דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הימין הקיצוני

יהודה ושומרון / בן 18 מהישוב הר ברכה חשוד בירי לעבר מונית פלסטינית

הצעיר רדף אחרי המונית לאחר שזו איימה עליו לטענתו, וירה עליה מאקדח אויר. עורך דינו טוען כי היחס לו זכה קשור אך ורק לכך שהוא בן לישוב המזוהה עם הימין הקיצוני.

חור הפגיעה בזגוגית הרכב, סמוך להר ברכה (צילום: משטרת ישראל).
חור הפגיעה בזגוגית הרכב, סמוך להר ברכה (צילום: משטרת ישראל).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

הותר לפרסום כי אתמול (ראשון) נעצר ינון אורון, פעיל ימין קיצוני מהישוב גבעת ערוסי שבשומרון. אורון בן ה-18 נעצר על ידי כוחות משולבים של משטרת מחוז ש"י והשב"כ.

על פי החשד, ביצע אורון ירי מאקדח אוויר שהיה ברשותו, לעבר מונית פלסטינית בה היו באותה העת חמישה נוסעים. כתוצאה מהירי, נופצה השמשה האחורית של הרכב אך לא היו נפגעים בנפש.

על פי כתב האישום, הנאשם נסע על טרקטורון בכביש המוביל לישוב הר ברכה, כאשר מונית ובה חמישה פועלים פלסטינים נסעה בנתיב הנגדי בעת שירדה מהישוב. באחד העיקולים בכביש, סטתה המונית לעבר הנאשם שרכב על הטרקטורון, באופן שהביא אותו לרדת לשולי הכביש בכדי להימנע מפגיעה בו בידי המונית. בתגובה לכך ביצע הנאשם פניית פרסה, נסע בעקבות המונית, ובסמוך לכיכר הראשונה בכפר חווארה שלף אקדח אוויר שהיה ברשותו וביצע ירי של קליע אחד שניפץ את שמשת המונית.

אורון נעצר כבר לפני שבוע ושהה במתקן שב"כ תוך איסור מפגש עם עו"ד, למרות שכתב האישום מייחס לו עבירה של 'ידוי או ירי של חפץ או אבן לעבר כלי תחבורה', ללא עבירות נשק או עבירות ממניע גזעני.

דובר משטרת מחוז ש"י, דודי אסרף מסר, "מהיסטוריה שלו ומהעבר שלו הוא מוכר כפעיל קיצוני. כחלק מתהליך החקירה הבנו דבר מאוד חמור, הצעיר לקח את החוק בידיים. אנחנו לא מקלים ראש במעשה".

אסרף התייחס לשימוש ברובה אוויר ואמר כי "רובה אויר יורה כדוריות ברזל או פלסטיק שמקרוב יכול בצורה חד משמעית להרוג בן אדם. אם זה בשמשה האחורית, כמו במקרה זה יכול לפגוע. וגם נשאלת השאלה, הסכנה כבר חלפה למה ירה?".

עו"ד איתי רוזין סנגורו של הנאשם מסר בתגובה: "מדובר בבחור צעיר העומד לפני גיוס לצה"ל שחש סכנה כתוצאה מנסיעה פרועה של המתלוננים ועשה שימוש ברובה צעצוע – רובה אוויר. לא מדובר בפעולת תג מחיר, מרשי אינו קשור לקבוצה כזו או אחרת ואף כתב האישום לא מייחס לו עבירות ממניע גזעני או עבירות בנשק. לא ייתכן שמקום מגוריו של מרשי יוביל להחלטה לחקור את התיק בשב"כ ולאסור עליו לפגוש עורך דין תוך פגיעה קשה ומתמשכת בזכויותיו הבסיסיות, והכל תחת איסור פרסום כביכול מדובר בפרשה ביטחונית חמורה. אם היה מדובר בנער מתל אביב או הרצליה וודאי שלא היה נחקר בידי השב"כ ולא היו מונעים ממנו מפגש עם עו"ד. אני בטוח שהדברים יקבלו את משקלם הראוי במהלך המשפט".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!