דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נשיא המדינה

תקיעה בשופר, ליווי פרשים, והצהרת אמונים: הרצוג יושבע היום לנשיא ה-11 של מדינת ישראל

אירוע חילופי הנשיאים יחל אחה״צ בבניין הסוכנות היהודית ויסתיים בערב בבית הנשיא | שב"כ פרסם תמונה של הנשיא ריבלין מסתובב בארץ כשהוא מחופש לאדם מן היישוב

יצחק בוז'י הרצוג (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
יצחק בוז'י הרצוג (צילום: אוליבר פיטוסי / פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יצחק הרצוג, יושבע היום (רביעי) לנשיא ה-11 של מדינת ישראל ויחליף את הנשיא היוצא ראובן ריבלין. אירועי ההשבעה יחלו אחר הצהריים בבניין הסוכנות היהודית, ימשיכו במליאת הכנסת וייחתמו באירוע מיוחד בבית הנשיא.

בשעה 15:45 יגיעו יצחק הרצוג ורעייתו מיכל להיפרד מאנשי הסוכנות היהודית, בראשה עמד הנשיא הנכנס עד היום. משם ימשיך הזוג אל משכן הכנסת, לטקס הצהרת האמונים. אל רכב השרד שיסיע אותם יתלוו אופנועי משטרת ישראל. ליד בניין משרד האוצר יחברו אליהם פרשים שיילוו את כניסתם אל רחבת הכנסת למסדר הכבוד שיתחיל ב-16:00 במעמד יו"ר הכנסת מיקי לוי.

יצחק הרצוג בנאום ההכרזה על זכייתו בנשיאות המדינה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
יצחק הרצוג בנאום ההכרזה על זכייתו בנשיאות המדינה (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

בטקס צפויים להשתתף בני משפחתו של הרצוג, חברים ובכירים בארגונים היהודיים מרחבי העולם, ועם הגעתו לכנסת הוא יתקבל על ידי מאה ילדים ובני נוער, עולות ועולים חדשים, וילדים מהפרויקט להעצמת ילדים של הסוכנות.

ב-16:30 תחל הישיבה המיוחדת להצהרת האמונים של נשיא המדינה.  לקראת השעה 17:00 יזמין יו"ר הכנסת את הרצוג להניח את ידו על התנ"ך ולהצהיר אמונים. בתום ההצהרה, שני רבנים מהרבנות הצבאית יתקעו בשופרות ויו"ר הכנסת יקרא: "יחי נשיא מדינת ישראל". חברי הכנסת והקהל הרב ביציעים ישיבו: "יחי, יחי, יחי".

הנשיא ה-10 של ישראל ראובן ריבלין (מימין) והנשיא ה-11 יצחק הרצוג (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
הנשיא ה-10 של ישראל ראובן ריבלין (מימין) והנשיא ה-11 יצחק הרצוג (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

אחרי השבעתו ינאם הרצוג את פעם ראשונה כנשיא. הנשיא היוצא ריבלין יוסיף דברי ברכה. בתום ישיבת המליאה, יתקיים טקס הרמת כוסית לכבוד הנשיא הרצוג בטרקלין שאגאל, במהלכו תוענק לו מדליית "המלך דוד" של האמן מארק שאגאל. יו"ר הכנסת יעניק גם לנשיא היוצא ריבלין שי הוקרה: תמונה של משכן הכנסת עשוי חוטי תיל. בסוף קבלת הפנים, האורחים יוכלו ללחוץ את ידו של הנשיא החדש ולהצטלם איתו.

בשעה 19:30 יתקיים בבית הנשיא, לראשונה, טקס חילופי הנשיאים. ריבלין יקבל את פניו של הנשיא ה-11 בפתח הכניסה לאולם קבלת הפנים הרשמי בבית הנשיא, ולאחר מכן השניים יישאו דברים. בתום האירוע ריבלין ייפרד מבית הנשיא ויעזוב אותו. דירה.

הנשיא ראובן ריבלין בתחפושת שביכן עבורו שב"כ. (צילום: תקשורת שב"כ)
הנשיא ראובן ריבלין בתחפושת שביכן עבורו שב"כ. (צילום: תקשורת שב"כ)

שב"כ התיר היום לפרסום תמונה בו התלווה הנשיא היוצא, ראובן ריבלין, לאנשי יחידת המבצעים של הארגון כשהוא מחופש לאדם מן היישוב. באמצעות שינוי חזותו של הנשיא, שב"כ אפשר לנשיא המדינה להסתובב ברחבי ישראל באופן אנונימי, מבלי שאיש זיהה או הבחין בו.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!