דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

מדריך / הרחבת הבידוד ובדיקות ביתיות: ההנחיות החדשות והשאלות הפתוחות

חובת הבידוד התרחבה בשישי האחרון לכלל החוזרים ממדינות ב'אזהרה חמורה', וצפויה לגדול | משך הבידוד קוצר לשבוע, בכפוף לבדיקות | הממשלה הכריזה על הגברת אכיפה וחובת בדיקות באירועים שיחלו השבוע

נוסעים בנתב"ג (צילום: פלאש 90)
נוסעים בנתב"ג (צילום: פלאש 90)
אסף צבי

התפשטות זן הדלתא בישראל הובילה את הממשלה לנקוט מספר פעולות לבלימת התחלואה, לאחר מספר שבועות בהן פעלה ישראל בהגבלות מינימליות. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ אמרו בשבוע שעבר שמטרת הצעדים היא יצירת חיים לצד הקורונה, ושהמטרה היא ליצור מתווים שיאפשרו את שגרת החיים ולא פגיעה בהן. חלק מהצעדים כבר יצאו לפועל, וחלקם נמצא כרגע בגדר הכרזה עם שאלות פתוחות.

הנחיות שכבר יצאו לפועל

קיצור הבידוד בכפוף לבדיקות: חובת הבידוד לאדם שבא במגע עם חולה מאומת או חזר מחו"ל ונדרש לבידוד קוצרה החל משישי האחרון, מ-10 ימים לשבוע (מזמן המגע או החזרה מחו"ל), בכפוף ל-2 בדיקות – אחת עם הכניסה לבידוד, והשנייה ביום השביעי של הבידוד. במידה והתוצאה שלילית ניתן לצאת מהבידוד. ללא בדיקות, משך הבידוד הוא 14 ימים.

חובת בידוד לכל החוזרים מחו"ל עד לקבלת תוצאת בדיקה: החל משישי האחרון, החוזרים מחו"ל שאינם נדרשים לבידוד, חייבים בבידוד של 24 שעות, או עד לקבלת תוצאה שלילית של הבדיקה שנערכה להם עם חזרתם לישראל (לפי המוקדם מביניהם). עם זאת, ניתן לנסוע הביתה מנתב"ג בתחבורה ציבורית, וחובת הבידוד היא ברגע שמגיעים הביתה.

חובת בידוד גם למחוסנים ומחלימים שחוזרים ממדינות ב'אזהרה חמורה': רשימת המדינות באזהרת מסע חמורה כוללת מדינות שהתפשטות הקורונה בהן נמצאת בדרגת חומרה שנייה, בניגוד למדינות אדומות שאסור לישראלים לנסוע אליהן ללא אישור ועדת חריגים והדבר מחייב קנס, למדינות באזהרת מסע מותר לנסוע אולם חלה חובת בידוד על כלל החוזרים מהן, גם מחוסנים ומחלימים. החל משישי האחרון רשימה זו כוללת את המדינות: איחוד האמירויות, איי סיישל, אקוודור, אתיופיה, בוליביה, גואטמלה, הונדורס, זימבבואה, זמביה, נמיביה, פרגוואי, צ׳ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, תוניסיה.

החל משישי הקרוב, ה-23 ביולי, יתווספו לרשימת המדינות המחייבות בידוד בחזרה לישראל המדינות הבאות: בריטניה, קפריסין, תורכיה, גיאורגיה, אוגנדה, מיאנמר, פיג׳י, פנמה, קמבודיה, קניה, ליבריה (בכפוף לחתימת הצו הרלוונטי).

איסור על שהות במדינות אדומות ללא אישור, וקנס על ביקור בהן: משרד הבריאות מפרסם רשימת מדינות אדומות שהכניסה אליהן אסורה ללא אישור ועדת חריגים. לאחרונה נוסף קנס בסך 5,000 שקלים על ישראלי ששהה במדינות אלו ללא אישור. מדינות אלו כוללות את: ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו, רוסיה, בלארוס, אוזבקיסטן. החל משישי הקרוב יתווספו לרשימה זו גם ספרד וקירגיזסטן.

הגברת אכיפה על הפרת ההנחיות: עד כה הודיעה הממשלה על הקצאת 250 שוטרים לאכיפת הבידוד. לפי תכנית שפורסמה בחדשות 12, אלפי פקחים של רשויות מקומיות יאכפו את חובת עטיית המסכות בקניונים ובמקומות ציבוריים. בנוסף נבחנת האפשרות של אכיפה באמצעים טכנולוגיים להפרות בידוד.

חובת עטיית מסכות: חובה זו חלה במקומות סגורים, וכן על מבקרים ועובדים במוסדות גריאטריים שאינם מחוסנים או מחלימים, במקומות פתוחים של בתי האבות.

הנחיות שצפויות בשבוע הקרוב

מתווה התו השמח: הממשלה הכריזה שהחל מרביעי הקרוב תחול חובת בדיקות בכניסה לאירועי שמחות עם מעל 100 משתתפים בחללים סגורים, לאנשים שאינם מחוסנים או מחלימים. הנחיה זו כפופה לאישור הממשלה. עד כה הממשלה לא הודיעה באיזה אופן יתבצעו הבדיקות, והאם הן יהיו בדיקות מהירות בכניסה לאירוע עצמו או בדיקות רגילות שיתבצעו מראש. ראש התאחדות אולמות האירועים אמר ל'דבר' שבשיחה עם בנט נאמר שהבדיקות שייערכו יהיו בדיקות PCR על ידי קופות החולים ופיקוד העורף.

בדיקות ביתיות: ברביעי אמר ראש הממשלה בנט שייכנסו לשימוש בישראל בדיקות קורונה ביתיות שבעזרתם אנשים יוכלו לאבחן באופן עצמאי אם הם נדבקו בקורונה. כרגע בדיקות כאלו עדיין לא אושרו בישראל. אישורן יחייב גם הבהרה האם אדם שגילה בבדיקה ביתית שנדבק, חייב בבידוד או חייב בבדיקה נוספת.

חובת בדיקות מהירות: קבינט הקורונה החליט בשלישי שעבר שמשרד הבריאות ייערך להחלת חובת בדיקות מהירות בכניסה לאירועים ומקומות בילוי בחללים סגורים בהם נוכחים מעל 100 איש, למי שאינו מחלים או מחוסן. בנוסף הודיע הקבינט שבדיקות אלו יהיו במימון המדינה – הפקת לקח מהפעם הקודמת בה הן הוכנסו לשימוש כחלק מהתו הירוק, וכמעט שלא יצאו לפועל עקב השתת המחיר על בעלי העסקים והצרכנים. עם זאת, טרם פורסם מתי תתחיל חובת הבדיקות הללו, וכיצד יתבצע המימון של המדינה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!