דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נחל צפית

"כתבתי לאמא שלי לא להיות לחוצה, סמכתי עליהם": עדות נער שניצל מהאסון בנחל צפית

"זה היה מהיר מאוד, שמענו רעש חזק", סיפר עדיאל חסיד שהשתתף בטיול של מכינת בני ציון | החקירה האגרסיבית שניהלו עורכי הדין של החשודים עוררה את זעם ההורים: "מזלזלים בזיכרון הילדים שלנו"

מסוקים בחיפושים (צילום: מאור קינבורסקי/ פלאש90)
מסוקים בחיפושים (צילום: מאור קינבורסקי/ פלאש90)
דוד טברסקי

"כתבתי לאמא שלי שהיא יכולה להיות לא לחוצה כי אני סמכתי עליהם" אמר אתמול (שני) עדיאל חסיד, נער שניצל מאסון צפית וצילם תמונות לפני האסון. חסיד תיאר בפירוט את מזג האוויר לפני האסון, אך עורך דינו של אביב ברדיצ'ב, ציון אמיר, גיחך את עדותו של חסיד, צחק במהלך החקירה הנגדית והביא לזעמם של ההורים.

בבית המשפט המחוזי בבאר שבע  נמסרה אתמול עדותו של עדיאל חסיד, תלמיד כיתה י"ב ביום האסון שלקח חלק בטיול הגיבוש של המכינה וניצל ממנה בנס. עדותו של חסיד הגיע לבית משפט בעקבות הצילומים שצילם במהלך יום הטיול לפני שהקבוצה ירדה לנחל.

"התכוננו לגשם, עצרנו מספר פעמים בתוך ערוץ הנחל לשים מעילי גשם ולכסות ציוד" סיפר חסיד. "ירדנו בשביל, הלכנו בערך 25 דקות, כמה מאות מטרים, היה תוואי מאוד קשה ועצרנו הרבה פעמים כי היה טפטוף. היו חברה שכמות הציוד לא התאימה להם כי זה היה טיול ראשון שלהם".

"הולכים עם הרבה משקל ואוכל, אנשים מרגישים עייפות, סוף היום.. מתחיל גשם והולכים לאט כדי לא להחליק" סיפר חסיד. לדבריו מזג האוויר הגשמי, טפטוף ברובו, ליווה את כל הטיול אבל רגע השיטפון תפס את הקבוצה במפתיע "זה היה מאוד מהיר.. הלכנו לתוך הנחל, ככל שמעמיקים בו הקירות הצדדים נהיים יותר צרים וגבוהים" ברגע תחילת השיטפון חסיד מספר ששמע רעש מאוד חזק של אבנים וזרם מים ותיאר עם ידיו אבנים גדולות, "האבנים היו בתוך המים".

למרות הצילומים המתעדים יום גשמי, חלקם נעשו שעה לפני האסון, ותאורו של חסיד על הטפטופים לאורך ההליכה, עו"ד אמיר המשיך בקו חקירה אגרסיבי, וניסה לאפיין את חסיד, תלמיד מצטיין וחייל ביחידה מסווגת, כלא אמין. עורך הדין תיאר את הצעיר כ"מיסטר ערמומי", וניסה לערער את עדותו עי ידי עשרות שאלות המבררות פרטים קטנים ביום האסון, זמנים מדויקים, ופרטי אירועים שעל חלקם התקשה חסיד לענות, לטענתו בגלל סערת הרוחות שליוותה אותו באותו יום, והזמן שעבר מאז האירוע בחקירות שבאו לאחר מכן.

לאחת מהקנטותיו של אמיר לגבי יום האסון השיב חסיד בזעם "אני זוכר את התאריך היטב, כמעט נהרגתי ואמי חשבה שאני מת".

בשלב מסוים, אמיר התעקש להקריא את עדות תיאור האסון, כפי שעלתה מעדותו של חסיד, למרות נוכחותם של ההורים בקהל ולאחר פנייתו של השופט, יובל ליבדרו. לאמיר עם הצעה לדלג על הקטעים הקשים ולהראות את הטקסט לחסיד, אך זה סירב והמשיך לתאר את פרטי האסון. צחוק של עו"ד אמיר בזמן עדות חסיד הוביל להתפרצות של אחד ההורים, איציק אור, אביה של אלה ז"ל, שהטיח: "מתו כאן עשרה ילדים ואתם מתעללים בנו". חילופי דברים קשים נשמעו גם מחוץ לדלתות האולם בין ההורים לברדיצ'ב שהאשימו אותם בהופעה של אמיר בבית המשפט " מזלזלים בזיכרון הילדים שלנו".

מאוחר יותר הטיח חסיד באמיר ובנאשמים, לאחר האשמות בלתי פוסקות מצדו של אמיר בכך שאינו דובר אמת וכמענה לשאלה מדוע ירד לנחל ענה שזו "הייתה הטעות הגדולה של חייו" ועל כך שהאשמים הם המדריכים שהובילו את הטיול "לא הבינו את גודל האירוע מספיק טוב.. אני בטוח שאם היו מעמידים אנשים שלוקחים אחריות על ילדים, היו צריכים להגיד לעצור.. אנחנו סמכנו עליהם, כתבתי לאמא שלי שהיא יכולה להיות לחוצה כי אני סמכתי עליהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!