דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ברצלונה לא הסכימה להגיע לירושלים ומשחק הידידות מול בית"ר בוטל

המשחק שהיה אמור להתקיים ב-4 באוגוסט לא ייצא לפועל, בשל המחלוקת על מיקומו | בעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, כתב: "לא אוכל לבגוד בירושלים" | לביטול קדמה פנייה של ח"כ סמי אבו שחאדה לברצלונה, שלא לשחק מול בית"ר

ליאו מסי במדי ברצלונה. (צילום: AP Photo/Joan Monfort, file)
ליאו מסי במדי ברצלונה. (צילום: AP Photo/Joan Monfort, file)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

משחק הידידות בין בית"ר ירושלים וברצלונה בוטל. בעלי קבוצת בית"ר ירושלים, משה חוגג, הודיע היום (חמישי) שהקבוצה הקטלאנית לא הסכימה להגיע לשחק או ללון בירושלים והצדדים החליטו שהמפגש שהיה אמור להתקיים ב-4 באוגוסט לא ייצא לפועל.

לביטול קדמה פנייה של חבר הכנסת סמי אבו שחאדה (השימה המשותפת – בל"ד) למועדון הקטלאני, בטענה שהגעה למשחק מול בית"ר ירושלים תהווה פגיעה ברגשותיהם של אוהדיה הפלסטינים של ברצלונה. אל המועדון הקטלאני הגיעו גם פניות ישירות רבות מאוהדים פלסטינים שביקשו לבטל את המשחק.

"בצער רב אני נאלץ לבטל את המשחק נגד ברצלונה", הודיע חוגג והסביר: "לאחר שקיבלתי את החוזה לחתימה ונחשפתי לדרישה החד משמעית שהמשחק לא יתקיים בעיר הבירה, ירושלים, ועוד כמה דרישות שלא מצאנו חן בעיני, ישנתי בלב כבד, חשבתי רבות והחלטתי שלפני הכל אני יהודי וישראלי גאה".

חוגג הסביר: "אני אוהד ברצלונה וחלמתי על המשחק עבורי, עבור הילדים הרבים שאוהדים אותה, עבור ההזדמנות האולי הבלתי חוזרת למשחק כזה היסטורי. כואב לי הלב, ניסיתי לשכנע את עצמי שזה בסדר, כבר הזזתי משחקים של בית"ר (תודה לאבי לוזון), פיניתי את בלומפילד (תודה לברק אברמוב) אבל עכשיו כשאני צריך לחתום, אני חייב ללכת עם הלב ונגד הראש. לא אוכל לבגוד בירושלים".

משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

"אני לא כועס על ברצלונה, הם לא מועדון פוליטי ואין להם שום עניין לקחת חלק בסכסוך שלנו פה", הוסיף חוגג. "הקשר שלנו ימשיך להיות טוב. זוהי החלטה קשה מאוד אך לאחר התייעצות עם ראש העיר, משה ליאון – אני מאמין שההחלטה נכונה. יאללה בית"ר. ירושלים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, פרסם הודעה על ביטול המשחק: "אני תומך ללא סייג בהחלטתו של משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים לבטל את המשחק מול ברצלונה. ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל וההחלטה להחריגה אינה החלטה מקצועית, ספורטיבית וחינוכית. החרמתה של בירת ישראל היא החרמתה של מדינת ישראל כולה. אני קורא לכלל הגורמים במדינת ישראל לא לשתף פעולה עם המשחק ולא לתת יד למסר של החרמת בירת ישראל על כל המשתמע מכך".

ח"כ סמי אבו שחאדה, כתב לאחר ההחלטה: מעריך מאוד את ההחלטה האמיצה של מועדון הכדוררגל ברצלונה לבטל את משחק הידידות עם בית״ר ירושלים. הגיע הזמן להוציא את הקריאות ״מוות לערבים״, 'שישרף לכם הכפר', 'מוחמד מת' וקריאות גזעניות אחרות מחוץ לגבולות הלגיטימיות. הגיע הזמן שהגזענים ישלמו בעבור הגזענות שלהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!