דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

בהוראת יו"ר ההסתדרות: עובדי המעבדות ומקצועות הבריאות ישבתו בהזדהות עם עובדי בתי החולים

שביתת ההזדהות תיערך ביום א' בין השעות 8:00 בבוקר ל-12:00 בצהריים ותכלול פיזיותרפסיטים, דיאטנים, מרפאים בעיסוק וקלינאי תקשורת | ארנון בר-דוד: "לא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים וממצוקת התקנים"

ארנון בר-דוד, יו״ר ההסתדרות  (צילום: יונתן בלום)
ארנון בר-דוד, יו״ר ההסתדרות (צילום: יונתן בלום)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

בהוראת יו"ר ההסתדרות: עובדי המעבדות ומקצועות הבריאות יצטרפו בראשון הקרוב, ה-18 ביולי, לשביתת עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים. בהודעת ההסתדרות נאמר ש"ככל שהדרג המקצועי באוצר לא ימצא פתרון בהקדם לזעקת העובדים השקופים, צפויים עוד סקטורים להצטרף לשביתה".

שביתת הסולידריות של עובדי המעבדות והפיזיותרפיסטים תימשך בין 8 בבוקר ל-12 בצהריים, ותכלול פיזיותרפסיטים, דיאטנים, מרפאים בעיסוק וקלינאי תקשורת. עובדי המעבדות הציבוריות בבתי החולים הממשלתיים ובמעבדות בריאות הציבור יעבדו במתכונת שבת. המעבדות יבצעו  רק בדיקות דחופות וכן בדיקות קורונה.

הפגנת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, היום השני לשביתה (צילום: דפנה איזברוך)
הפגנת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, היום השני לשביתה (צילום: דפנה איזברוך)

השביתה, שתיכנס ביום ראשון ליומה הרביעי, החלה לאור עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים של עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה. הצטרפו אליה עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, וכן הווטרינרים שבמשרד הבריאות ועובדי תחנות ההסגר בנמלים, שמפקחים על כלל הסחורות הנכנסות לישראל בדרך הים.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר אתמול ש"מערכת הרפואה הציבורית גילתה אחריות מירבית בהתמודדות עם משבר הקורונה, אבל באוצר שכחו את פועלם החשוב של העובדים וההתייחסות אליהם היא כאל החצר האחורית של מערכת הבריאות. לא נאפשר את המשך ההתעלמות מעומסי העבודה החריגים שמוטלים עליהם וממצוקת התקנים החמורה".

השביתה כוללת את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. לא ניתנים שירותי אדמיניסטרציה, אחזקה, ניקיון, מטבח וכוח עזר, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

אלי גבאי, יו"ר איגוד מקצועות הבריאות: "הגיע הזמן שמשרד האוצר ומשרד הבריאות יתייחסו בכבוד לעובדים השקופים, שסובלים מתנאי עבודה מחפירים ומקבלים שכר מבזה. לכן, החלטנו להצטרף ביום ראשון הקרוב לשביתת הזדהות בתקווה שמישהו בממשלה יתעורר וימצא פתרונות למצב הבלתי אפשרי הזה".

אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגים הביוכימאים ועובדי המעבדות: "אנחנו מזדהים עם המאבק הצודק של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, ועם עובדי משרד הבריאות ולשכות והבריאות. לכן, נשבית את המעבדות ביום ראשון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!