דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

יו"ר ההסתדרות ושר הבריאות הגיעו להסכמות: שביתת עובדי בתי החולים הסתיימה

ארנון בר-דוד וניצן הורוביץ סיכמו שייעצרו פיטורי מאות עובדי מנהל ומשק שנקלטו כחלק מתקני הקורונה | הדיון על הגדלת התקינה ייערך כחלק מדיוני התקציב, ותוספת שכר תיבחן כחלק מעסקת החבילה במשק | בר-דוד: "מתחייב להמשיך לדאוג לאוכלוסייה חשובה זו"

הפגנת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, המרכז הרפואי שיבא, היום השני לשביתה (צילום: דפנה איזברוך)
הפגנת עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, המרכז הרפואי שיבא, היום השני לשביתה (צילום: דפנה איזברוך)
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

שביתת עובדי המנהל והמשק ב-30 בתי החולים הממשלתיים הסתיימה היום, לאחר שלושה ימי שביתה. בתום שיח בין יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד לשר הבריאות ניצן הורוביץ סוכם על עצירת פיטורי מאות עובדי משק ומנהל שנקלטו במסגרת תקני הקורונה, ושנושא הגדלת התקינה של עובדי המשק ומנהל יובא לדיון מול האוצר במסגרת דיוני התקציב. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מתחייב להמשיך לדאוג לאוכלוסייה חשובה זו, שהיא חלק בלתי נפרד ממערכת הבריאות ושיש להתייחס אליה בכל הכבוד הראוי".

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

בשיחות בין הצדדים סוכם כי בשלב זה ועד לגיבוש תקציב המדינה יובטח כי העסקתם של עובדים אשר נקלטו במסגרת תקני הקורונה לא תופסק. בנוסף, הבהיר שר הבריאות הורוביץ כי הנושאים שבלב המשבר, כמו גם תוספת התקנים הנדרשת למערך המשק והמינהל, יקבלו תיעדוף בדיוני התקציב מול האוצר. בעניין תוספות השכר, יו"ר ההסתדרות ידון בנושא עם הממונה על השכר באוצר קובי בר-נתן במסגרת השיחות על "עסקת החבילה" במשק.

שר הבריאות ניצן הורוביץ: ״במהלך דיוני התקציב אפעל להבטיח תנאי העסקה נאותים לכלל עובדי המנהל והמשק. הנושא הזה עמד תמיד, ועומד גם כעת, בתעדוף גבוה עבורי. כל עובדי מערכת הבריאות זכאים לעבוד בתנאים מכובדים, וכך יהיה. אני מודה ליו"ר ההסתדרות הכללית ארנון בר דוד, ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, ליו"ר ועד עובדי המנהל והמשק אלי בדש ולעובדים כולם".

שר הבריאות ניצן הורוביץ (ללא קרדיט)
שר הבריאות ניצן הורוביץ (ללא קרדיט)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מודה לשר הבריאות שנרתם לפתור את המשבר והבין את חשיבות הנושא. מערכת הבריאות שאנחנו כל כך גאים בה, אינה יכולה להתקיים ללא עבודתם המסורה והחשובה כל כך של עובדי המנהל והמשק.  אני מתחייב להמשיך לדאוג לאוכלוסייה חשובה זו, שהיא חלק בתי נפרד ממערכת הבריאות ושיש להתייחס אליה בכל הכבוד הראוי – גם בתקנים וגם בזכויות".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקבי: "ההחלטה לבטל את הקיצוץ בתקנים היא ראויה מאין כמוה, ואני גאה בכך שסוף-סוף מבינים שלא מדובר באנשים שקופים אלא בעובדים ועובדות שעושים עבודת קודש לטובת החולים. אנשים שחובה לדאוג לתנאי עבודה ראויים עבורם. אנחנו נמשיך לוודא שהעובדים הללו זוכים למלוא הזכויות שלהם".

יו"ר הוועד הארצי של עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים אלי בדש: "יש לנו עוד הרבה מה לעשות כדי לשפר את התקינה בענף, אולם עם נכונות של המדינה וגישה אחראית – נוכל לשפר עוד את המצב".

השביתה, שכללה גם את עובדי משרד הבריאות ולשכות הבריאות, החלה לאור עומסי עבודה חריגים, מצוקת כוח אדם מתמשכת וביטול 200 תקנים של עובדי מנהל ומשק בתקופת הקורונה. היא כללה את כל בתי החולים הכלליים הממשלתיים, בתי החולים לבריאות הנפש ובתי החולים לשיקום וגריאטריה. שירותי האדמיניסטרציה, האחזקה, הניקיון, המטבח וכוח העזר הושבתו, למעט במחלקות שקשורות לפעילות רפואית דחופה.

גם עובדי משרד הבריאות בתחנות ההסגר בנמלי ישראל הצטרפו הבוקר לשביתה. המשמעות היא שהופסק שחרור של הכנסת אוניות לנמלים, ואין שחרור סחורות מיובאות כמו דגים, פטריות ודברי מתיקה.

הסיכום הסופי על סיום השביתה הוסכם היום (חמישי) בפגישה של השר הורוביץ עם נציגי ועד עובדי המנהל והמשק והסתדרות עובדי המדינה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!