דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״קיבלנו התחייבות מראש הממשלה שאולמות האירועים לא ייסגרו״

נועם לוי, יו"ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים ל'דבר': "נפתלי בנט דיבר איתי לאחר הפגישה וקבענו שנשוחח כל שבוע, נאכוף את הבדיקות בצורה מלאה ונגלה אחריות גדולה"

נועם לוי ובנט (צילום: איציק בירן)
נועם לוי ובנט (צילום: איציק בירן)
הדס יום טוב

נועם לוי, יו"ר התאחדות בעלי האולמות וגני האירועים, לקח חלק בפגישת בעלי אולמות האירועים עם רה״מ נפתלי בנט ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי אתמול (חמישי) שנערכה באולם האירועים שלו (קמילו הבית הירוק בתל אביב). בהתייחס לפגישה, אמר לוי ל'דבר' כי בהתאחדות בעלי האירועים מאוד מרוצים מהאווירה שהייתה בה.

"אנחנו לא חושבים שראש הממשלה הגיע סתם. הייתה ישיבה עניינית, ישיבה מאוד מקצועית. אנחנו נתנו כמה אלטרנטיבות למה יקרה במידה ותעלה התחלואה, כל פעם נעלה הילוך וננסה לשמור על בריאות האורחים, אבל זה ייעשה במשותף, תוך שיתוף פעולה מלא". 

"אנחנו חושבים שאנחנו נמצאים בתהליך מאוד נכון של שיתוף פעולה בין ענף מאוד גדול לבין הממשלה, וזה חשוב שההודעות יוצאות במשותף ולא באופן חד צדדי", הוסיף לוי. "ראש הממשלה דיבר איתי לאחר הפגישה וקבענו שנשוחח כל שבוע, ואם נצטרך לעשות פגישות, נעשה". 

עוד הדגיש כי ישנה גם התחייבות משמעותית מצד ראש הממשלה בנט שהענף לא ייסגר שוב, גם אם תהיה החמרה. "קיבלנו התחייבות מראש הממשלה שהאולמות לא ייסגרו. אנחנו יודעים מניסיון קודם שהחלופה לאולמות סגורים הן חתונות פיראטיות שהפכו למדגרות קורונה, שזה הכי גרוע שאפשר".

לוי מסביר כי בשלב זה, בעלי אולמות בשלב הזה לא ידרשו לעשות שום דבר חדש. "אנחנו חוזרים למתכונת של הצגת תעודת חיסון או בדיקות בכניסה לאולם. אנחנו נכניס אנשים מחוסנים, ומי שלא מחוסן יצטרך להביא בדיקת PCR של עד 72 שעות לפני האירוע. כרגע אין הגבלת משתתפים. הנושא המרכזי הוא שיתוף הפעולה בין התאחדות בעלי האולמות לבין משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות".

הבדיקות האלה, הוא טוען, הן בדיוק אותן בדיקות שהמדינה מממנת שהיו בעבר כשהלכנו לאירועים, הופעות או בתי מלון, וכרגע, לא מדובר על בדיקות מהירות בכניסה לאירועים. "רק לפני כמה חודשים היינו צריכים לעשות בדיקה עד 72 שעות לפני כל אירוע שרצינו להגיע אליו. כשלקחתי את הילדים שלי למשחק כדורגל לפני כמה חודשים למשל הלכנו לעשות בדיקה בדרייב אין, וזה לא עלה כסף. אלה בדיוק אותן בדיקות". 

אורנה ברביבאי ונועם לוי (צילום: איציק בירן)
אורנה ברביבאי ונועם לוי (צילום: איציק בירן)

לוי התחייב לאחריות מלאה מצד בעלי האולמות, אך הבהיר שכרגע לא יהיה גיוס נרחב של עובדים לצורך המהלך. "נאכוף את זה בצורה מלאה ונגלה אחריות גדולה, שגם האורחים רוצים בה. מי שלא יציג תעודת מתחסן בכניסה לאולם יצטרך להציג בדיקה, ומי שלא יציג לא יוכל להיכנס. יש לנו מכוח הרגולציה מאבטח ויש בכל אירוע דיילת בכניסה שבמילא בודקת את הרשימות ואת סידורי הישיבה. אותם עובדים יבדקו גם את תעודות החיסון והבדיקות". 

בנט לבעלי האולמות: ״בגלים הקודמים הבעיה הייתה שלא היה דיאלוג״

לאחר הישיבה שקיימו אמש ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי עם בעלי אולמות אירועים הוסכם על מתווה "התו השמח", שיכנס לתוקפו ביום רביעי, לפיו אורחי האירועים יחויבו שוב להציג תעודת מתחסן או מחלים או בדיקת PCR שלילית מ-72 השעות האחרונות.  

"מטרתנו אינה למנוע חתונות ושמחות באולמות. זה הכי קל והכי מזיק, מכיוון שהחתונות יתקיימו בצורה פיראטית ללא בקרה", אמר ראש הממשלה במפגש. "מטרתנו היא להגדיר כיצד כן לקיים אותם בעידן המגיפות, עם מינימום פגיעה בענף האירועים ומקסימום הגנה על אזרחי ישראל". 

"מבחינתי זו לא ישיבה סמלית, אלא ישיבת עבודה אמיתית", הוסיף בנט, "בגלים הקודמים הבעיה הייתה שלא היה דיאלוג. גם הפעם אנחנו רוצים לנצח, אבל בלי לסגור את הכל. אבל אם לא נפעל עכשיו נצטרך לסגור את הכל". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!