דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

מנכ"ל בן אנד ג'ריס ישראל: "ממשיכים למכור בכל ישראל, אל תחרימו אותנו"

החברה הישראלית התנערה מהודעת בן אנד ג'ריס העולמית על הפסקת המכירה ביהודה ושומרון | לדברי המנכ"ל אבי זינגר, החרמת המוצר תפגע בתעשייה ובעובדים הישראלים

מקרר של גלידות בן אנד ג'ריס בירושלים (צילום: ויקימדיה)
מקרר של גלידות בן אנד ג'ריס בירושלים (צילום: ויקימדיה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בחברת בן אנד ג'ריס ישראל קוראים לציבור הישראלי שלא להחרים את מוצרי החברה, על אף הודעת בן אנד ג'ריס העולמית ובעליה, תאגיד יוניליוור, שהחברה לא תמכור גלידה ב"שטחים הישראלים הכבושים" בירושלים וביהודה ושומרון. מנכ"ל החברה אבי זינגר הדגיש שהחברה הישראלית לא תיכנע לתכתיב של החברה העולמית ותמכור את הגלידות שלה בכל רחבי הארץ, והחרמתה תפגע בתעשייה הישראלית ובפרנסתם של מאות עובדים ישראלים.

החלטת בן אנד ג'ריס העולמית הובילה לשורת תגובות של פוליטקאים ואנשי ציבור שקראו להחרמת מוצרי החברה בישראל, ביניהם גם ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי. עם זאת, ברביבאי הבהירה מאוחר יותר שהתכוונה למאבק בהחלטת החברה העולמית.

בסרטון בהשתתפות זינגר שהועלה לרשתות החברתיות של בן אנד ג'ריס הוא אומר: "אנחנו ממשיכים למכור בכל ישראל, ולא ניכנע ללחץ ולחרם של יוניליוור ובן אנד ג'ריס העולמית. גלידה היא לא חלק מהפוליטיקה. אנו קוראים לישראלים להמשיך לקנות את התוצרת הישראלית המפרנסת מאות עובדים באזור הדרום."

שתפו! אנחנו ממשיכים למכור בכל ישראל, ולא ניכנע ללחץ ולחרם של יוניליוור ובן אנד ג'ריס העולמית. גלידה היא לא חלק…

Posted by Ben & Jerry's on Monday, July 19, 2021

המפעל של בן אד ג'ריס בישראל נמצא באזור התעשייה של המועצה האזורית באר טוביה ומעסיק כ-160 עובדים. החברה הישראלית מחזיקה בזיכיון לייצר ולשווק את מוצרי בן אנד ג'ריס בישראל עד סוף 2022.

בראיון ל'תכנית חיסכון' בערוץ 12 אמר זינגר: "שמעתי על ההחלטה פחות או יותר יחד עם כולם, אבל אני כבר נמצא בסדר גודל של שנה תחת לחצים ודרישות להפסיק לשווק בגדה. אני כמובן התנגדתי כל הזמן, מאז המבצע בעזה הלחצים מהחברה גדלו".

זינגר הוסיף שהוא מקווה שהציבור הישראלי ימשיך לרכוש את הגלידה ובכך יביע תמיכה בהחלטתו שלא להימנע משיווק המוצרים ביהודה ושומרון. "בסוף זו מלחמה של ממשלת ישראל מול החרמות וה-BDS – ואנחנו נקלענו לאמצע. אני מקווה שכל הציבור והגורמים הממשלתיים יתמכו בנו, והפוך – שיצרכו יותר ויילחמו בתופעה. זה מתחיל בבן אנד ג'ריס ואתה לא יודע איפה זה ייעצר. אם הציבור והממשלה לא תבין שצריך להילחם נגד זה בכל הכוח אנחנו יכולים להגיע רחוק מאוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!