דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
20.7°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.7°תל אביב
  • 21.3°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 20.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

פרופ' נחמן אש: "המטרה שלנו היא לאפשר את פתיחת שנת הלימודים"

מנכ"ל משרד הבריאות בתדרוך לתקשורת על רקע העלייה המתמשכת בתחלואה: "חייבים להיענות להנחיות, לרבות ובעיקר עטיית מסכות במקומות סגורים, להקפיד על הבידודים וללכת להתחסן"

פרופ' נחמן אש
פרופ' נחמן אש
דפנה איזברוך
דפנה איזברוך
כתבת
צרו קשר עם המערכת:

"המטרה שלנו היא להמשיך לחיות למרות העלייה בתחלואה. אסור לנו להיות אדישים למצב", כך אמר הערב (ראשון) מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש בתדרוך לכלי התקשורת על רקע העלייה המתמשכת בתחלואת הקורונה.

"חייבים להיענות להנחיות, לרבות ובעיקר עטיית מסכות במקומות סגורים, להקפיד על הבידודים וללכת להתחסן", הוסיף, "תקופת הבידוד נועדה למנוע הדבקות והעברה של הנגיף למישהו אחר. זה יכול להיות בן משפחה, זה יכול להיות חבר. חבל על זה. להקפיד על הבידוד מונע הדבקות".

לדברי אש, לא נקבע עדיין מדד לפיו יוחמרו ההגבלות, וכרגע פועלת המדינה לפי מדד החולים הקשים. הוא הדגיש שלא נקבע מספר שלפיו נפעל בהרחבת הגבלות. "אנחנו, אנשי משרד הבריאות,  לא רוצים להגיע למספר גבוה של חולים קשים ולכן אנחנו חושבים שנכון לעשות צעדים כעת".

"נמליץ לקבינט להרחיב את התו השמח לתו ירוק מלא שאותו נציע בימים הקרובים", הוסיף, "תו ירוק עשוי להגן עלינו מבחינת ההדבקות של אנשים שלא מחוסנים ומחוסנים".

על שאלת הסגר אמר אש כי "אנחנו לא רוצים להגיע למצב שננקוט מגבלות קשות ועל כן אנחנו רוצים לעשות את הצעדים האלה עכשיו ולעשות את זה בצורה של לאפשר פעילות רק פעילות יותר בטוחה".

לדברי אש, אין למשרד הבריאות כוונה, נכון לעכשיו, לחזור לאיכוני שב"כ של הנדבקים. המשרד מתמקד כעת בחקירות אפידמיולוגיות אנושיות ובהנחייה לבידוד על סמך חקירות אלה.

אש אמר עוד כי "זה לא הזמן לטוס לחו"ל, אם מדובר בנסיעה לא חיונית". לדבריו, "נמשיך ונהדק את הפיקוח על מדיניות הטיסות בשבועות הקרובים. נבחן כיצד להרחיב את ההגנה שלנו מפני הבאת וריאנטים מחו"ל". 

לשאלת היציאה לאומן בתקופת החגים אמר אש שבמשרד בוחן את המתווה שבו יהיה ניתן לאפשר זאת. לדבריו, "היציאה עצמה תהיה על בסיס רמת התחלואה שתהיה באותו זמן. מקווה שלא נתמודד עם רמת תחלואה שלא תאפשר לנו לעשות דברים".

לגבי שנת הלימודים הקרובה אמר פרופ' אש שהמטרה היא לאפשר את פתיחתה בספטמבר הקרוב. אש אמר שמשרד הבריאות נמצא בשיחות עם משרד החינוך כדי "לאפשר לילדי ישראל, שבשנה שעברה כמעט ולא למדו בכיתות אלא רק בזום, לעשות זאת בשנה הבאה".

על הירידה ביעילות החיסון אמר אש: "כרגע אין לנו תשובה חד משמעית לשאלה הזו". לדבריו, "אנחנו בודקים האם הירידה היא בגלל הווריאנט או בגלל דעיכה ביעילות החיסונים עקב הזמן שחלף. זו שאלה מורכבת. הצגנו את הנתונים שיש לנו, וראינו שעל פי הנתונים שניתחנו לאורך הזמן אפשר להעריך שיש ירידה מסוימת ביעילות החיסונים".

עם זאת, אמר כי "אני רוצה להדגיש שהחיסונים הם יעילים הם טובים הם האמצעי העיקרי שלנו כדי להתמודד עם ההתפרצות הזו".

בתשובה לאלה על ערכות הבדיקה הביתיות אמר: :אנחנו פועלים כדי להנגיש את הבדיקות הביתיות המהירות בבתי המרקחת. זה תלוי באישור מהיר שאנחנו צריכים לעשות מול החברות ואנחנו ממתינים למידע מהן, החברות שאישרנו בישראל, לבדוק האם אפשר להשתמש בערכות שלהן בבית אני מקווה שזה יקרה עוד השבוע".

על פי הודעה קודמת של המרד, המהלך היה אמור לצאת לפועל ביום רביעי השבוע, כך שייתכן שמדובר בדחייה שלו.

על פי הנתונים שפרסם הבוקר המשרד, מספר החולים הקשים בנגיף הקורונה עלה ל-63, חמישה יותר מאתמול. גם יתר נתוני התחלואה ממשיכים לעלות, עם 430 מאובחנים חדשים שהביאו את מספר החולים הפעילים בישראל ל-6,622.

בשבוע החולף נוספו 18 חולים קשים, ובבתי החולים מאושפזים 16 מאובחנים שזקוקים להנשמה. 32,657 בדיקות נערכו אתמול, 1.47% מהן חזרו חיוביות. ו-851,142 אובחנו בנגיף סך הכל מתחילת ההתפרצות.

שני בני אדם נפטרו במהלך השבת, ובסך הכל מתו 6,448 ישראלים וישראליות כתוצאה מהנגיף. בשישי האחרון נרשם שיא של כארבעה חודשים במספר המאומתים, כאשר זוהו 1,118 חולי קורונה חדשים ביממה. העליה בנתון היומי הורגשה גם במהלך השבוע שחלף, לאחר ארבע יממות רצופות עם למעלה מ-700 חולים חדשים.

משרד החינוך הודיע שנכון להיום 2,342 תלמידים ו-227 אנשי חינוך הם חולי קורונה פעילים. בסה"כ מדובר ב-2,569 חולי קורונה פעילים בכלל מערכת החינוך.

כ-29% מהתלמידים המאומתים לקורונה (670 תלמידים) הם תלמידי החטיבות העליונות (כיתות ז'-יב'), אשר סיימו את שנת הלימודים לפני כחודש (ב-20 ביוני 2021). כ-50% מהתלמידים המאומתים (1,178 תלמידים) הם תלמידי בתי הספר היסודיים וכ-21% מהמאומתים לקורונה (494 ילדים) הם ילדי גני הילדים. שנת הלימודים בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים הסתיימה בסוף חודש יוני (30.6).

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!