דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

פייזר תבקש מה-FDA אישור לחיסון שלישי שיגביר את ההגנה נגד וריאנט "דלתא"

בחברה מעריכים שחיסון "בוסטר" עשוי להכפיל פי 10-5 את רמת הנוגדנים בגוף | ב-FDA וב-CDC הגיבו: "אמריקנים שהתחסנו אינם זקוקים כעת למנת בוסטר. אך מוכנים לשקול זאת אם המדע יוכיח שיש צורך"

אישה בבריטניה מתחסנת מפני קורונה עם החיסון של חברת פייזר. (צילום: Victoria Jones/Pool via AP)
אישה בבריטניה מתחסנת מפני קורונה עם החיסון של חברת פייזר. (צילום: Victoria Jones/Pool via AP)

חברת פייזר הודיעה הלילה (בין חמישי לשישי) שתבקש מה-FDA אישור למתן מנה שלישית שתהיה מותאמת יותר לווריאנט "דלתא" ותגביר את ההגנה נגדו. זאת על רקע העלייה בהדבקה בקרב מחוסנים ובשל החשש מירידה ביעילותו של החיסון.

פייזר הודיעה כי תפנה אל מנהל המזון והתרופות האמריקני בחודש הבא, מכיוון ש"מתן זריקה נוספת (שלישית) בתוך 12 חודשים עשוי להגביר באופן דרמטי את החסינות ואף לסייע בחיסול המוטציה המדאיגה האחרונה.

על פי ד"ר מיקאל דולסטן, המדען הראשי של פייזר, מנתונים מוקדמים ממחקר שביצעה החברה עולה כי רמת הנוגדנים בגוף האדם קופצת פי 10-5 לאחר מנה שלישית, וזאת בהשוואה לרמת הנוגדנים בגוף שנמצאו לאחר מתן החיסון השני.

לדעת דולסטן, ותוך שהוא מתבסס על נתונים מישראל ומבריטניה, החיסון יוכל להילחם נגד וריאנט "דלתא". הוא מניח כי כאשר הנוגדנים בגוף צונחים, הווריאנט יכול לגרום לזיהום קל לפני שמערכת החיסון תחזור פנימה.

חברת פייזר (צילום: shutterstock)
חברת פייזר (צילום: shutterstock)

הנתונים בעולם עולה שיש חשיבות רבה לחיסון, ובמיוחד לפני שהנגיף יתפתח עוד יותר. מחקרים הראו כי החיסונים לקורונה מגנים במידה טובה מפני זן "דלתא". חוקרים בבריטניה מצאו ששתי מנות של חיסון פייזר מגינות מאשפוז בשל הווריאנט ברמה של 96%, ומזיהום סימפטומטי ביעילות של 88%. במקביל, בישראל הודיע משרד הבריאות כי יעילות החיסון במניעת הדבקה ירדה ל-64%.

גורמי בריאות אמריקניים פרסמו הצהרה לפיה אמריקאים מחוסנים לחלוטין ואינם זקוקים עדיין לחיסון שלישי. בחברה הבהירו כי 2 מנות חיסון יעילות לפיתוח רמות נוגדנים גבוהות נגד כל זני הנגיף. בתגובה על הודעת פייזר הלילה, ה-FDA וה-CDC אמרו בהצהרה משותפת: "אמריקנים שהתחסנו לחלוטין אינם זקוקים כעת למנת בוסטר". עם זאת הארגונים הודיעו כי הם מוכנים לשקול מנות נוספות של חיסון אם וכאשר המדע יוכיח שהן נדרשות.

סוכנויות הבריאות האמריקאיות "עוסקות בתהליך קפדני מבוסס מדע כדי לבחון האם או מתי ייתכן שיהיה צורך במאיץ", נמסר בהצהרה המשותפת של ה- FDA והמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן. עבודה זו תכלול נתונים של חברות התרופות, "אך אינה מסתמכת על נתונים אלה באופן בלעדי", וכל החלטה בדבר זריקות המאיץ תתרחש רק כאשר "המדע מוכיח שיש צורך בהן", אמרו הסוכנויות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!