דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 24.6°אילת
  • 24.6°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 23.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

רשות התחרות: לשנות את הקשר הפסול בין חברות ביטוחי הבריאות לסוכנים

הרשות מציעה שינוי במודל התגמול של סוכני הביטוח, כך שהאינטרס שלו להשיג עסקה טובה ללקוח יתחזק, והקשר עם חברות הביטוח ייחלש

מיכל הלפרין (צילום: ויקימידיה)
מיכל הלפרין (צילום: ויקימידיה)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

מרבית המבוטחים מניחים כי סוכן הביטוח נמצא "בצד שלהם". אבל ממחקר שפרסמה היום (רביעי) רשות התחרות, עולה כי חברות הביטוח מצליחות להשפיע על זהות החברה שאת מוצריה מוכר הסוכן ללקוחותיו וזאת באמצעות תמריצים כלכליים שמעניקות חברות הביטוח לסוכנים.

לאור הממצאים ובראי הערות הציבור שנאספו למחקר בשימוע ציבורי, הרשות ממליצה לבצע שינויים מרחיקי לכת במודל התגמול של סוכני הביטוח, כדי ליצור לסוכנים תמריצים שיבטיחו מתן ייעוץ המשרת בצורה טובה יותר את טובת המבוטחים.

בתוך כך, ממליצה הרשות, בין היתר, לאסור על תשלומים מחברות הביטוח לסוכנים, או לחלופין לפעול לכך שתגמול הסוכן יתבסס בחלקו על פרמטרים אחרים מלבד גובה דמי הפרמיה – למשל, שתשולם לסוכן "עמלת תביעה" אשר משקפת את הסכומים ששולמו למבוטחים. כמו כן, הרשות ממליצה לבטל את תוספות התשלום (בונוסים) לסוכן עבור עמידה ביעדים כמו היקף גיוס הלקוחות לחברת ביטוח מסוימת.

הרשות מזהירה כי מבנה השוק הנוכחי עלול להביא למכירת פוליסות יקרות שלא מתאימות לצרכי המבוטחים, אך מסייעות לסוכני הביטוח להגדיל את הכנסתם מחברות הביטוח, כמו גם לתופעה של ביטוח יתר.

סקר משרד האוצר מ-2018 מצא כי 49% מהמשיבים סברו שסוכן הביטוח נמצא "בצד שלהם" ואילו רק 4%, סברו שהוא כלל לא "בצד שלהם".

מחקר הרשות החל בעקבות פניות מרשות שוק ההון, אשר ביקשה לערוך מחקר תחרותי על שוק ביטוחי הבריאות. המחקר נעשה בליווי רשות שוק ההון, ממצאיו הוצגו לה טרם פירסומם כאן ורשות התחרות תמשיך לקיים עם רשות שוק ההון מגעים בנוגע ליישום ההמלצות.

הלקוח לא יודע כמה כסף מקבל סוכן הביטוח

ברשות לא מציעים לבטל את התשלום מחברות הביטוח לסוכנים, אלא רק לשקף ללקוחות כמה כסף מקבל הסוסכן מהחברה ולמתן את משקלו בהשוואה להכנסות מסוג אחר – כמו עמלת תביעה. ברשות מקווים שזה יעודד סוכני ביטוח למכור ללקוחות את הביטוחים שיחזירו להם הכי הרבה כסף – ובהתאם, גם הגדלה של העמלות לסוכן.

עם זאת, ברשות מציעים לאסור על מתן תשלום לסוכני הביטוח בדגם של בונוסים סביב עמידה ביעדי מכירה.

רוב הסוכנים מציעים חברה שתיים ומוכרים ביטוח יתר

בחודש ינואר התפרסם להערות הציבור חלקו השני של דו"ח מחקר של רשות התחרות בנושא ביטוחי הבריאות הפרטיים. לאחר קבלת הערות מהציבור, הרשות מפרסמת כעת את הגרסה הסופית של המחקר.

החלק הראשון של הדו"ח (דו"ח הביניים) הראה שרוב הסוכנים מוכרים פוליסות ביטוח של חברה אחת או שתיים בלבד. כמו כן הראה החלק הראשון של הדו"ח תופעה רחבה של ביטוחי יתר (כפל ביטוח). החלק השני של הדו"ח עסק בתמריצי סוכני הביטוח בתחום ביטוחי הבריאות והצביע על קשר בין התמריצים שנותנות חברות הביטוח לסוכנים לבין המוצרים שהסוכנים מוכרים למבוטחים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!