בהם עובדי הבנקים הציבוריים, מורים, עובדי הדואר, כורים ועובדי בניין – לקחו חלק בשביתה, אם כי לא ניתן היה לאשר את המספר בו נקבו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!