דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

קו 83 בין ראשון לציון לתל אביב יושבת לשעתיים במחאה על דקירת נהג אגד

הנהג אמין קבאגה נדקר הלילה (בין שלישי לרביעי), ומאושפז במצב קל בבית החולים אסף הרופא | באגד ובהסתדרות קוראים להכיר בנהגים כעובדי ציבור ולהחמיר את הענישה על תקיפתם: "הנהגים מופקרים מדי יום, זה יכול להסתיים ברצח"

אמין קבאגה, נהג אגד שנדקר הלילה. "האחריות מוטלת לפתחם של רשויות האכיפה ובתי המשפט" (צילום: דוברות ההסתדרות)
אמין קבאגה, נהג אגד שנדקר הלילה. "האחריות מוטלת לפתחם של רשויות האכיפה ובתי המשפט" (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

קו 83 של חברת אגד בין תחנה מרכזית ראשון לציון למסוף סבידור בתל אביב יושבת הערב (רביעי) לשעתיים, בין השעות 17:00 ל-19:00 לשני הכיוונים, בעקבות אירוע אלימות חמור שהתרחש הלילה, שבו נדקר נהג אגד על ידי רוכב אופנוע שחסם את דרכו.

נהג האוטובוס אמין קבאגה נדקר אמש שלוש פעמים בפלג גופו העליון, ומאושפז כעת בבית החולים אסף הרופא במצב קל. רוכב האופנוע נמלט. מקרה חמור זה מצטרף לאירועי אלימות רבים נגד נהגי התחבורה הציבורית בישראל בתקופה האחרונה.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי שלח בשעה האחרונה מכתב לשרת התחבורה מרב מיכאלי ולמנכ"לית משרדה מיכל פרנק, שבו הוא קורא "לפעול בדחיפות לקידום חקיקה שתגדיר את הנהגים בתחבורה הציבורית כעובדי ציבור ולהתייחס לעניין כתקיפת עובד ציבור, דבר שיאפשר ענישה חמורה יותר כלפי התוקפים וייצר הרתעה ראויה מפני תקיפות עתידיות".

בנוסף כתב אדרי: "אנו ממשיכים לראות עלייה והחרפה בתקיפות האלימות כלפי נהגים. דקירה זו יכלה להסתיים בהירצחו של הנהג. הכתובת מצויה כבר על הקיר, ודומה כי בכל תקיפה או גילוי אלימות כנגד נהג בתחבורה הציבורית היא נכתבת באותיות קידוש לבנה גדולות יותר ויותר".

אדרי הבהיר שהוא מודע לקשיים הפוליטיים הנוכחיים לקידום חקיקה שתגביר את הענישה נגד תוקפי נהגי תחבורה ציבורית, אבל אמר שככל שהליך חקיקה כזה לא יקודם, ולא יימצא מענה הולם לפגיעה המתמשכת בנהגים, תיאלץ ההסתדרות לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות הכרזת סכסוך עבודה בכל חברות התחבורה הציבורית המאוגדות בהסתדרות.

מנהל חטיבת התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא הוסיף: "נמשיך להיאבק בתופעה החמורה והמסוכנת של תקיפות נהגים, לא נאפשר את המשך המצב שבו נהג יוצא מהבית ולא יודע אם יחזור. ההסתדרות תמשיך להגן על הנהגים בכל הדרכים, משפטיות וארגוניות, על מנת להבטיח את שלומם וביטחונם האישי".

יו"ר ועד הנהגים בחברת אגד קובי ואחניש: "הלילה נחצה קו אדום נוסף, כשנהג אוטובוס נדקר והובהל לבית החולים. מקרי האלימות נגד נהגים חצו את כל הגבולות. רק פתרון מיידי בדמות חקיקה שתכיר בנהגי האוטובוס כעובדי ציבור יוביל להרתעה ולאכיפה שיעקרו את התופעה המסוכנת הזו מהשורש. לצערי, במצב הנוכחי נהגי האוטובוס מופקרים מדי יום".

יו"ר אגד, אבי פרידמן מסר: "בשם עובדי אגד ובשמי, אני מבקש לאחל החלמה מהירה ורפואה שלמה לנהג אמין. אירוע הדקירה אמש מצטרף לשורה ארוכה של מקרי אלימות נגד נהגי אוטובוס בישראל, תופעה שהולכת ומחריפה בשנים האחרונות. המכנה המשותף לכל המקרים הללו הוא מחסור בהרתעה לצד ענישה מקלה. הגיע הזמן שרשויות האכיפה ובתי המשפט ייתנו על כך את הדעת. האחריות לשלומם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל מוטלת לפתחם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!