דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

"לתת כלים לדור הצעיר": שחקני ושחקניות הכדורסל קיימו כנס לניהול קריירה מקצוענית

בכנס שיזם ארגון השחקנים ושחקניות בהסתדרות, השתתפו בין היתר שחקני נבחרות ישראל: גיא פניני, בר טימור ויערה יצחקי | עודד שעשוע, מנכ"ל הארגון: "חשוב לנו לחבר בין השחקנים הוותיקים לצעירים ולתת להם מידע חיוני"

כנס שחקניות ושחקני הכדורסל בבית ההסתדרות (צילום: ארגון שחקניות ושחקני כדורסל)
כנס שחקניות ושחקני הכדורסל בבית ההסתדרות (צילום: ארגון שחקניות ושחקני כדורסל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארגון שחקניות ושחקני הכדורסל ערך אתמול (ראשון) כנס ראשון מסוגו, תחת הכותרת, "בניית יסודות לקריירה מקצוענית". בכנס, שהתקיים בבית ההסתדרות, העניק הארגון לשחקנים ושחקניות שעושים את צעדיהם הראשונים בכדורסל המקצועני, כלים לניהול נכון של המשך הקריירה בענף.

ארגון שחקניות ושחקני הכדורסל פועל כחלק מחטיבת הספורט בהסתדרות, האחראית על כל ענפי הכדור בישראל ובראשה עומד ניר אלון. את הכנס ארגנו חברי הארגון, בראשם עומד מנכ"ל ארגון שחקניות ושחקני הכדורסל, שחקן העבר עודד שעשוע.

"המטרה שלנו היא לא רק לשמור על זכויות השחקנים, אלא גם לעזור להם להתפתח להיות שחקנים יותר טובים", אמר שעשוע ל'דבר', "בכנס הזה רצינו לתת לשחקנים הצעירים מידע חיוני, שיאפשר להם לקבל החלטות יותר נכונות בקריירה שלהם גם מבחינה מקצועית, גם מבחינה מנטלית גם מבחינה פיננסית. אלו דברים שיכולים לשנות להם את הקריירה".

הכנס עסק במעבר הלא פשוט מהנוער לבוגרים והשחקנים עברו מספר הרצאות, ביניהן: התנהלות מול הקבוצות, הזכויות המגיעות להם לאחר פציעה והתמודדות פיזית ומנטלית נכונה במהלך הקריירה.

עודד שעשוע, מנכ"ל ארגון שחקני הכדורסל: "יש דברים שאפשר לשמוע רק משחקנים שעברו אותם" (צילום: אלבום פרטי)
עודד שעשוע, מנכ"ל ארגון שחקני הכדורסל: "יש דברים שאפשר לשמוע רק משחקנים שעברו אותם" (צילום: אלבום פרטי)

שיאו של האירוע היה פאנל של שיחה פתוחה, בו השתתפו: עודד שעשוע, שחקני נבחרת ישראל, גיא פניני ובר טימור, שחקניות נסחרת הנשים בכדורסל, נעמה שפיר ויערה יצחקי, ושחקנית העבר ליעד סואץ-קרני.

במהלך הפאנל חלקו השחקנים טיפים מתוך ניסיונם האישי וסיפרו על חווית המעבר שלהם מהנוער לבוגרים, התמודדות עם אתגרים בדרך להצלחה, על חשיבות של השחקן היחיד להיות חלק מתוך מכלול הקבוצה וחשיבות הלמידה מהניסיון שיש לשחקנים סביבם לאורך הקריירה.

"אחת המטרות הכי גדולות ששמנו לעצמנו כאשר נכנסו לארגון, הייתה לחבר בין השחקנים הוותיקים לשחקנים הצעירים", הוסיף שעשוע. "יש המון מידע, דברים שאי אפשר לשמוע ממקום אחר חוץ משחקנים שעברו אותם. מידע שהשחקנים הוותיקים יכולים להעביר להם ולחסוך המון קשיים ואתגרים. גם באתר שלנו יש אפשרות לשחקנים הצעירים לפנות לשחקנים וותיקים, לשאול אותם שאלה ולקבל מענה".

נבחרת ישראל מנצחת את פולין ומעפילה לטורניר היורובאסקט (צילום: איגוד הכדורסל)
נבחרת ישראל מנצחת את פולין ומעפילה לטורניר היורובאסקט (צילום: איגוד הכדורסל)

ניר אלון, ראש חטיבת הספורט בהסתדרות: "זו תחילתה של מסורת נפלאה ששחקנים ותקים מדריכים צעירים ומגלים את להם סוד ההצלחה כספורטאים מקצועניים. ההסתדרות תעמיד לרשותם הכל כדי שהמפעל היפה הזה ימשיך. בעתיד נרצה לקיים כנסים נוספים גם בארגוני השחקנים של הכדורגל, הכדורעף והכדוריד".

מושיקו מישאלוף, מנכ"ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורגל: "ספורטאי הוא ספורטאי והבעיות של כולם הן רוחביות בנושאים של: חוזים, פנסיה, פציעות והתנהלות כלכלית. נמשיך לשתף פעולה בכלל הענפים שנמצאים תחת חטיבת הספורט בהסתדרות, לטובת השחקנים והשחקניות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!