דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ההסתדרות לבית הדין: ״לאפשר לעובדי קבוצת בזק, ׳ועד אלפא׳, לשבות״

ההסתדרות הוסיפה שחברות אלפא מוצגות באופן מלאכותי כנפרדות אבל פועלות למעשה כקבוצה אחת על מנת להשיא את רווחיהן: "ההנהלה מבקשת לכבול את ידי העובדים ולהציבם בעמדת נחיתות, בעוד שהיא חופשייה לעשות כראות עיניה"

בית הדין הארצי לעבודה (צילום ארכיון: יאיר צוקר)
בית הדין הארצי לעבודה (צילום ארכיון: יאיר צוקר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות ו-וועד עובדי אלפא הגישו היום (ב') תשובה לבית הדין האזורי לעבודה בבת ים כנגד בקשה לצו מניעה שהגישו חברות אלפא (בזק בינלאומי, פלאפון ו- yes) בעניין סכסוך העבודה שהוכרז בחברות.

ההסתדרות טוענת שבית הדין צריך להתיר לה לשבות בחברות בזק בינלאומי ופלאפון, וזאת עקב סירוב חברות אלפא להכיר ביחידת מיקוח אחת שתייצר ועד אחד מול הנהלה אחת. לדבריה, "ההנהלה מבקשת לכבול את ידי העובדים ולהציבם בעמדת נחיתות, בעוד שהיא חופשייה לעשות כראות עיניה". סכסוך עבודה בנושא זה הכריזה ההסתדרות ב-23 ביוני.

לטענת ההסתדרות, חברות אלפא מציגות עצמן באופן מלאכותי כחברות נפרדות אך למעשה הן פועלות יחד כקבוצה על מנת להשיא את רווחיהן באופן מצרפי. כך למשל, למיטב ידיעת ההסתדרות, חברת בזק בינלאומי לא התנגדה לשימוע בעניין ביטול ההפרדה בין תשתית לספק רשת האינטרנט ISP למרות שהחברות מודות שמהלך זה, שאושר בינתיים, יוביל לירידה בערך החברה.

בתשובת ההסתדרות לבית המשפט נטען שחברות אלפא פועלות דה פקטו באופן משותף ובמיזוג תפעולי, ניהולי ועסקי אך שעה שהעובדים מבקשים להעמיד מולן כוח משותף הן מסתתרות מאחורי מסך המבנה התאגידי שלהן. בהסתדרות טוענים כי יש להרים מסך זה ולחשוף את הגורם הכלכלי האמיתי מאחוריו. במקרה הנדון: קרן סרצ'לייט שהיא בעלת מניות השליטה בבזק והמחזיקה בחברות הבנות בשרשור, ה"פועלת באמצעות הנהלה משותפת להזזת עובדים כפיונים על לוח שחמט תוך שהיא גורפת את הרווחים וצוחקת כל הדרך אל הבנק".

בתשובת ההסתדרות נאמר עוד כי הקבוצה מבקשת להעביר עובדים 'מיד ליד' ותחת כסות מסך המבנה התאגידי להוביל לעוד התייעלויות וצמצומים, להחליש ואף לבטל הסכמים קיבוציים שהושגו בעמל רב. "כינון יחידת מיקוח אחת הוא דרישה לגיטימית ומוצדקת מאין כמוה במסגרת המו"מ להגנה על זכויותיהם ושמירה על ביטחונם התעסוקתי של העובדים, אגב השינויים שמבקשות חברות אלפא ליישם. לכן, על בית הדין ליתן תוקף לזכות ההתארגנות של העובדים ולאפשר להם לממש את זכות השביתה המוקנית להם".

לתשובת ההסתדרות צורפה חוות דעת כלכלית של מרב בארי, לשעבר המשנה לממונה על ההגבלים העסקיים, התומכת בטענות ההסתדרות ולפיה חברות אלפא מקיימות מיזוג תפעולי, עסקי, ניהולי ושיווקי כאשר הנפגעים העיקריים מאופן התנהלותה הם העובדים.

את התשובה הגישו בשם ההסתדרות עו״ד תהילה בנישו, סגנית ראש הלשכה המשפטית, ועורך דין אורן שרם מהלשכה המשפטית לאג״מ יחד עם עו״ד רונן בהרב ממשרד ליפא מאיר ושות׳. בשם ועד עובדי בזק בינלאומי: עו״ד מיכל הראל ממשרד ארנה לין ושות׳. בשם ועד עובדי פלאפון: עו״ד כפיר זאב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!