דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הקמת רשות בקרה ורפורמה ברישוי עסקים: התכנית הממשלתית החדשה להפחתת הרגולציה

ראש הממשלה ושרי האוצר והמשפטים הודיעו על אימוץ החלטות "צוות הרגולציה החכמה" שביצע מיפוי של בעיות הבירוקרטיה והרגולציה במשרדים הממשלתיים | ליברמן: "ממשלות ישראל תמיד הצטיינו בכתיבת דו"חות, והרבה פחות ביישומם"

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר המשפטים גדעון סער וסגן השר אביר קארה בהכרזה על המהפכה הרגולטורית (צילום: קובי גדעון /לע"מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר המשפטים גדעון סער וסגן השר אביר קארה בהכרזה על המהפכה הרגולטורית (צילום: קובי גדעון /לע"מ)
יונתן קירשנבאום

ראש הממשלה, סגן ראש הממשלה, שר האוצר ושר המשפטים הציגו היום (שלישי) את התכנית של הממשלה להפחתת הרגולציה שתקודם בחוק ההסדרים הקרוב. התכנית מבוססת על דו"ח של משרדי ראש הממשלה, האוצר והמשפטים שנמצא בתהליך כתיבה מאז סוף שנת 2020. 

עיקרי התכנית נוגעים לצמצום רגולציה חדשה שתרצה הממשלה לקדם. על פי התכנית, יוקם גוף שיקרא רשות הרגולציה, שתפקידו יהיה לבקר ולבלום במקרי קיצון רגולציה חדשה, להכשיר את הרגולטורים הקיימים ולקדם הפחתה רגולטורית, וביצוע מחקרים בנושא. כל רשות תיאלץ להתייעץ עם רשות הרגולציה לפני קידום צעדים רגולטוריים חדשים במסגרתה תהיה חובה להסביר את הצורך בה, והרשות תוכל להמליץ על שינוי הרגולציה הקיימת. 

בנוסף, על פי התכנית, כל רגולציה חדשה תצטרך להיות דיגיטלית, ובמועד התקציב כל משרד יאלץ להגיש תכנית להפחתת הרגולציה בתחומו. בנוסף, התכנית ממליצה על בניית מנגנון לבחינת איכות הרגולציה בדיעבד לחוקי רגולציה חדשים, והממשלה תפרסם תכנית רגולציה שנתית שתתמקד בהפחתת הרגולציה.  

"אנחנו מודים על הצעד הראשון בתוכנית הדגל הכלכלית של שר האוצר למען עסקים בישראל, המטרה שלנו ברורה והמבחן שלנו פשוט – לצמצם משמעותית את הבירוקרטיה על עסקים בישראל", אמר ראש הממשלה בנט. 

שר האוצר, אביגדור ליברמן: "רגולציה עודפת הפכה עם השנים לאחד החסמים העיקריים להגברת הצמיחה במשק הישראלי ולשיפור בנושא פריון ותחרות. עם כניסתי לתפקיד אמרתי שאני שואף לאמץ את כל הסטנדרטים של המדינות המתקדמות בעולם וודאי בתחום הרגולציה. שיפור ברגולציה, יביא תוצאות בתחום הפריון, להגברת התחרות במשק ולהפחתת יוקר המחיה וייצר את הוודאות הנדרשת למגזר העסקי לביצוע השקעות. ממשלות ישראל לדורותיהן תמיד הצטיינו בכתיבת דו"חות, והרבה פחות ביישומם של אותם דו"חות שהן בעצמן הזמינו. אין לי ספק שהפעם נצליח לכונן מהפכה אמיתית בתחום הזה ולהצעיד את המשק הישראלי למקום טוב יותר".

שר המשפטים, גדעון סער: "מהלך עמוק של דה-רגולציה מתחייב והכרחי כבר שנים ארוכות. בעשור האחרון שמענו הרבה מאוד דיבורים ונאומים על דה-רגולציה, אבל היתה מעט מאוד עשיה בפועל. הרגולציה חיונית – אבל צריך להכניס אותה למסגרת. אנחנו חייבים מדיניות וחוק שיכניסו סדר ברגולציה בישראל ויהפכו אותה למאוזנת והגיונית. נטפל בעודף הרגולציה שמצטבר שכבה מעל שכבה, נייצר תכנית שנתית לרגולציה שתבטיח תכנון מקדים וודאות לעסקים, ובעיקר – נבטיח שהרגולטורים מפנימים את העלויות לציבור ומקיימים תהליכים סדורים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!