דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

מרקל ביקרה באזור השיטפונות, התחייבה לסיוע כלכלי ולמאבק בשינויי האקלים

הקנצלרית הודיע שהממשלה תאשר השבוע חבילת סיוע מיידית וחבילת סיוע לטווח הבינוני, שלהערכת שר האוצר אולף שולץ תעמוד על למעל מ-300 מיליון אירו | מניין ההרוגים במערב אירופה עלה מעל ל-180

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל (ראשונה מימין) בביקור בכפר שולד שנפגע משיטפונות הענק. (צילום: Christof Stache/Pool Photo via AP)

German Chancellor Angela Merkel, front right, talks to residents in Schuld, western Germany, Sunday, July 18, 2021 during her visit in the flood-ravaged areas to survey the damage and meet survivors. After days of extreme downpours causing devastating floods in Germany and other parts of western Europe the death toll has risen. (Christof Stache/Pool Photo via AP)
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל (ראשונה מימין) בביקור בכפר שולד שנפגע משיטפונות הענק. (צילום: Christof Stache/Pool Photo via AP) German Chancellor Angela Merkel, front right, talks to residents in Schuld, western Germany, Sunday, July 18, 2021 during her visit in the flood-ravaged areas to survey the damage and meet survivors. After days of extreme downpours causing devastating floods in Germany and other parts of western Europe the death toll has risen. (Christof Stache/Pool Photo via AP)

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביקרה היום (ראשון) בכפר שנפגע משיטפונות הענק במערב במדינה. מרקל, שתיארה את המראה כ"סוריאליסטי ומפחיד", התחייבה להעמיד סיוע כלכלי מיידי לשיקום האזור וחזרה על החובה של המערכת הפוליטית להתמקד במאבק בשינויי האקלים. מניין ההרוגים בשיטפונות במערב אירופה, שהחלו בשבוע שעבר, טיפס היום למעל 180.

מרקל סיירה בכפר שוֹלד, הממוקם על עיקול חד של נהר האהר במערב גרמניה. בניינים רבים באזור נפגעו או נהרסו מהעלייה המהירה במפלס המים בליל יום רביעי שעבר. למרות שראש מועצת הכפר אמר שלא היו הרוגים או פצועים במקום, מקומות רבים אחרים נפגעו קשה הרבה יותר.

שיטפון בגרמניה (צילום: AP Photo/Michael Probst)
שיטפון בגרמניה (צילום: AP Photo/Michael Probst)

מניין ההרוגים באזור ארווילר, בו שוכן שולד, עומד נכון לעכשיו על 112. הרשויות הודיעו כי יש עדיין מספר נעדרים ויש חשש שמניין ההרוגים ימשיך לעלות. בנורדריין-וסטפאליה השכנה, המדינה המאוכלסת ביותר בגרמניה, נהרגו 46 בני אדם, כולל ארבעה כבאים. מניין ההרוגים הרשמי בבלגיה עומד על 27.

תכנית סיוע כלכלית תאושר עוד השבוע

מרקל אמרה שיצאה מהכפר, שחלק מהרחובות בו עדיין מלאים בבוץ והריסות, עם "הבנה אמיתית, אני חייבת לומר, של הסיטואציה הסוריאליסטית והמפחידה".

"זה מדהים, הייתי כמעט אומרת שלשפה הגרמנית בקושי יש מילים שיתארו את ההרס שקרה כאן", אמרה במסיבת עיתונאים בעיירה סמוכה. הקנצלרית הוסיפה שהרשויות בגרמניה יעבדו "להחזיר את הסדר לעולם בחלק הארץ היפה הזה, צעד אחר צעד". היא הוסיפה שהממשלה בראשותה תאשר ביום רביעי הקרוב חבילת סיוע כלכלית מיידית וחבילת סיוע לטווח הבינוני.

"למרבה המזל, גרמניה היא מדינה שיכולה להסתדר עם זה מבחינה כלכלית", אמרה מרקל, שאחרי הבחירות בספטמבר הקרוב תפרוש מתפקידה, "גרמניה היא מדינה חזקה ונצטרך להתמודד עם כוח הטבע הזה בטווח הקצר, אבל גם בטווח הבינוני ובטווח הארוך, דרך מדיניות שתשים לב לטבע ולאקלים יותר ממה שעשינו בשנים האחרונות"

שר האוצר של מרקל, אולף שולץ, אמר היום לעיתון הגרמני 'בילד אם זונטאג' ששיקום האזורים הפגועים ידרוש יותר מ-300 מיליון אירו. הוא הוסיף שהגורמים הרשמיים חייבים להכין גם תכנית בנייה מחדש ארוכת טווח, שעל בסיס הניסיון בשיטפונות קודמים תעמוד על מיליארדי אירו.

"אנחנו חייבים לעשות מאמץ גדול במאבק בשינוי האקלים"

מדעני אקלים טוענים שאי אפשר לטעות בקשר בין אירועי מזג האוויר הקיצוניים להתחממות הגלובלית. לדבריהם, האירועים האלה מחדדים את הדחיפות של המאבק בשינויי האקלים.

המדענים לא יכולים עדיין לקבוע בוודאות ששינויי האקלים גרמו להצפות במערב אירופה, אך הם מתעקשים שהשינויים בהחלט מחריפים את את אסונות מזגי האוויר הקיצוניים שנרשמים ברחבי העולם.

"אנחנו חייבים להיות מהירים יותר במאבק בשינוי האקלים", אמרה היום מרקל, שציינה מספר תכניות לקיצוץ פליטות גזי חממה שהחלו כבר לצאת לדרך בגרמניה ובאיחוד האירופי.

שטפונות בגרמניה (צילום: AP Photo/Michael Probst)
שטפונות בגרמניה (צילום: AP Photo/Michael Probst)

"הלקח השני שלנו" הוסיפה, "הוא שאנחנו חייבים לתת יותר תשומת לב ליכולת להסתגל לשינויי האקלים". לדבריה, המאבק בשינויי האקלים יהיה יקר אבל להתעלמות מהם יהיה מחיר גבוה עוד יותר.

"שיטפון אחד הוא לא דוגמא לשינויי האקלים, אבל עם נסתכל על האירועים בשנים האחרונות, בעשורים האחרונים, אז נראה שהם פשוט תכופים יותר ממה שהיה פעם", אמרה הקנצלרית, "לכן אנחנו חייבים לעשות מאמץ גדול".

למרות שהגשם הפסיק כבר לרדת באזורים שנפגעו בצורה הקשה ביותר בגרמניה, בלגיה והולנד, סופות וגשמים כבדים ממשיכים בחלקים אחרים של מערב ומרכז אירופה. אמש נרשמו הצפות בגבול גרמניה-צ'כיה, בפינה הדרום-מזרחית של גרמניה, ובאוסטריב

כ-130 בני אדם פונו מבתיהם באזור ברכטסגאדן שבגרמניה, אחרי שנהר עלה על גדותיו. בן אדם אחד לפחות נהרג, ותנועת הרכבות לאזור הופסקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!