דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

יו"ר הסתדרות המעו"ף: בלי אישור לתכנית 'קרב' תלמידי הפריפריה ואלפי עובדים יפגעו

גיל בר-טל פנה לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון וליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס בבקשה דחופה לאישור תכנית ההעשרה לשנה הקרובה | יו"ר ועד העובדים, אביבית אורן-לוי: "מצאנו את עצמנו דואגים שוב ליום יום"

הפגנת עובדי תכנית קרב בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
הפגנת עובדי תכנית קרב בירושלים (צילום: דוד טברסקי)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, פנה לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון וליו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס, בבקשה לפעול בדחיפות לאישור התקציב של תוכנית "קרב" לשנת הלימודים הקרובה, דבר שימנע את פיטוריהם של אלפי מדריכות ומדריכים בבתי הספר. יו"ר ועד התכנית, אביבית אורן-לוי, אומרת ל'דבר': "בזמן שחשבנו שאנחנו הולכים לבסס את ההסכם הקיבוצי ולדאוג לעובדי התשתית, מצאנו את עצמנו דואגים שוב ליום יום."

תוכנית "קרב למעורבות בחינוך" נועדה להביא לשינוי חינוכי-חברתי בקרב ילדים ובני נוער במערכת החינוך באמצעות פעילויות העשרה מגוונות. היא פועלת ב-121 רשויות מקומיות ברחבי הארץ במשך יותר מ-25 שנים, ומונה כ-3,500 מדריכות ומדריכים וכ-150 עובדי הנהלה. מטרות התכנית הן לצמצם פערים בקרב אוכלוסיות שונות ולעודד שוויון הזדמנויות בחברה. היא פועלת לאורך כל שנת הלימודים, וכן בבתי הספר ובגני הילדים של החופש הגדול.

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בוועידת הסתדרות המעו"ף, 27 במאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל בוועידת הסתדרות המעו"ף, 27 במאי 2019 (צילום באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות)

למרות חשיבותה הרבה, טרם אושרה תוכנית העבודה של "קרב" ועדיין לא נחתם הסכם ההתקשרות לשנת הלימודים תשפ"ב בין החברה למתנ"סים, העמותה לתפנית בחינוך של קרן רש"י ומשרד החינוך, שעל בסיסו פועלת התוכנית ברשויות המקומיות. המשמעות בפועל היא שלא רק שהתוכנית בסכנת קריסה, אלא גם שעתידם התעסוקתי של אלפי המדריכים ועובדי המנהל אינו ברור.

לאור המצב, פנה יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל לשאשא-ביטון ולביבס, והתריע כי "העיכוב במתן ההרשאה להפעלת התוכנית הינו בלתי סביר וקיים חשש ממשי לביטולה, מה שיגרום לפגיעה אנושה בתלמידי הפריפריה, בהורים ובביטחונם התעסוקתי של אלפי העובדים והעובדות המועסקים במסגרת התוכנית שנים ארוכות". בנוסף הזהיר בר-טל כי "קיימת סכנה שכל המפעל החשוב וההכרחי הזה יירד לטמיון במחי יד בשל גרירת רגליים של הדרג המנהלי במשרד החינוך".

בר-טל ציין כי העובדה שטרם אושר התקציב תביא בהכרח לפיטורי העובדים המועסקים בתוכנית לאלתר, והוסיף כי לפיכך דרושה התערבותה של שרת החינוך על מנת להורות לגורמים הרלוונטיים לאשר את הסכם ההתקשרות להפעלת התוכנית בשנת הלימודים שתתחיל בספטמבר.

"אם לא יגיעו לנו מכתבי העסקה עד סוף החודש, נקבל מכתבי פיטורים"

זהו לא המאבק הראשון של עובדי התכנית על קיומה. העובדים נאבקו נגד היעדר האפשרות לחזור לבתי הספר בגל הראשון של הקורונה, ונגד אי-תקצובה לקראת שנת הלימודים הנוכחית, שהתעכב בגלל היעדר תקציב מדינה מאושר.

יו"ר ועד עובדי תכנית קרב, אביבית אורן לוי. "בזמן שחשבנו שאנחנו הולכים לבסס את ההסכם הקיבוצי ולדאוג לעובדי התשתית, מצאנו את עצמנו דואגים שוב ליום יום" (צילום: אלבום פרטי)
יו"ר ועד עובדי תכנית קרב, אביבית אורן לוי. "בזמן שחשבנו שאנחנו הולכים לבסס את ההסכם הקיבוצי ולדאוג לעובדי התשתית, מצאנו את עצמנו דואגים שוב ליום יום" (צילום: אלבום פרטי)

אורן-לוי מועסקת בתכנית כבר 14 שנה ומרכזת את אזור ירושלים. "אם לא יגיעו לנו מכתבי העסקה עד סוף החודש, הזכיין שלנו יצטרך לשלוח למדריכים ולעובדי המנהלה מכתבי הפסקת עבודה, חודש לפני תחילת העבודה".

לדברי אורן לוי, "בשנים עברו היינו מקבלים את החוזים במאי-יוני. כל רשות מקומית עובדת קצת אחרת, ולוקח זמן 'לתרגם' את החוזה לתוכנית עבודה עם הרשות. הנה הגענו ל-11 ביולי, ועדיין אין לנו הסכמי שכר".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!