דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

רשמית: הממשלה אישרה את מעבר זרוע העבודה למשרד הכלכלה

הזרוע העוסקת בהכשרה מקצועית, פיקוח על העבודה ויחסי העבודה תועבר בשלמותה ממשרד העבודה והרווחה, מלבד מספר תכניות תעסוקה לאוכלוסיות רווחה | לפי ההחלטה, האחריות על מעונות היום תועבר למשרד החינוך עד אמצע דצמבר

שרת הכלכלה, ח"כ אורנה ברביבאי  (צילום ארכיון: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
שרת הכלכלה, ח"כ אורנה ברביבאי (צילום ארכיון: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה החליטה היום (שני) על העברת זרוע העבודה ממשרד העבודה והרווחה למשרד הכלכלה, בהתאם להסכמים הקואליציוניים. השרה אורנה ברביבאי תקבל את סמכויות שר העבודה, בהן הסמכות להרחיב הסכמים קיבוציים כך שיחולו על כלל אוכלוסיית העובדים במשק או בענף מסוים. שמו של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ישונה ל'משרד הרווחה והשירותים החברתיים'.

הזרוע עברה בשלמותה בין המשרדים, כולל מערך בתי הספר המקצועיים שהוא חלק מאגף ההכשרות המקצועיות ומנהל הבטיחות, שעל פי תכניות מוקדמות יותר דובר שינותקו מזרוע העבודה ויישארו במשרד הרווחה. עם זאת, מספר תכניות תעסוקה המיועדות ספציפית לאוכלוסיות רווחה, ינותקו ממנהל תעסוקת האוכלוסיות ויישארו בתחום האחריות של משרד הרווחה והשירותים החברתיים, בראשות השר מאיר כהן.

זרוע העבודה כוללת שורה ארוכה של יחידות העוסקות בהכשרה מקצועית, עידוד תעסוקה, פיקוח על העבודה ויחסי העבודה בישראל. היא כוללת את אגף ההכשרות המקצועיות והמכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית, ואגף הממונה על יחסי העבודה במשק העוסק בסכסוכי עבודה והסכמים קיבוציים. בנוסף נכללים בה מנהל ההסדרה והאכיפה העוסק באכיפת חוקי עבודה, מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, ומנהל תעסוקת אוכלוסיות העוסק בקידום התעסוקה בקרב אוכלוסיות ייעוד כגון החברה הערבית, החרדית, יוצאי אתיופיה ואנשים עם מוגבלויות.

יחידות נוספות בזרוע העבודה הן נציבות שוויון זכויות בעבודה המסייעת משפטית לאנשים שהופלו בעבודתם, והממונה על זכויות עובדים זרים. גם המוסד לבטיחות ולגיהות, שפעל עד כה כגוף עצמאי תחת משרד העבודה, יעבור למשרד הכלכלה.

האגף למעונות יום ומשפחתונים יעבור למשרד הכלכלה באופן זמני, בדרך להעברה קבועה למשרד החינוך. צוות משותף למשרדי הכלכלה, החינוך, האוצר וזרוע העבודה יבחן את העברת האגף למשרד החינוך ויגיש את המלצותיו לממשלה עד ה-15 בנובמבר, כשהמעבר יתבצע לכל המאוחר עד ה-15 בדצמבר.

ההחלטה קובעת גם שמנהלת ההכשרות המקצועיות במשרד האוצר, שהוקמה במהלך משבר הקורונה, תועבר גם היא על עובדיה למשרד הכלכלה ותצטרף לזרוע העבודה.

הזרוע פעלה כמשרד ממשלתי עצמאי (משרד העבודה) מהקמת המדינה עד שנת 1977, אז אוחדה עם משרד הרווחה, ששמו שונה ל'משרד העבודה והרווחה'. בשנת 2003 הועברה למשרד התמ"ת (ששינה שמו בהמשך לכלכלה) כחלק מניסיון להגדיל את משרדו של השר דאז אהוד אולמרט, ובשנת 2016 הועברה פעם נוספת למשרד העבודה והרווחה, על פי דרישתו של השר דאז חיים כץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!