דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יצחק בוז'י הרצוג

הנשיא יצחק הרצוג: ״נצא למסע למציאת המשותף, שנאת החינם גובה מחיר כבד״

טקס החילופים הרשמי בבית הנשיא בירושלים החל, עם סיום ההשבעה במשכן הכנסת | ריבלין קיבל את פניו של הרצוג ובירך אותו: ״אתה הנשיא הנכון, במקום הנכון, ובזמן הנכון״

נשיא המדינה ה-11 יצחק בוז׳י הרצוג במליאת הכנסת (דוברות הכנסת - דני שם טוב, נועם מושקוביץ)
נשיא המדינה ה-11 יצחק בוז׳י הרצוג במליאת הכנסת (דוברות הכנסת - דני שם טוב, נועם מושקוביץ)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

יצחק (בוז'י) הרצוג הושבע היום (רביעי) לנשיאה ה-11 של מדינת ישראל, במקומו של ראובן (רובי) ריבלין בן ה-81, שמסיים קדנציה בת שבע שנים. לאחר ההשבעה, הגיע הרצוג למשכן בית הנשיא, והתקבל ע״י קודמו בתפקיד. עד עתה נערכו הטקסים הללו בכנסת, וזו הפעם הראשונה שהטקס נערך בבית הנשיא עצמו.

הרצוג התקבל במשכן במסדר כבוד שכלל שלוש תרועות חצוצרה. הנשיא היוצא ראובן ריבלין קיבל את פניו בכניסה לאולם קבלת הפנים הרשמי בבית הנשיא, ולאחר מכן השניים נשאו דברים. גם הפעם העיבה במעט על האירוע הפגנה קטנה של פעילים המתנגדים למינוי נאור יחיא לתפקיד דובר הנשיא, כיוון שכיהן בעבר כדובר תנועת הליכוד.

הסיקור החי פתוח
עדכון אוטומטי:  

הרצוג: ״מי שזורע שנאה יקצור חרטה, כל מנהיג ציבור חייב לנהוג באחריות״

הנשיא יצחק הרצוג התייחס בנאום השבעתו לשסע בחברה הישראלית: ״מי שזורע שנאה יקצור חרטה, לכן בימים האלה כל מנהיג ציבור חייב לנהוג באחריות, להיות קול ממתן ומרגיע, להקפיד ולהיזהר בדבריו, להבטיח את חופש הביטוי ולמנוע בכל דרך את חופש השיסוי״.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״שולח ברכת הצלחה לממשלת ישראל ה-36״

נשיא המדינה הנכנס יצחק (בוזי׳) הרצוג התייחס בנאומו בכנסת למציאות הפוליטית בישראל: ״שולח ברכת הצלחה לממשלת ישראל ה-36, לראש הממשלה בנט ולראש הממשלה החליפי יאיר לפיד. ישנם בישראל ויכוחים רבים ולא פשוטים, זהו יופיה של הדמוקרטיה הישראלית, אני סבור שכל הבית רוצה בהצלחתכם. שולח את ברכתי גם לראש האופוזיציה נתניהו, אין דמוקרטיה ללא אופוזציה״.

יצחק הרצוג נשבע אמונים לתפקיד הנשיא, ונענה בקריאות ״יחי״

הנשיא ה-11 של מדינת ישראל, יצחק בוז׳י הרצוג, נשבע אמונים על בימת מליאת הכנסת, כשידו מונחת על ספר התנ״ך הוותיק. מיד לאחר מכן ענו חברי הכנסת באולם ״יחי, יחי, יחי״, ונשמע קול תרועת השופר.

הנשיא היוצא ריבלין: "לא תהיה ישראל אם היא לא תהיה יהודית ודמוקרטית, בדיבור אחד"

הנשיא היוצא ראובן רובי ריבלין בירך את מחליפו בתפקיד יצחק הרצוג בנאומו במשכן הכנסת: "אני מאמין, שאם אנחנו נצליח לחיות פה יחד, יהודים וערבים, נמצא את הדרך לחיות יחד, בין הים לנהר הירדן ובאזור כולו. אנחנו מוכרחים להגביר את האמון, כדי לאפשר לילדינו עתיד אחר. צעד צעד. לא באוטופיה, לא נגד ההיסטוריה. כבוד הנשיא האחד עשר, חברי הטוב, יצחק. אני מפקיד בידיך הטובות את העם היקר הזה. העם בישראל, כולו. מי ייתן ותהיה לו לרועה באהבה, בבינה ובדעת".

יו"ר הכנסת להרצוג: "מקווה שתוביל לשיח חדש ואחר"

יו"ר הכנסת מיקי לוי נפרד מהנשיא היוצא ראובן ריבלין וקיבל את יצחק הרצוג לתפקיד. בדבריו הזהיר כי "אתה נכנס לתפקידך בתקופה קשה שבה החברה הישראלית מפוצלת ומפולגת מאי פעם. זהו איום קיומי של ממש על מדינת ישראל".

לקראת טקס ההשבעה יצא הרצוג מבנייני הסוכנות היהודית בירושלים לכנסת. הרצוג ורעייתו מיכל נפרדו שם מאנשי הסוכנות היהודית שבראשה עמד, שם נכנסו אל רכב השרד שעשה את דרכו אל הכנסת. הרכב לווה באופנועי משטרה ובהמשך גם בפרשים, שליוו את כניסתם אל רחבת הכנסת למסדר הכבוד שנערך בה.
עם הגעת הנשיא הנבחר, משמרי הכבוד של משמר הכנסת ושל צה"ל דיגלו את נשקם ושלוש תרועות חצוצרה נשמעו. 45 נגני תזמורת צה"ל ניגנו את "התקווה". הנשיא הנבחר הרצוג סקר את משמרי הכבוד, והונפו נס הנשיא ונס יו"ר הכנסת לצד דגלי הלאום. טקס קבלת הפנים ייחתם בהנחת זרים לרגלי הגלעד לזכר מערכות ישראל.
השבעת נשיא המדינה ה-11 במשכן הכנסת 7.7.21 (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
השבעת נשיא המדינה ה-11 במשכן הכנסת 7.7.21 (צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)
משני צדי השטיח האדום נופפו בדגלים והריעו להרצוג בני הנוער שהוא בחר לשתף באירועי ההשבעה, כ-100 ילדים, עולות ועולים חדשים, שהגיעו לכנסת ממרכזי קליטה בכרמיאל וקריית ים, וכן ילדים מפרויקט "פותחים עתיד" של הסוכנות היהודית שעלו לא מכבר לישראל.
בשעה 16:30 התקיימה הישיבה המיוחדת להצהרת האמונים של נשיא המדינה הנבחר בפני הכנסת. לקראת השעה 17:00 הזמין יו"ר הכנסת את הנשיא הנבחר להניח את ידו על התנ"ך ולהצהיר אמונים. בתום ההצהרה שני רבנים מהרבנות הצבאית תקעו בשופרות, יו"ר הכנסת קרא: "יחי נשיא מדינת ישראל", וחברי הכנסת והקהל הרב ביציעים השיבו: "יחי, יחי, יחי".
השבעת נשיא המדינה ה-11 במשכן הכנסת 7.7.21 (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
השבעת נשיא המדינה ה-11 במשכן הכנסת 7.7.21 (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!