דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ז' באייר תשפ"ד 15.05.24
24.2°תל אביב
  • 21.6°ירושלים
  • 24.2°תל אביב
  • 21.5°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 26.1°באר שבע
  • 31.4°אילת
  • 28.0°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

נגיף ללא גבולות: דרום קוריאה אוסרת על התקהלות של יותר מ-2 אנשים, סגר באוסטרליה

ראש הממשלה קום בי קיום: "זו רמת ההגבלות הגבוהה ביותר, כך שאין לנו עוד לאן ללכת מכאן" | באוסטרליה נערכים לעלייה בתחלואה, הסגר על סידני יוארך ויוחמר

אנשים עומדים בתור לבדיקת קורונה בסיאול, דרום קוריאה, יום שישי, 9 ביולי 2021. (צילום: AP/Ahn Young-joon)
אנשים עומדים בתור לבדיקת קורונה בסיאול, דרום קוריאה, יום שישי, 9 ביולי 2021. (צילום: AP/Ahn Young-joon)
אוריאל לוי

התחלואה במגפת הקורונה חוזרת לשבור שיאים באסיה. התפשטות זן 'דלתא' הביאה שורה של מדינות ביבשת להטיל סגרים והגבלות חדשות.

במזרח אסיה המגפה לא פסחה על אף מדינה, ושיאים חדשים של הדבקה נרשמו בתאילנד, קוריאה הדרומית, ויאטנם, אינדונזיה, מלזיה, קמבודיה, בנגלדש, לאוס, וקמבודיה. גם במרכז אסיה נרשמו שיאים חדשים במספר מדינות: קירגיסטן, עיראק, קזחסטן, מיאנמר ומונגוליה.

קוריאה הדרומית

סגר הוטל ביום שישי האחרון על מטרופולין סיאול. בירת קוריאה הדרומית תיכנס לראשונה להגבלות ברמה 4, הגבוהה ביותר שהוגדרה במדינה. "זו הרמה הגבוהה ביותר, כך שאין לנו עוד לאן ללכת מכאן", אמר ראש הממשלה קים בו-קיום, שהפציר בציבור לשמור על ההנחיות.

במסגרת ההגבלות החדשות תיאסר התקהלות של יותר משני אנשים אחרי השעה 18:00, וחובת עטיית מסכה תחול גם על מחוסנים. השתתפות בחתונות ובהלוויות תותר רק לבני משפחה, ובתי הספר יעברו ללמידה מרחוק. הכניסה לחנויות תוגבל ותיאסר פתיחת מקומות הומי אדם כמו מסעדות, חדרי כושר, פאבים ואולמות אירועים.

קוריאה הדרומית נאבקת בשבועות האחרונים בהתפשטות זן 'דלתא', שהביא לעלייה ניכרת בתחלואה. היום (ראשון) אובחנו במדינה 1,324 נשאים מאומתים חדשים. מדובר ביום החמישי ברציפות בו מספר המאומתים גבוה מאלף. מרבית ההדבקה מתרחשת בסיאול, מה שדחף את הממשלה להטיל הגבלות חדשות על הבירה.

ישראל העבירה לקוריאה בימים האחרונים מאות אלפי מנות חיסון של פייזר, שתוקפן יפוג בסוף החודש, זאת במסגרת הסכם בין המדינות. בתמורה, סיאול תעביר לישראל מנות ממשלוח החיסונים הבא שתקבל מהחברה האמריקנית.

  • בקוריאה הדרומית אובחנו עד כה 168,046 נשאים של הנגיף, ומספר החולים הפעילם עומד על כ-12 אלף. לפחות 2,043 בני אדם מתו מהמחלה ומסיבוכיה, ורק 11.3% מהאוכלוסייה מחוסנת נגד נגיף הקורונה.

אוסטרליה

אישה בשנות ה-90 לחייה מתה אתמול בסידני, אחרי שאובחנה כחולת קורונה. זהו מקרה המוות הראשון השנה המקושר לקורונה ביבשת הדרומית. העלייה בהדבקה במדינת ניו-סאות' וויילס באוסטרליה הביאה לשיא יומי חדש השנה: 85 נשאים מאומתים שאובחנו אתמול.

ראש ממשלת ניו-סאות' וויילס, גלאדיס ברג'יקליאן, אמר אתמול שמספר החולים בסידני ובסביבתה צפוי לעלות בימים הקרובים. "אני מעריך שמספר המאובחנים היומי מחר יהיה גבוהה מ-100",אמר והוסיף שיהיה מופתע אם המספר יהיה נמוך מההערכות.

ברג'יקליאן הודיע שהסגר שהוטל על מטרופולין סידני לפני שלושה שבועות יוארך ויוחמר. כעת תושבי העיר יוכלו לצאת מבתיהם לקניות של מוצרים חיוניים בלבד, להתאמן לבד או בזוגות. בנוסף, חל על התושבים איסור להתרחק יותר מ-10 ק"מ מבתיהם ללא אישור מיוחד.

באוסטרליה אובחנו עד כה 31,100 חולי קורונה, אך מספר החולים הפעילים עומד על כ-500 בלבד. בשנה שעברה מתו מהמחלה 910 בני אדם. רק 9% מהאוכלוסייה האוסטרלית מחוסנת באופן מלא נגד נגיף הקורונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!