דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

השביתה בבתי החולים נכנסת ליומה השני: "הגיע הזמן שגם באוצר יוקירו את העובדים"

עובדי ניקיון, מטבח, מזכירות ושינוע רפואי שובתים, תורים וניתוחים ממשיכים להידחות, והמו"מ בין הצדדים תקוע | שר הבריאות ניצן הורוביץ ומשרד האוצר התחייבו לשפר את תנאי העבודה "בתקציב הקרוב"

שביתת עובדי המנהל והמשק במרכז הרפואי שיבא (צילום: ועד מנהל ומשק שיבא)
שביתת עובדי המנהל והמשק במרכז הרפואי שיבא (צילום: ועד מנהל ומשק שיבא)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

השביתה של 13 אלף עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים, שאליה הצטרפו גם עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, נכנסת היום (רביעי) ליומה השני.

השביתה החלה לאור עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים של עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה. בנוסף דורשים העובדים את השוואת שכרם למקביליהם בבתי החולים של קופת חולים כללית. בהסתדרות עובדי המדינה וגם במשרד הבריאות אומרים שהמפתח לפתרון הסכסוך נמצא בידי משרד האוצר, שטוען כי הבעיות ייפתרו בתקציב המדינה הבא.

השביתה כוללת את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. במסגרת השביתה לא ניתנים שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה. לשביתה הצטרפו גם עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, וגם הווטרינרים העובדים במשרד הבריאות.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, התייחס אתמול (שלישי) לשביתת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים. לדבריו, הפתרון לבעיית העומס והמחסור בתקנים יינתן בהעברת תקציב המדינה הקרוב, שצפויה באוקטובר.

בטקס חילופי מנכ"לים במשרד הבריאות אמר הורוביץ: "במסגרת התקציב הקרוב, נפעל לשפר את תנאי האשפוז של המטופלים, וגם את תנאי העבודה של עובדי המנהל והמשק, עובדי הניקיון, המתמחים והמתמחות, האחים והאחיות, הרופאות והרופאים, וכל עובדי מערכת הבריאות שעושים לילות כימים למען הציבור. עבודתם של עובדי הניקיון והמשק חיונית לא פחות מעבודתו של כל עובד אחר במערכת הבריאות. כולם תורמים ולכולם מגיע לעבוד בתנאים מכבדים".

שביתת עובדי מנהל והמשק בבית החולים הלל יפה בחדרה (צילום: יח"צ)
שביתת עובדי מנהל והמשק בבית החולים הלל יפה בחדרה (צילום: יח"צ)

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקבי, קרא לאנשי משרד האוצר לפתור את המשבר. "אנחנו מצרים על כך שנאלצו להגיע לכדי שביתה, אבל הגיע הזמן להתייחס לאוכלוסייה שקופה ומוזנחת זו, שמקופחת למרות פועלה הרב. המפתח לפתרון נמצא אצל הדרג המקצועי במשרד האוצר. הגיע הזמן שגם שם יוקירו את פועלם של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים למען מערכת הרפואה הציבורית ולטובת אזרחי ישראל".

יו"ר ועד עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, אלי בדש, אומר ל'דבר': "שר הבריאות אמר לנו שליבו איתנו, אבל שאין תקציבים. אבל אם הרופאים או האחיות ישבתו, נראה לך שיגידו שאין תקציב? ברור שלא. כי מגיע להם. אבל גם לנו מגיע. אנחנו לא מוכנים יותר להיות שקופים".

משרד הבריאות הביע תמיכה בדרישות העובדים, והדגישו שהפתרון מצוי בידי משרד האוצר. "משרד הבריאות מודאג מאוד משביתת עובדי המנהל והמשק והשלכותיה על תפקודם השוטף של בתי החולים. תקני הקורונה שהוקצו למנהל ומשק, כמו התקנים לצוותי הרפואה, הכרחיים להתמודדות עם העומס שאיתו מתמודדת המערכת כולה. משרד הבריאות מקווה ומניח כי יקודם פתרון למשבר בזמן הקרוב בהובלת משרד האוצר."

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "על מנת לסייע להתמודדות הממשלתית עם התפרצות הקורונה החליטו הממשלה והכנסת על הגדלה ייעודית של ההוצאה הממשלתית לצורך ההתמודדות עם הקורונה ("קופסאות הקורונה"). במסגרת הקופסאות הייעודיות נוספו בחודש יולי 2020 תקנים זמניים וייעודים לתגבור בתי החולים להתמודדות עם הקורונה. בזכות פעילותה של מערכת הבריאות למיגור התחלואה, ובפרט הצלחת מבצע החיסונים – הצורך שלשמו ניתנו תקנים אלו והמסלול החוקי בו הם תוקצבו איננו רלוונטי עוד. כמקובל, במסגרת דיוני התקציב יתקיים גם דיון בנוגע לתגבור קבוע של מערכת הבריאות."

בתי החולים השובתים

רמב"ם, שיבא, שמיר, גליל-נהריה, הלל יפה, ברזילי, וולפסון, פוריה, זיו.
בתי החולים לבריאות הנפש: שער מנשה, אברבאנל, איתנים, מרחבים, באר יעקב, באר שבע, מעלה הכרמל, כפר שאול, מזור לבריאות הנפש.
בתי החולים הגריאטריים והשיקומיים: דורות נתניה, פלימן, לב השרון, גריאטרי ראשון לציון, שוהם, ושמואל הרופא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!