דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

הסכם פורץ דרך: חברת "מטרופולין" תכיר בשנות ותק של נהגים, שנצברו אצל מעסיק קודם

ההסכם יאפשר שכר בסיס גבוה יותר, בהתאם לשנות הוותק, כמו גם שימור ימי חופשה והבראה | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "תיקנו עוול ארוך-שנים בענף"

אוטובוס של חברת מטרופולין בתל אביב (צילום: Shira15/ ויקימדיה)
אוטובוס של חברת מטרופולין בתל אביב (צילום: Shira15/ ויקימדיה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות וחברת מטרופולין חתמו על הסכם פורץ דרך וראשון מסוגו, במסגרתו כל נהגי התחבורה הציבורית שייקלטו בחברה יוכלו "לגרור" את הוותק שצברו מהמעסיק הקודם ולקבל בגינו שכר בסיס גבוה. כמו כן, יתאפשר גם לשמור על ימי החופשה וההבראה השנתיים שנובעים מהוותק שנצבר – בכפוף להצגת אישורים רלוונטיים. בנוסף, עם החלת ההסכם, גם נהגים שכבר מועסקים במטרופולין ייהנו מהכרה בוותק מהמעסיק הקודם.

חברת מטרופולין, מהגדולות בענף התחבורה הציבורית, פעילה כבר 21 שנים, מעסיקה כ-1,600 נהגות ונהגים ופועלת באשכולות שונים ברחבי הארץ דוגמת השרון, הנגב וגוש דן. עובדי החברה מאוגדים בהסתדרות מזה כחמש שנים ובמהלך השנים נחתמה שורת הסכמים קיבוציים לרווחת העובדים ולשיפור תנאיהם.

מימין יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו״ר מטרופולין ערן כץ (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
מימין יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו״ר מטרופולין ערן כץ (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

ענף התחבורה הציבורית מצוי מזה מספר שנים בחוסר המוערך באלפי נהגים, וחברות התחבורה הציבורית השונות מתחרות זו בזו על ליבן של הנהגים – תחרות שבאה לידי ביטוי בין היתר בהסכמים הקיבוציים אשר העלו את השכר השעתי בענף, שכר המתחיל במטרופולין מ-46 שקלים לשעה.

המהלך הנוכחי של מטרופולין, מכוון לקרוץ לעובדים הוותיקים של חברות תחבורה ציבורית מתחרות, העשויות אף הן לנסות ולשפר את תנאי התעסוקה בהן, במטרה לשמר את העובדים, או לאמץ הסכם דומה להכרה בוותק במעבר בין מעסיקים במטרה למשוך אף הן עובדים וותיקים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ברך על ההסכם ואמר: "אנחנו פוגשים את נהגי התחבורה הציבורית יום-יום, ומוקירים את עבודתם הקשה בדרכים. הם עושים זאת שנה אחר שנה, בכל מזג אוויר, בשגרה או בחירום, כשלנגד עיניהם המטרה החשובה: לאפשר לכולנו להגיע ליעדנו בזמן ובבטחה.

מה שעשתה היום ההסתדרות זה תיקון של עוול ארוך-שנים בענף, והודות להבנות עם מטרופולין – מהחברות ההוגנות ביותר בתחום – הצלחנו סוף סוף לשנות את פני הענף: כעת, יש כבוד אמיתי לנהג, יש כבוד גם לוותק".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי הוסיף: "אנחנו גאים להסדיר נושא קריטי ופורץ דרך זה יחד עם חברת מטרופולין, ומקווים ששאר החברות בתחבורה הציבורית יאמצו את ההסכם על מנת שנהגים ימשיכו ליהנות מרציפות זכויות במעבר בין מעסיקים".

יו"ר מטרופולין ערן כץ: "לא יתכן שעובדות ועובדים מסורים ייאלצו להיות במצב של חוסר ודאות לגבי הביטחון התעסוקתי שלהם. חברת מטרופולין בשיתוף ההסתדרות גאה להוביל את סיום העיוות הזה ואת חוסר הוודאות האישי שנבע ממנו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!