דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
30.5°תל אביב
  • 30.0°ירושלים
  • 30.5°תל אביב
  • 26.7°חיפה
  • 28.8°אשדוד
  • 35.0°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 35.7°טבריה
  • 29.9°צפת
  • 32.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

בית הדין הפנימי של הסתדרות המורים דחה את העתירה על זיופים בבחירות ב-2017

השופט שמואל צור דחה את שלוש הטענות של סיעת נח"ל, על זיופים בחברה הערבית, על פגמים בשינוע פתקי ההצבעה ועל שריפת קלפיות | יפה בן דויד: "האמת יצאה לאור"

הבחירות להסתדרות המורים (צילום: מיכל מרנץ)
הבחירות להסתדרות המורים (צילום: מיכל מרנץ)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין הפנימי של הסתדרות המורים דחה את עתירתה של סיעת נח"ל על זיופים בבחירות להסתדרות המורים ב-2017.

בפסק הדין שולל השופט שמואל צור את שלוש הטענות של סיעת נח"ל. הטענה הראשונה היא על שיבושים בחברה הערבית, שעליה פסק: "טענות אלו היו טענות כלליות שבוססו על מידע חלקי, על שמועות ועל השערות". הטענה השנייה הייתה לשינוע פתקי הצבעה, ועליה נכתב: "אין כל אינדיקציה לפגם שנפל".

הטענה השלישית לזיוף הייתה על סרטון שמראה שריפת קלפיות, ולגביה הוכח בדו"ח פורנזי חיצוני שאינה קשור לבחירות להסתדרות המורים.

עורך הדין יוסי סביר, שמייצג את סיעת נח"ל, התנגד לקיומו של הדיון בבית הדין הפנימי של הסתדרות המורים: "העתירה נוהלה בצל חוקת הסתדרות המורים שבסיסה חוקה מהתקופת העות'מנית, חוקה שמונעת גישה לבית משפט מחוזי בכל הערכאות, וקובעת שערעור ניתן להגיש רק לבית הדין, ולאחריו סופיות הדיון. חוקה זו היא חוקה שחלפה מהעולם ואוחזים בה כבקרני השור. היא נוגדת את עקרונות מגילת העצמאות, שממנה שאבנו את כוחנו לדמוקרטיה והזכות לשוויון. ללא ספק בדיון בבית משפט לפי חוקי המדינה, פסק הדין היה שונה בתכלית".

הסתדרות המורים טוענת: "בשונה מבעבר, ביוזמת מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הוחלט למנות את השופט בדימוס, יעקב שמעוני וסגנו, עו"ד איתן הברמן לראשות ועדת הבחירות. כמו כן, הוחלט לראשונה גם לשכור חברה חיצונית לניהול הבחירות".

טענה נוספת של סיעת נח"ל היא שהבחירות שהיו השנה הוקדמו לפני מועדן ולפני מתן גזר הדין. "הקדמת הבחירות נועדה לטרפד את פסק הדין, כפי שפסק השופט בפסק הדין בסעיף 71, שקובע שאין לקיים בחירות חוזרות בקריית גת אף שנמצאו פגמים בבחירות, שהרי הוקדמו וקיימו בחירות 2021, מה שמייתר בחירות כאמור".

סביר אמר: "טרם נאמרה המילה האחרונה על ידי מרשתי. יש בידי מרשתי ראיות להוכחת מגה-זיופים, אומר רק לכאורה, שכן טרם מוצו העניינים הפלילים. אנו לוחצים על  משטרת ישראל לפעול לחקירה רחבת היקף לבירור נסיבות וראיות, אף שהחליטה מסיבות לא ברורות לא לחקור את התלונות של חברי סיעת נח"ל בשלב זה".

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד אמרה בתגובה לפסק הדין: "הדרך לא פעם ארוכה, אבל כשהצדק והאמת מנחים, מגיעים לנחלה. מיום כניסתי לתפקיד, אני פועלת במטרה לשקם את תדמית הסתדרות המורים ומעמד עובדי ההוראה בישראל. להנהיג את האיגוד שלנו בשקיפות, יושרה ומנהל תקין. לצערי, ישנם גורמים פוליטיים מבית, שסירבו לקבל את החלטת הבוחר וגררו את הסתדרות המורים למסע של הכפשות. האמת יצאה לאור, וכעת עלינו להמשיך בעשייה ולהביא את ההישגים והסכם השכר הטוב ביותר עבור חברי הסתדרות המורים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!