דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 15.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.4°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 14.6°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

שלושה עצורים בחשד שקיבלו במרמה מיליוני שקלים מהביטוח הלאומי

עובדת במועצה מקומית סמוך לירושלים ושני מנהלי חברת השמת עובדי סיעוד חשודים שהעבירו חשבוניות פיקטיביות על טיפול בקשישים באבו גוש ובמזרח ירושלים

שלושה חשודים נעצרו בחשד כי הפעילו חברת סיעוד שגלגלה לכיסה במרמה מיליוני שקלים מהביטוח הלאומי באמצעות הצבה פיקטיבית של מטפלים סיעודיים בבתי קשישים ביישוב אבו גוש ובמזרח ירושלים (צילום: ביטוח לאומי)
שלושה חשודים נעצרו בחשד כי הפעילו חברת סיעוד שגלגלה לכיסה במרמה מיליוני שקלים מהביטוח הלאומי באמצעות הצבה פיקטיבית של מטפלים סיעודיים בבתי קשישים ביישוב אבו גוש ובמזרח ירושלים (צילום: ביטוח לאומי)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שלושה בני אדם נעצרו היום (שלישי) בחשד שהפעילו חברת סיעוד שגרפה מיליוני שקלים מהביטוח הלאומי במרמה, באמצעות הצבה פיקטיבית של מטפלים בבתי קשישים באבו גוש ובמזרח ירושלים. שלושה חשודים, בין היתר, בהונאת קשישים, עבירות מס, הלבנת הון, שוחד, זיוף ועבירות נוספות.

העצורים הם עובדת מועצה באחד הישובים הסמוכים לירושלים בשנות ה-40 לחייה, ושני מנהלי חברת השמת עובדי סיעוד בשנות ה-60 לחייהם. השלושה הועברו לחקירה ביחידה לחקירת פשעים במרחב ציון של המשטרה, ובהמשך יובאו בפני בית המשפט שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

על פי החשד, הפעילו שניים מהעצורים חברת סיעוד שהעניקה שירותים בבית הזכאים לכך, והעבירו לביטוח לאומי חשבוניות על שירותים בסך מאות אלפי שקלים מדי חודש, למרות שבפועל נתנו שירות חלקי או לא נתנו שירות כלל.

עוד נטען שהחברה הציעה למבוטחים לקבל סכום כסף במקום שירות, אך סכום זה היה נמוך בהרבה מסכום הזכאות בפועל. את היתרה לקחו החשודים לכיסם.

במשטרה חושדים כי להונאה היו שותפים גם עובדים במחלקת הרווחה באבו גוש, שהפנו לכאורה מבוטחים לחברה הזו בלבד, ויצרו למעשה מונופול של החברה ביישוב. זאת למרות שכ-12 חברות נוספות המעניקות שירות זה פועלות באבו גוש.

החקירה המשותפת של משטרת ישראל, אגף החקירות והמודיעין בביטוח הלאומי ופקיד שומה חקירות ירושלים והדרום ברשות המסים, נפתחה בעקבות מידע מודיעיני שקיבל הביטוח הלאומי.

אמיר שהרבני, מנהל אגף החקירות בביטוח הלאומי: "ברגע שהגיעה אלינו תלונה מאזרח שפגעו בזכויות שלו, התחלנו בבדיקה והבנו שמדובר פה בהונאה כלפי קשישים סיעודיים רבים ובני משפחותיהם. הביטוח הלאומי נועד להעניק לאזרח שזקוק לסיוע, מענה סוציאלי. התפקיד של הצוות שלי ושלי הוא בין היתר לוודא שאזרחי ישראל יקבלו את הזכאות שלהם לפי הדין, ומי שמנסה לגזול זאת, אנחנו נהיה שם, בדיוק כפי שעשינו באירוע הזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!