דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גלי צה"ל

דעה / לא ייתכן שבהינף יד יפרקו תחנת רדיו עם מורשת של 70 שנה, ויזרקו אנשים טובים לרחוב

לקולות שנשמעים לאחרונה לסגירת גלי צה״ל או הפרטתה, צריך להזכיר שהוקם כאן שידור לתפארת | לתחנה מעל מיליון מאזינים ומאות מבוגריה הפכו במרוצת השנים לעמודי תווך בחברה הישראלית

גלי צה"ל (צילום: קובי גדעון  לע"מ)
גלי צה"ל (צילום: קובי גדעון לע"מ)
משה פרידמן
משה פרידמן
[caption id="attachment_318783" align="alignnone" width="483"] משה פרידמן יו״ר ארגון עובדי צה״ל (צילום: ארגון עובדי צה״ל)[/caption]
צרו קשר עם המערכת:

לפני 70 שנים הקים ראש הממשלה ושר הביטחון בן גוריון את גלי צה״ל. כן, אותו אחד שהיה מזכ״ל ההסתדרות הראשון. גלי צה״ל הפכה לכלי תקשורת ציבורי וחשוב, עם האזנה חסרת תקדים של למעלה ממיליון מאזינים לגלי צה״ל ולמעלה ממיליון ושלוש מאות אלף מאזינים לגלגל״צ.

טובי הקולות משדרים בתחנה. חיילים שהגיעו לגל״צ וגדלו שם וברבות הימים הפכו לעיתונאים הטובים והבולטים בישראל. אבל בוגרי התחנה לא נמצאים רק בתקשורת אלא גם סביב שולחן הממשלה הנוכחית. מאות מבוגרי התחנה הם מעמודי התווך של החברה הישראלית באקדמיה במשפט ברפואה ובתרבות.

בשבועות האחרונים אני שומע סביבי קולות לסגירת גלי צה״ל או הפרטתה. עמדת ארגון עובדי צה״ל היא ברורה אנו מתנגדים לסגירה ומתנגדים להפרטה. אני מאזין באופן קבוע לתחנה – לאקטואליה, לתרבות ולרצועת הביטחון, ומי שחושב לסגור את גל״צ וגלגל״צ שוגה ויעשה עוול גדול לקהל המאזינים, רבים מהם משרתים בצבא.

מעבר לחדשות מצויינות ואקטואליה, אני רוצה להזכיר את תרומת האזרחים בגלי צה״ל בכל מלחמות ישראל, על ליווי החיילים בשטח, שידורי החוץ. לפחות פעמיים בשבוע משדרת התחנה מהפריפריה ומעבירה בשידור חי מופעי תרבות וזמר.

אף תחנה מסחרית לא עושה זאת, גם לא ציבורית. בטח לא באותו היקף של כיסוי אירועים של הצבא (מסדר כנפיים, סיום קורס חובלים, פסטיבל יותר לעידוד הגיוס, ניידות האגודה למען החיל, ועוד עשרות רבות הדוגמאות).

תכניות חשובות לחיילים ולציבור כמו: ״אוניברסיטה משודרת", "יהיה בסדר", רצועת הביטחון, "ירדן ודידי", ״קולה של אמא״, ערבי שירי משוררים, תכניות תרבות תעודה ומורשת, אלה האחים שלי/עוד מעט נהפוך לשיר, ועוד רבות וטובות.

תחנת הבת המצליחה, גלגל״צ מספקת כר נרחב לפיתוח וקידום תעשיית המוזיקה הישראלית, חתומה על קידום עשרות פסי קול של יוצרים ישראליים המתנגנים בפי כל.
ברור לכם שתכניות רבות קיימות בגל״צ וגלגל״צ שלא יופיעו במקומות מסחריים.

ואולי יקומו ויטענו שטעות היתה להקים תחנת רדיו בצבא, אזכיר שהוקמה כאן תחנה לתפארת. חופש הביטוי והיצירה בתחנה, הוא מוחלט. גם האטימות שבה נוהגים בתחנה על מאות אזרחיה וחייליה, אינה מתקבלת על הדעת: לא יתכן שבהינף יד יפרקו תחנה עם מורשת של 70 שנה, לא יתכן שבהינף יד יזרקו אנשים טובים לרחוב.

אם יש דברים שדורשים תיקון – צריך וניתן לתקן. אבל לא לסגור. לתחנה יש ארגון עובדים, ועד עובדים ועובדים מסורים מאוד. ניהלנו בעבר מאבק נגד הפרטת המספנה, הצלחנו לעצור את ההפרטה וחשפנו את השחיתויות שעמדו הבסיס ההחלטה. היה ניסיון לפרק את המש״אות ולהעבירם לציפורית ולגרום לאסון תעסוקתי ל-2000 עובדים, מנענו את האירוע.

גם כעת, אם לא תיוותר לנו ברירה נצא למאבק קשה וערכי להצלת גלי צה״ל. עבור האנשים המסורים שם. עבור השידור הציבורי המצויין שהם עושים עבורנו.

***

הכותב הוא יו״ר ארגון עובדי צה״ל

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!