דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד 07.05.24
23.1°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 23.2°אשדוד
  • 23.8°באר שבע
  • 28.5°אילת
  • 26.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ט' באב

ערב תשעה באב: מפגשי שיח על אחדות ומחלוקות בחברה ייערכו ברחבי הארץ

כינוסי 'הלילה לא לומדים תורה' ייערכו ב-16 מוקדים, תחת הכותרת "ישראל הראשונה, השנייה והבית השלישי" | הנוער העובד והלומד, דרור ישראל ובני עקיבא יערכו מעגלי שיח שיעסקו באחדות | בירושלים ייערכו מעגלי שיח לזכר שירה בנקי ז"ל

אירוע תשעה באב, לזכר שירה בנקי ז"ל בירושלים 2018. (קרדיט: נועם פיינר) eng
אירוע תשעה באב, לזכר שירה בנקי ז"ל בירושלים 2018. (קרדיט: נועם פיינר) eng
דבר
צרו קשר עם המערכת:

עשרות כינוסים ייערכו הערב (מוצ"ש) ברחבי הארץ לציון תשעה באב, ובמרכזם שיח על סוגיות חברתיות. חלק מהכינוסים יכללו גם את קריאת מגילת איכה, שנקראת באופן מסורתי לזכר חורבן בית המקדש.

"ישראל הראשונה, השנייה והבית השלישי": כינוסי 'הלילה לא לומדים תורה' ברחבי הארץ

אירוע 'הלילה לא לומדים תורה', של כנס ישראל (שדרות) לחברה, ארגון "יחד- יהדות ישראלית בקהילה" ומודות אור תורה טלז, יעסקו השנה באחריות האישית והלאומית בשנת 2021, בהיבטים הלאומיים, החברתיים, הדתיים, הפוליטיים ועל הסכנות, האתגרים, אקטואליה ועוד.

על פי המארגנים, מדובר באירוע הגדול ביותר אליו מגיעים דתיים, חילוניים וחרדים.

הכינוסים יתקיימו במקביל ב16 מוקדים: אריאל, בית שאן ועמק המעיינות, יבנה, ירושלים-בקעה, ירושלים-גילה, ירושלים-תלפיות, לוד, מודיעין, מחולה, נתניה-רמת פולג, ראשון לציון, רחובות, רמת גן, רעננה (באנגלית), שוהם ותל אביב.

בשעה 21:30 ישודר בפייסבוק בשידור חי האירוע מרמת גן עם קובי אוז, עדי אלטשולר, אורן נהרי ומרים פרץ. לצפייה בשידור, לחצו כאן.

הערב ייפתח בקריאת מגילת איכה ולאחר מכן ישוחחו מנחה ועשרות דוברים מתחומים שונים. לאחר מכן ייפתחו מעגלי עיון בטקסטים שיימשכו לתוך הלילה.

את רשימת המשתתפים המלאה ניתן למצוא כאן.

מדברים על אחדות: מעגלי שיח של הנוער העובד והלומד, דרור ישראל ובני עקיבא

בכל שנה, מזה עשור, נפגשים חניכים ומדריכים מתנועות הנוער העובד והלומד, בני עקיבא ודרור ישראל בליל תשעה באב לערב של שיח משותף, למידה וקריאת מגילת איכה.

השנה, לאור העלייה בתחלואת הקורונה יחד עם הרצון להעמיק את הקשר במחוזות ובמרחבים השונים, האירוע "יתפצל" למפגשים מקומיים ברחבי הארץ. המרכזי ביניהם יתקיים בירושלים ומפגשים נוספים יתקיימו בבאר שבע, בחולון ובמועצה האזורית מרום הגליל.

במעגלי השיח, בהם ישתתפו חברי התנועות והציבור הרחב, ידונו המשתתפים מכל הקשת הישראלית על היכולת לקיים מדינה יהודית דמוקרטית, על ההתמודדות עם שנאת חינם כיום ועל התפיסות השונות כלפי המושג "אחדות".

ענת שביט, רכזת מחוז ירושלים בנוער העובד והלומד: "דווקא עכשיו, כשנדמה שקשה יותר לחיות ביחד במדינה שלנו, חשוב לאין שיעור המפגש בין שונים. מפגש שבו בהכרח לא נסכים על המון דברים, ויחד עם זאת מפגש שבו נתעקש למצוא על מה כן ניתן להסכים. על אהבת חינם בין אחים נבנה בית המקדש הראשון ועל שנאת חינם בין אחים חרב בית המקדש השני. עלינו לזכור שכולנו חברה ישראלית אחת ושהבית הזה יקר לכולנו".

אביגיל וובו, רכזת מחוז ירושלים בבני עקיבא: "כשאנחנו שומעים כל העת על שיח מפלג ומשסה- זו חובתנו לבנות וליצור חיבור מסוג אחר חיבור אמיתי תוך הקשבה אמיתית. ללמוד יחד על איך לא להסכים ואיך לבנות פה חברה אחרת מאוחדת. ליל תשעה באב הוא יום התיקון האמיתי של אהבת החינם שאנו מתפללים שתעשה פה את השינוי שכולנו כ"כ מייחלים לו".

"איכה יוצרים שיחה": מעגלי שיח לזכר שירה בנקי ז"ל

עמותת 'דרך שירה בנקי' תערוך מעגלי 15 מעגלי שיח בכיכר ציון בירושלים, ומפגש זום אחד. האירוע יתחיל בשעה 21:00, בהקראה של מגילת איכה בהובלת אודליה קניזו, נריה רפאל כנפו, יעל יחיאלי, זכריה קהלאני וסילבי רוזנבאום.

בית אבי חי: מעגלי שיח ומפגש לנוער עם העיתונאי יאיר שרקי

 בית אבי חי בירושלים יקיים בשעה 22:00 אירוע בו "בין הסדקים והרעידות, המחלוקות וההתלקחויות החברתיות ננסה למצוא תשובות, נקודות מבט ואיחוי בבית של כולנו".

האירוע יכלול שני חלקים: מעגלי שיח עם מנחי בית אבי חי, והרצאה עם העיתונאי יאיר שרקי

האירוע מתקיים בשיתוף מיזם "איכה יוצרים שיחה" של "נקודת מפגש" לזכר שירה בנקי.

בית אבי חי, המלך ג'ורג' 44, ירושלים. לפרטים והרשמה בווטסאפ: 053-9643520

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!