דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האלימות בערי ישראל

תקפו באבנים והעלו לטיקטוק: כתבי אישום הוגשו נגד 6 תושבי אום בטין, בהם 5 קטינים

הצעירים נאשמים בביצוע מעשי טרור בזמן מבצע שומר החומות וגילויי האלימות בערי ישראל | בכתב האישום מתואר שהצעירים עצרו כלי רכב כדי לבדוק אם הנהג יהודי, וכשגילו שכן, תקפו אותו באלימות, פצעו אותו והשחיתו את מכוניתו

עימותים בהפגנה ברמלה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
עימותים בהפגנה ברמלה (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע 3 כתבי אישום נגד 6 נאשמים, מתוכם 5 קטינים, אחד מהם כבן 15 והאחרים בסביבות גיל 17 מאום בטין, שמייחסים לכל אחד לפי חלקו ביצוע מעשי טרור לפי חוק המאבק בטרור של חבלה בכוונה מחמירה, יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה, היזק במזיד לרכב ממניע גזעני, התפרעות ועבירות נוספות.

כתבי האישום הוגשו באמצעות עו"ד עמית גינת. לפי הנכתב, הנאשמים הגיעו עם אנשים נוספים לאזור הפרות הסדר בכביש 60, סמוך ליישוב אום בטין בנגב, כשהם רעולי פנים, הבעירו צמיגים, חסמו כבישים ויידו אבנים לעבר כלי רכב וניידות המשטרה, הכול מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי.

הנאשמים ומתפרעים נוספים עקרו ממקומה את גדר ההפרדה בין נתיבי הנסיעה וחסמו את הכביש בעזרת הגדר, האבנים והצמיגים הבוערים. הנאשמים ואחרים עצרו כלי רכב על מנת לראות אם נוהג בהם יהודי או ערבי. אם היה מדובר בערבי, הותר לכלי הרכב לעבור, ואילו לעבר כלי רכב של יהודים יידו הנאשמים ואחרים אבנים.

מכתב האישום עולה שההמון ובו הנאשמים זיהה כלי רכב שבו נוסעים יהודים, והחל לרגום את כלי הרכב באבנים רבות. שמשות הרכב נופצו וכלי הרכב נעצר כששני מתלוננים כלואים בו ומוקפים בהמון. הנאשמים התנפלו על כלי הרכב, הכו בו, וחיבלו בצמיגיו. הנאשם בן ה-15 התקרב לשמשת הנהג, כשבידו אבן גדולה, וניפץ באמצעותה את שמשת הנהג, כאשר הזכוכית פגעה במתלונן בפניו, בגבו וברגליו.

לאחר מכן, הטיח הנאשם אבן בראשו של המתלונן, פעם אחר פעם, תוך שהוא פוצע את פניו וראשו, כשכל אותה העת המתלונן צועק "אל תהרוג אותי". במקביל, מצדו האחר של הרכב, הגיח תוקף נוסף, שזהותו אינה ידועה, וניפץ את שמשת הרכב בצדה של המתלוננת, ולאחר מכן אף הטיח אבן בראשה.

המתלוננת ניסתה להסתתר על רצפת המושב הקדמי של כלי הרכב על מנת להגן על עצמה, תוך שהיא לוחצת על לחצן מנעול הדלת כדי למנוע מההמון שהתקהל מחוץ לדלת כלי הרכב וניסה לפתוח את דלת הנוסע, לפתוח את כלי הרכב ולהגיע אליהם.

לבסוף, הגיע למקום שייח' שהרחיק בדחיפה את הנאשם, וכך המתלונן הצליח להימלט עם מכוניתו, כשכל אותה העת ממשיך ההמון לרגום את כלי הרכב באבנים, עד שהצליחו להתרחק מעט מהמקום ואמבולנס של מד"א פגש אותם והביאם לטיפול רפואי. יחד עם הנאשמים השתתפו במעשים אלו עשרות מתפרעים נוספים.

חלק מהנאשמים תיעדו בטלפון הנייד שלהם את אירוע התקיפה, את הפרות הסדר ואת יידויי אבנים, צילמו תמונות והעלו את התיעוד והסרטונים לטיקטוק. בין היתר, הועלו הסרטונים שבהם נקרא ההמון להשתתף בהתפרעויות, ונראה איסמעיל הנייה אומר שהוא "אוהב את המוות כפי שאויבנו אוהבים את החיים", או בצירוף כיתוב כמו "איפה אלה שאומרים שבדואים משתפי פעולה עם המדינה, רוצה לראות אותם".

התיק נחקר על ידי השב"כ ומחלק פח"ע בימ"ר נגב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!