דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

עומרי כספי הודיע על פרישה בגיל 33: "הכדורסל נתן לי המון"

הישראלי הראשון ב-NBA ואחד הספורטאים הגדולים בתולדות ישראל, הודיע על סיום הקריירה לאחר 16 שנים ככדורסלן פעיל | כספי: "תחושת הסיפוק על ההחלטה גדולה ואני שלם איתה"

  • הישראלי הראשון ב-NBA ואחד הספורטאים הגדולים בתולדות ישראל, הודיע על סיום הקריירה לאחר 16 שנים ככדורסלן פעיל | כספי: "תחושת הסיפוק על ההחלטה גדולה ואני שלם איתה"
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עומרי כספי, הישראלי הראשון בליגה ה-NBA, הודיע הערב (ראשון) על פרישה מכדורסל לאחר 16 שנים כשחקן פעיל. כספי (33) זכה בשלוש אליפויות במהלך הקריירה, כולן במדי מכבי תל אביב. הוא גם שימש קפטן נבחרת ישראל והשתתף באליפויות אירופה.

"השבועות האחרונים היו מאוד לא פשוטים", הודה כספי במסיבת עיתונאים. "מצד אחד, אני מרגיש שהיכולת ובתפקוד מקצועי על המגרש שאני יכול לתת ברמה כזו או אחרת, אבל מצד שני, ההיבטים המנטליים והאחריות שלי כלפי המועדון שאני אוהב, הביאו אותי להחלטה לפרוש מכדורסל פעיל ולהתחיל את השלב הבא בחיים".

"משחק הכדורסל נתן לי המון לאורך השנים. הגעתי לפסגות שלא חלמתי עליהן. שיחקתי נגד אגדות כדורסל כמו לברון ג'יימס וקובי בראיינט, והגעתי עד לפגישה עם הנשיא בבית הלבן. כילד צעיר מיבנה שהתחיל לשחק כדורסל ועד לאותו נער שבגיל 13 בטיול בר מצווה במדיסון סקוור גארדן אמר שיבוא יום ואשחק שם. היום אני מסתכל אחורה ואומר מה חשבתי לעצמי? לפעמים חלומות מתגשמים".

עוד אמר כספי: "בתחילת הנאום אמרתי שהכדורסל נתן לי המון. עבדתי מאוד קשה, אני יוצא באנחת רווחה וסיפוק מאוד גדולים. מרגיש שכל מה שהמשחק נתן לי, תמיד הייתה לי המחשבה להחזיר למשחק פי אלף כי הוא פיתח אצלי כל כך הרבה דברים טובים בחיים. תחושת הסיפוק על ההחלטה גדולה ועמוקה ואני שלם איתה היכן שאני נמצא היום, יחד עם משפחתי".

עומרי כספי בדמי סקרמנטו קינגס. 10 עונות בליגה הטובה בעולם (AP Photo/Steve Yeater)
עומרי כספי בדמי סקרמנטו קינגס. 10 עונות בליגה הטובה בעולם (AP Photo/Steve Yeater)

כספי נבחר בדראפט 2009 במקום ה-23 על ידי סקרמנטו קינגס ומשם המשיך לקריירה של 10 שנים בליגה הטובה בעולם. אחרי התקופה המוצלחת בסקרמנטו עבר בטרייד לקליבלנד. בהמשך שיחק ביוסטון ובסיום העונה במדי הרוקטס הועבר לניו אורלינס פליקנס, אבל נופה מהסגל כעבור מספר ימים וחזר לסקרמנטו.

כספי שיחק גם במינסוטה ובגולדן סטייט הגדולה של סטף קרי, קווין דוראנט וקליי תומפסון, אך נחתך רגע לפני הפלייאוף לאחר שנפצע. בעונה לאחר מכן קיבל בכל זאת את טבעת האליפות. קבוצתו האחרונה ב-NBA הייתה ממפיס.

בקיץ 2019 החליט לחזור לישראל וחתם לשלוש עונות במכבי תל אביב. בעונה הראשונה שלו הוא נפצע בחודש דצמבר ולמעשה גמר את העונה עם פציעה שאילצה אותו לעבור ניתוח. בעונה החולפת רשם כספי 14 משחקי ליגה בסך הכל ורשם ממוצעים של 6.6 נקודות ו-4.0 ריבאונדים ב-16.2 דקות.

כספי רמז על ההחלטה לפרוש לאחר משחק האליפות עם מכבי תל אביב: "זה לא קל, במיוחד מנטלית, גופנית אני מרגיש בסך הכול בסדר, אבל מנטלית זה לא פשוט. זה מחשבות שעוברות לי בראש כבר הרבה זמן, המשפחה הקרובה שלי ידעה על זה, כדורסל זה החיים שלנו, אבל אני עושה את זה כבר 25 שנה, 15 שנה כמקצוען, ו-10 שנים בליגה הטובה בעולם. השלב הזה שאתה נפצע ועוד פעם ואז החלמה של עוד חודש או עוד שישה שבועות וניתוחים, לא בטוח שאני יכול לעשות את זה שוב".

עומרי כספי במדי גולדן סטייט ווריורס (צילום: AP Photo/Chris Carlson)
עומרי כספי במדי גולדן סטייט ווריורס (צילום: AP Photo/Chris Carlson)

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "עומרי כספי הראה לנו לאורך כל הקריירה כמה קשה צריך לעבוד, כמה הקרבה נדרשת וכמה נחישות היא הכרחית כשרוצים להפוך לספורטאי עלית, כשרוצים לפרוץ דרך. עומרי היה ספורטאי שכזה. הישראלי הראשון בליגת הכדורסל הטובה בעולם לא וויתר לרגע על הרצון להפוך לשגריר של ישראל וייצג אותנו בכבוד ובענווה".

עודד שעשוע, מנכ"ל ארגון שחקני ושחקניות הכדורסל: "בשבילי ואני חושב שלכל ספורטאי וכמובן שחקן כדורסל ישראלי עומרי כספי הוא דמות שוברת גבולות, דמות ללא גבולות, דמות שמבינה שאין דבר כזה בלתי אפשרי. הרבה ילדים חולמים לשחק בNBA, עומרי הוא הישראלי היחיד מאז שהתחיל להיות כדורסל ישראלי שבאמת האמין בזה ולכן הצליח להגיע לשם ולא רק להגיע אלה גם להראות שהוא שייך לשם שזה לא פחות מרשים ומעורר השראה. בתור ארגון אנחנו רוצים להגיד תודה שנתת לכולנו השראה ואמונה שהכל אפשרי. אנחנו יודעים שהשלב הבא יביא פריצת גבולות חדשה ומיוחדת ואנחנו תמיד נהיה שם לעודד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!