דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

שיעור בסוציולוגיה בחוף קריית ים

בחוף קריית ים, עיר הולדתי הנחשבת לדפוקה בקריות, מתרחש מידי לילה נס מדהים המשתווה רק לחזון ישעיהו "וגר זאב עם כבש": שתי שפות אתה שומע בעיקר רוסית וערבית, הוודקה נשפכת כמים, הנרגילות מעלות עשן, אין שוטר אחד לרפואה רק מלחמות פוקימונים, היהודים שנזעקו לקלפיות יושבים בשלווה עם אלה שבגינם רצו לקלפיות.

חברי הילדות שלי מדירים רגליהם מהחוף הנפלא ונזכרים בערגה על החוף הנפלא באתרי אינטרנט נהדרים. אבל… רק חסר שיהודי אחד יישרט מסכין, או אז יפרצו לשידור מיוחד כל אתרי החדשות, המשטרה והעירייה יואשמו בהפקרת התושבים ולא חשוב אם בכביש הסמוך ייהרגו חלילה וחס שני אנשים בתאונת דרכים- אף ערוץ לא יעיר את תשומת לבנו לכך.

ולאיזה חוף ים ילכו חברי ילדותי?

לקריית ים בטוח שלא. הנוסטלגיסטים הגדולים מבני חבריי, חלומם הרטוב היה והתגשם לגור בקריית מוצקין או בקריית חיים המבוססות- עוד בזמן שאפשר היה לקנות דירות- עברו לשם. ובחוף קריית חיים הם מתאספים ללהג על ימי חוף קריית ים העליזים. לידיעתכם, חוף קריית חיים פי אלף נחות ביופיו ובאפשרויות שלו מחוף קריית ים שהוא אחד היפים בארץ. כמו לפני חמישים שנה, הים הוא אותו ים החול הוא אותו חול ופחות זפת. אבל מה? יישבו עם רוסים? עם ערבים או למצער עם קומץ מרוקאים ואתיופים עניים וצ'חצ'חים שלא מעוללים דבר לאיש רק שמחים באמת באמת?

וזו על רגל אחת, הסיבה שצעירים "בני טובים" מהססים לקנות דירות ב"מחיר למשתכן".

ולאיזה חוף ילכו אלה מחברי הנוסטלגיסטים שזכו לגור במרומי הכרמל?

לחוף חיפה שהוא הכי יפה בעולם עם חניה חינם?

אולי את הנכדים ייקחו לפארק השעשועים המדהים "הכט" על החוף, וייקנו גלידה לנכדים במסעדת "הקדרים" ובמקרה הרע יאכלו שם צהריים. אבל לרדת לחוף המוזהב שרק גוטמן היטיב לצייר?-חס ושלום לא מתלכלכים בחול. מה הם מעדיפים? הם מעדיפים את חוף רודוס או למצער חוף תל אביב שם ישלמו מינימום מאה מאתיים שקל על חנייה. ברודוס, יצטופפו כמו סרדינים על כסאות נוח, כשאוטוסטרדה ענקית עוברת מעל לראשם ויצקצקו "העיקר בלי ישראלים", שם הרחק מהמולדת, אותה הם מאבדים יום יום, יש להם פריבילגיה לא להסתובב במחיצת ערבים ורוסים, שרחמנא ליצלן עושים "על האש" בחופי חיפה.

ומה אני עושה? כשני מתגעגע לחבריי הטובים אני הולך לחוף קריית חיים. על פי רוב אני הולך לחוף קריית ים, עם חברי ילדות, או עם מייקל קונפורד ידידי במאי אמריקאי מהדוקומנטריסטים הטובים בעולם שמתעקש משום מה לבלות בקיצים בחוף קריית ים או בחוף "כאמל" בחיפה, גאונים שכמותנו, יורדים עם כיסא נוח על קו החוף, תוחבים את כפות רגלינו לתוך החול החמים וזו הדרך האולטימטיבית שלי להרגיש וללא מילים: מולדת. בגילי אני כבר לא צריך לעשות רושם על עצמי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!